{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Hvilke kabler..? {{forumTopicSubject}}

Hvilke kabler skal jeg købe for at sætte mine 6,5" højtalere til i dørene..? Og der skal os to magen til omme bag i...!! Det er i en golf 3, ved ik om det gør en forskel... Har set de har i biltema og da jeg bor lige de siden af håbede jeg de har nogen jeg kan jeg bruge..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke kabler..?
  • #1   22. feb 2014 Hej mille, hvor er du fra i verdenen?
    Så kan jeg evt hjælpe dig smiley


  • #2   22. feb 2014 hmm umiddelbart bare almindelige højtalerkabler fra harald nyborg, det lader ikke til du har det vilde Hifi i bilen smiley

  • #3   22. feb 2014 Tror os du skal have en højtaler adapter ramme.
    Søg evt i forum
    Men ellers bare alm. Højtaler kabel og det skal så tilsluttes til din radio eller forstærker hvis du har sådan en.
    Ville anbefale dig at købe en forstærker hvis du vil have nået ud af dine højtaler
    Og hold dig væk fra de billige (thansen og biltema)


  • #4   22. feb 2014 Mathias har du fået min besked..? smiley

  • #5   22. feb 2014 Og i andre tak for svar... smiley

  • #6   23. feb 2014 bare alm kabel... Og en dreng på 19 der lige kan hjælpe... Jeg håber at der kommer en del ud til mødestedet striben her midt i marts (15. marts)...
    Så vil der blive en del snak om bilstereo og Kabler... for mange gør det forkert... kigger også gerne folks biler efter for fejl (vi laver dem alle på et eller andet tidspunkt) nogle fejl kan nemlig vise sig først at være et problem efter noget tid...


  • #7   23. feb 2014 Kan vi få lov til at høre din bil Cody der d. 15 marts? smiley

  • #8   23. feb 2014 Og hvor finder man så lige en dreng på 19 hehe.. Men det lyder spændene det D. 15.. Hvordan finder man ud af hvor og hvornår..? smiley

  • #9   23. feb 2014 Frøken Fredborg

    Jeg ville meget gerne have været i stand til at give demo i min egen bil... Desværre er den bil jeg kører i og den bil jeg bygger anlæg i ikke den samme...

    Dette vil bestemt ikke være sidste gang jeg kommer ud på mødestedet striben, og jeg vil naturligvis komme med mulighed for at lytte på et andet tidspunkt... smiley


  • #10   23. feb 2014 Mille

    så vidt jeg kan se er Mathias U 19 år.. smiley

    Mødestedet striben ved Fredericia... Og regner med at være der fra de åbner til de lukker...
    mødestedet ligger:Vejle landevej 110, 7000 Fredericia...

    mener de åbner KL 18 - 22...


  • #11   25. feb 2014 Har lige fundet ud af at min headunit er er blaupunkt Orlando mp46 ... Kan man gøre der lidt mere specifikt så hva det er for nogle kabler..? Og hvor lange..? Skal som sagt have til de to højtalere i fordørene.. Og så to af samme størrelse i bagagerummet (ikke hattehylde) men nærmest indbygget i siderne af bagegrummet... smiley

  • #12   25. feb 2014 Skal du have forstærker på? Hvis ikke du har forstærker på, så fungerer bilens originale kabler fint...

  • #13   25. feb 2014 headunit har ikke noget at sige mht kabel i den her sammenhæng og det skal bare være langt nok til at nå fra radio til højtaler smiley
    der er rigeligt med kabel her: http://www.harald-nyborg.dk/p9543/hoejttalerkabel-2x0-75mm2-25m
    men hvis der sidder højtalere i bilen i forvejen kan du også bare bruge det ledning som de er sat til med og bare skifte højtalerne! så længe du ikke har forstærker osv kommer du ikke til at høre forskel smiley


  • #14   25. feb 2014 Der har nemlig aldrig siddet højtalere i bilen andet end dem i indstemmer bordet, så skal have det hele... Kabler, gitter osv.. Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men er kabler nok..? Skal der ik en form for stik..? Jeg har fået en til at sætte dem i for mig, jeg sku bare købe det der ska bruges.. Så når jeg nu går ned i Harald Nyborg og ska ha de kabler så har jeg købt kabler og højtalere..! Så er det klar til at spille..? smiley og tak for så hurtig svar..

  • #15   25. feb 2014 nej du skal nok enten have loddet dem på højtalerne eller have klemt nogen kabelsko på ledningerne.. men der burde ham der skal hjælpe dig kunne finde ud af en af delene.. og så kunne det jo være at han enten har en loddekolbe og loddetin eller nogen kabelsko og en pressetang.. smiley
    hvis det er helt nye højtalere KAN der godt være noget ledning med kabelsko i enderne med til, det kan du evt. lige undersøge først smiley


  • #16   25. feb 2014 Nååh men nu har eg købt præcis de kabler du sendte et link af.. Så overlader jeg resten til mændene :b og håber på det bedste.. Men nu rænker jeg meget over det med forstærker.. Altså jeg vil ik have et sindssygt anlæg i bilen, da jeg ærlig talt sys det pinligt når man kommer "Brian agtigt" og hele bilen ryster.. Jeg kan godt li at musikken er høj når jeg køre osv men ik det der blære noget.. Så kan jeg ik godt leve uden en forstærker eller..? Så lige nogle priser herinde på dem, og det er jo ik engang voldsomt.. Så hvis det virkelig ville betyde en forskel ku jeg godt finde på at anskaffe en.. Men nu kommer der måske endnu et dumt spørgsmål :b bruger den ik mere strøm desto mere anlæg og dertil gejl der kommer i..? smiley

  • #17   25. feb 2014 Det kommer jo meget an på hvad du vælger af grej. Noget grej er jo bygget til at larme så meget som muligt og noget er bygget til at spille pænt og rent. hvor meget vil du bruge på det og hvad skal du have ?

  • #18   25. feb 2014 Jamen jeg har mine 2 små i instrumentbordet, så er der to 6,5" i fordørene og så er der to på samme størrelse i bagagerummet, altså sårn i siden a bagerummet, de var indbygget i en ældre golf som jeg fik pillet ud hos en hugger og købte til min egen.. Og det er det.. Så har jeg købt de kabler der i Harald Nyborg.. Jeg så de fleste forstærkere koster 500 herinde.. Så hvis det ik var mere en det og forskellen ville være markant ku jeg godt lokkes til at invistere de 500kr... smiley

  • #19   25. feb 2014 Finder du en ordentlig forstærker bliver lyden jo renere/pænere. Og med de højttalere du har i skal du ikke bekymre dig om det bliver brian.

    Det med hvor brian det er kommer jo også an på hvor højt du skruer op, de fleste brianer gør det jo for at være en tand sejere end thansen


  • #20   25. feb 2014 Mille hvis du er rigtig hurtig og smart, Så køber du den forstærker som det første billede her viser: http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1814524-forstaerker-saelges-3-stk Den til 600 kr... (Den han fejlagtigt kalder en emphaser)

    Den er godt nok 6 kanals, men så har du kanaler nok til alle højttalere og hvis du en dag ønsker en lille subwoofer... (Uden det bliver Brian bassarm gennem byen selvfølgelig)

    Forstærkeren er en af de gamle Audio System Twister serie forstærkere... de var faktisk rigtigt gode... Og lød super godt... Og til 600 kr finder du ikke noget bedre tror jeg ikke...

    Så kommer du til træf på mødestedet striben... Så har jeg lidt kabelguf med til at tilslutte forstærkeren... Regn med at kabelsæt i en ordentlig kvalitet til en sådan forstærker koster omkring de 500 også... Og jeg tager altså ikke den pris for de kabler...

    Forstærkeren jeg linker til der vil ikke kræve et vildt batteri, så bare rolig, du bør have strøm nok... smiley


Kommentér på:
Hvilke kabler..?

Annonce