{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Opsætning af blandet Carsound udstyr {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg skal til at montere lidt stereoanlæg i min datters bil. Vi har fundet lidt forskelligt udstyr frem som skal benyttes, og der er som udgangspunkt ikke økonomi til yderligere indkøb.

Det jeg ønsker forslag til, er hvordan jeg bedst kombinerer udstyret. hvilke forstærkertrin driver hvilke højttalere og så videre.
Endvidere har jeg behov for forslag til udformning af kabinet til min Subwoofer enhed. Det vil sige anbefalet volumen, basport str. etc. Også meget gerne jeres erfaringer med henholdsvis lukket og portet subwoofer.

Bilen er en Alfa Romeo 146 fra 1999 og der er trukket signalkabel og strøm til bagagerummet, hvor forstærkerne skal monteres.

Udstyr der haves er følgende:
HU = Pioneer DEH2400UB (kun 1 linieudgang)
Dørhøjttalere foran: Pioneer TS-A1731I
Der sidder desuden fabriksmonterede diskanter i fordørene. De er uden delefiltre men monteret med en modstand
Højttalere til hattehylden: JBL GTO938
Subwooferenhed: JBL GT122
Forstærker 1: JBL DA3504 4x35 W i 4Ohm eller 2x100 W brokoblet 4 Ohm
Forstærker 2: Kenwood KAC8401 4x60 W 4 Ohm, 2x180 W brokoblet

Musiksmagen er nutidens blandede pop, krydret med lidt trance og techno.
God lydkvalitet vægtes højere end ultimativt højt lydtryk

Både min datter og jeg er helt klar over at træerne ikke vokser ind i himmelen og der er grænser for hvad vi kan opnå. Dog kunne det være sjovt at få mest muligt ud af det vi har skrabet sammen.

Glæder mig til jeres gode og kreative forslag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsætning af blandet Carsound udstyr
  • #1   26. feb 2014 lækker bil...

    jeg var lige ved at blive nervøs... troede lige det var grej købt i carsound... det kan jeg se det ikke var... smiley

    sammensætningen er ikke ret god... No offence altså... Altså frontsystemet er langt fra optimalt... men det kan med tiden komme..

    JBL forstærkeren ville jeg lade blive på hylden... Lade baghøjttalerne blive trukket af radioen... Og trække front og sub på Kenwood forstærkeren...

    For at få mest ud af subwooferen med de meget få watt den forstærker har, så ville jeg bygge portet kabinet...

    56 liter inkl enhed og port... jeg ville smide en 4" port i på små 20 cm... Kassen kan laves på mange måder men da bilen er en sedan, ville jeg bygge det så subwooferen spiller ind ad skilemmen hvis der er en...


  • #2   26. feb 2014 head uniten er en begrænsning prøv og skaffe en deh8400bt med 3 linje udgange og et væsentligt bedre lyd spektre

  • #3   26. feb 2014 desuden er baghøjtalere noget opreklameret gøjl en gammel rotte i anlægs bancen sagde en gang til mig når du sider der hjemme og smækker en god plade på hvordan lyder det så bedst i stereo ja og med højtalerne for an dig rigtig prof gode anlæg bliver bygget med højtaler for sub bag.
    en sub kasse fra bassvorks vil koste det samme som matrialer og gejl til selv og bygge en og man får ikke bedre færdig bygget kasser på market


  • #4   26. feb 2014 Satme nogle dyre materialer du køber så THE MAN...

  • #5   26. feb 2014 THE MAN

    Bassworx kabinetter er fanme kun til folk der slet ikke vil bygge en kasse og som er ligeglad med lyden... Det amatørfirma laver så mange fejl i de kasser at det gør helt ondt...


  • #6   26. feb 2014 Mikkel J -|Shadyzz|-
    vis man tar mdf skruet tætningsmasse spray lim filt terminaler og bass port løber det hurtigt op i hva man kan få et godt kabinet til


  • #7   26. feb 2014 The MAN: Jeg brugte knap 2 m2 på mit kabinet med 3 17 liters separate kabinetter i.
    Det kostede knap 400 kroner inkl alle materialer. Det kan ikke gøres billigere og det er da i 19mm mdf overalt


Kommentér på:
Opsætning af blandet Carsound udstyr

Annonce