{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Andreas S
Andreas S
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17

Basser til forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Som i kan se på mine andre emner er jeg ikke den største haj inden for bilstereo og vil derfor gerne vide:

Kan jeg godt sætte 2 JBL 1000w basser til en f. eks. 4 kanals forstærker på 1100w?
Ved god at basserne så ikke spiller med max effekt, men hvordan fungerer det så?
skal man brokoble de 4 udgange så der "kun" bliver 2 udgange og bliver det så 550w pr basenhed?

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Basser til forstærker
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #1   4. mar 2014 ja, du kan godt brokoble de 4 udgange til 2 og så drive dine subber

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    feb 2014

#2   4. mar 2014 Okay, tak for det hurtige svar
    men ved du hvor stor en effekt de så hver især så får?

• #3   4. mar 2014 Du KAN godt... det er en dårlig idé... men du KAN godt... Men fordi man KAN noget betyder det ikke at man Skal...

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    feb 2014

#4   4. mar 2014 Cody hvad mener du med det?

• #5   4. mar 2014 ja hva mener cody ????????? Andreas pas på hvad du spørger om for du får nok ikke det svar du vil hører smiley

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    feb 2014

#6   4. mar 2014 jeg vil bare høre hvad der er af ulemper, for "cody" mener umiddelbart at der er mange ved at gøre det jeg har tænkt mig?? smiley

• #7   4. mar 2014 For det første har du slet ingen anelse om hvad faen Watt er... de tal du har remset op kunne lige så godt være Oldgræsk filosofi... For du kan bruge dem til omtrend lige så meget i bilstereo sammenhæng...

1100 watt på 4 kanaler ville blive til 275 watt pr kanal... Det yder din forstærker jo absolut ikke... Prøv lige at kigge på hvad det er for en forstærker... Og så kig på RMS watt... Som er de eneste der tæller... Det samme med din subwoofer... Og så fortæl lige hvad det er for en forstærker... (Og hold så lige fantasitallene væk) Nu har jeg set mange der ikke vil nævne hvilken forstærker de faktisk har fordi de har købt noget ragelse der hørte til på bunden af en container... Og som faktisk ikke ydede det den lover... Et eksempel kunne være AUNA forstærkere som lover høje flotte tal men i virkeligheden yder mindre end din HU...

Noget andet er: kig på din forstærker... har den overhovedet lavpasfilter på kanal 1-2??? en 4 kanals er ikke designet til at trække subwoofere og vil yde alt for lidt til den slags enheder... Nu må jeg hellere sige "De fleste 4 kanals" for der er nogle ret kraftige nogle på markedet, som godt kan spille subs op... Relativt små subs...

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    feb 2014

#8   4. mar 2014 okay, så du foreslår at man ikke brokobler, men derimod køber en forstærker der kan rykke pr. udgang?
    Hvor godt kan en 1000w bass spille med f. eks. 300w rms?

• #9   4. mar 2014 Du har ikke en 1000 watt bass... så hvorfor spørger du om det?

Hvis du har en 4 kanals forstærker ville jeg foreslå dig at sætte den til dine højttalere i dørene... og så anskaffe en noget kraftigere monoblok f.eks. Og nej de er ikke vildt dyre... se: http://www.sound4wheels.dk/lp-550-1d
    Tror faktisk den har rigeligt power til din JBL enhed...

Eller denne lille sag: http://www.hilmars-audio.dk/shop/u-dimension-el-d61-2826p.html

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    feb 2014

#10   5. mar 2014 Tusind tak for hjælpen

Kommentér på:
Basser til forstærker

Annonce