{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Gode råd til sammensætning af anlæg? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Beklager en lidt lang forklaring, men ved du noget om bilstereo så læs gerne videre, jeg kunne som sagt godt lige bruge et par råd. smiley

Jeg er ved at lave noget mere anlæg i min passat 3b sedan og jeg vil gerne se om jeg kan gøre det lidt billigt, 2000 +/- 1000 kr. - Den måtte jo gerne stå klar enden sommeren og DHB ikke mindst. smiley

Jeg har lige nu disse ting monteret i:

- JVC headunit - Dog kun med 1 phono udgang. Så har derfor sat et Y-stik på mit phonokabel pt.
- JBL 4x 65 rms watt forstærker (2 til 6x9'erne og 2 brokoblet til bassen)
- Helt nye BILTEMA 6x9 højtalere 250 watt eller noget... (Dårligt køb, skal skiftes ud)
- 12" JBL GTO 1264 i et ca. 28L lukket kabinet. ( det skal måske lige nævnes jeg primært hører Elektronisk / Dance / Techno musik )

Følgende har jeg liggende:
- Xzound 1000 watt monoblock forstærker
- 1 Farad toxic kondensator
...Også er der bilens standart komponentsæt foran som er i nu.

Mit forslag er at få to sæt komponentsæt. Et til foran og et til i bag i str. 6,5" - Også finde det i noget JBL / Pioneer / Alpine eller lign. på mega tilbud eller evt. brugt?? - Og gøre så det samme med de 6x9'er som jeg har været så uheldig at få købt!
Men men hvad så med forstærkeren?? Hvad er jeres bud på opsætningen her, tænk gerne billigt, men stadig ok kval?
Btw. Skulle nogen af jer ha noget liggende og flyde som ville passe perfekt ind i ovenstående projekt er i velkommen til at gi mig et bud på det. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til sammensætning af anlæg?
  • #1   9. mar 2014 Sjovt projekt... undrer mig over dine valg af produkter...

  • #2   9. mar 2014 Valg af produkter? JBL, JVC, Pioneer og Alpine er klart mine fortrukkene, og er jo udemærket produkter, mig bekendt? smiley
    Kan omformulere mig lidt, hvad ville i/du sætte i sådan en bil, hvis der skulle holdes et budget?



  • #3   9. mar 2014 Kender du overhovedet til SPL Dynamics, Gladen, massive, hertz, DD, Skar, Sundown, Excursion, uDimension, Magnat, Focal og Audio System?

    Ser du derfor undrer jeg mig over dit valg af produkter... smiley


  • #4   9. mar 2014 Jaa dem kender jeg godt til, det ville da os være fedt at få fyldt bilen op med hertz, JL Audio, eller lign. Du nævner.. Men typisk er det også en lidt anden prisklasse, end det jeg lige har valgt at smide i anlæg denne omgang.. :)!
    har jeg lidt en personlig holdning til at jeg mener man godt kan få et anlæg til 5000 kr +/- til at spille lige så godt som et 20.000 kr anlæg langt hen af vejen, det handler sku bare om at bruge noget tid på at indstille .. smiley

    Jeg prøver lige at omformulere mig igen, ville i sætte en 6 kanals forstærker til at trække højtalerne også en mono til at trække bassen? Eller ville i sætte 2 4 kanals i?? Eller måske en helt 3 sammensætning?


  • #5   9. mar 2014 Altid monoblock til subben, de kan fås brugt billigt i kvali mærker.
    Og smid den xsound forstærker af h.... Til smiley
    Og så brug nogle penge på en god 6 kanals med gode indstilllings muligheder, og
    Bedst at finde en hu. Med 3 udgange
    Bare mit råd:)


  • #6   9. mar 2014 de mærker cody nævner kan du få lige så billigt som dem du nævner og jeg syntes man for meget mere for pengene

  • #7   9. mar 2014 Hydd

    Hvis du køber for 20.000 kr Vibe audio, Så kan du nemt fåHertz grej for 5000 til at spille bedre... Men bruger du 20.000 kr på SPL Dynamics, Så får du IKKE Hertz grej for 5000 til at spille tilnærmelsesvis lige så godt...
    At sige at: "man godt kan få et anlæg til 5000 kr +/- til at spille lige så godt som et 20.000 kr anlæg langt hen af vejen" Er ekstremt naivt... Bygger du de to anlæg korrekt og indstiller helt korrekt... Så vil 5K anlægget ikke kunne måle sig med et til 20K... Normalt ikke... Køber du for 20K lort så vil det jo sagtens...

    JBL Xzound og JVC hører jo langt fra til i det gode segment... tværtimod... JBL har ikke lavet noget der er godt siden 1998... JVC laver ok Hu's... Og Xzound har ikke lavet noget godt til lyd nogensinde... Finde SPL enheder... men skodlyd...


  • #8   9. mar 2014 "Altid monoblock til subben, de kan fås brugt billigt i kvali mærker."

    SLUDDER...

    Klasse AB forstærkere har altid en bedre lydkvalitet end Klasse D monoblokke... Så den der med ALTID monoblok er rent lort... Langt de fleste monoblokke er klasse D...


  • #9   9. mar 2014 Hydd

    Find en god 5-6 kanals forstærker... det er billigere end at skulle bruge 2 forstærkere... og Den JBL gto enhed kræver ikke super meget effekt... Så at bruge en monoblok dertil vil være lidt unødvendigt... Så meget power kræver den slet ikke...


  • #10   9. mar 2014 Jeg gav 300kr brugt for min alpine monoblock, og den kan fandme levere tryk:)
    Jeg ved godt det ikke er det bedste mærke men alligevel god kvalitet i min optik,
    Og udfra hans beskrivelse tror jeg han kommer tættere på hans ønske den vej.
    Men er self ikke prof og skal heller ikke stille op.


  • #11   9. mar 2014 HA ha en alpine der leverer tryk... Det svarer til at sige "Min lada kører sygt hurtigt.." smiley

    Daniel L
    Tak tak tak... Når folk vrøvler om "jeg er jo ikke prof og skal ikke stille op" Så viser det hvor lidt de ved...


  • #12   9. mar 2014 Korrekt er ikke prof!
    Men manden har en xsound monoblok nu, Tror du så ikk han for en del mere effekt på sub ved feks en alpine monoblok?


  • #13   9. mar 2014 Nej... Alpine er bestemt ikke strømstærke, eller kraftige på nogen måde... Xzound laverer godt nok effekten, det lyder bare ad helvede til... rent power mæssigt er de omtrendt lige så kraftige som Alpine... Alpine har bare en bedre lydkvalitet... (Som intet har med effekt at gøre)

  • #14   9. mar 2014 Jeg har fået en xsound monoblok og har brugt den en uge indtil jeg fandt min alpine og kan kun sige at den spiller meget kraftigere og slå ikke fra konstant, som den xsound gjorde.
    Og det var i samme bil og samme opsætning eneste forskel var monoblokken.
    det er sikkert rigtigt alt de du siger.
    Men i min bil var der stor forskel,
    Skal lige siges at det er en 12" boxter (ved godt den er lavet til dB drag, og lyd kvaliteten siges at være ringe, men fint til mig)


  • #15   9. mar 2014 Daniel L

    Jamen er sikker på du har ret i at din Alpine fungerer bedre end Xzound... Nu er der jo heller ingen kvalitetskontrol på Xzounds gamle grej og de nye Sound magus forstærkere de sælger under Xzound navnet har altid været lidt svingende i kvalitet... smiley

    Tja så længe subwooferen er fin nok til dig, jamen så er det jo som det skal være.. smiley


  • #16   9. mar 2014 Start med et godt kompo sæt foran. Et godt et kunne være
    Eton. SPL Dynamisk. RE Audio fra hilmars audio.
    Hertz. Alpine Type R. Rainbow fra carsound.
    Glæden. Boston Acustic fra hificarfi.

    Eller andet der lyder godt i dine øre.
    Ville også smide 4-5plader STP i værd dør ( start med fordørene)
    Det burde kunne klares for 2000-2500kr. Og så kan du se om der er noget godt til DHB.
    Ved ikke on der er db-drag. Til DHB i år men hvis der er så smut forbi dem og snak med dem så vil de helt sikkert gerne svare på om det er orden lige ting der er på tilbud der over.


  • #17   9. mar 2014 Sø-propel Gider du ikke gøre mig den tjeneste at finde Hertz og alpine her hos carsound? http://carsound.dk/kategori.asp?id=14&pk=1
    Fordi jeg kan sgu ikke finde det... smiley Satme længe siden Carsound har solgt hertz og alpine... flere år siden...

    Og hvad er Glæden??? smiley He he ja jeg mobber lidt... smiley

    Og jo dB-drag vil selvfølgelig være at finde på DHB... Når du skriver her på forum, husker du så at fact-tjekke??? Altså lige bruge 2 sek inden du skriver på at se om det du vil skrive er noget sludder eller ej... Tag det ikke som en fornærmelse, vi kan alle være lidt for hurtige... Tag det hellere som et godt råd... Tjek nu facts inden du skriver... smiley

    PS: http://www.bilgalleri.dk/DHB/db-drag/


  • #18   9. mar 2014 Tak for responsen, det lyder naturligvis lidt rodet med alle de mærker og alt det jeg nævner jeg har liggende og har sat i, men når det samlet står mig i 800 kr, så vejer det det vist lidt op?? Og er pt uden job, så det er grunden til jeg ikke lige smider masser guld efter det! smiley

    Men Jeg kan da høre jeg skal prøve nogle lidt andre mærker end dem jeg troede var ok. smiley og ja, har arbejdet i tjansen , så kender godt til xzound og dets kvalitet eller mangel på samme, men den var gratis og jeg manglede en monoblock??? smiley

    Jeg vil prøve at gå på jagt efter 2 gode komposæt i et af de nævnte ovenover, også en 5 kanals forstærker. / 4 kanals + monoblock. Uden XZOUND!!! ????



  • #19   9. mar 2014 smiley

  • #20   9. mar 2014 jeg kører selv kun hertz og audison, og det har virkelig været alle pengene værd!

  • #21   9. mar 2014 Cody. Stave kontrol og smartphones = fejl ??
    Som jeg skriver var jeg ikke sikker på om db drag kom til DHB ??
    Og ved at carsound Roskilde sælger Alpine og Hertz ( kommer der stadig en del og var der idag for at hjælpe en go ven) der er stor forskel på deres hjemme side og hvad de sælger efter hånden. Men nej jeg har ikke tjekket op på facts. ?? håbere på at komme over til mødestedet næste weekend og hilse forhåbentlig nå jeg at opgradere stel til batteri inden. Det var lørdag du var der ikke?

    Hydd
    Du kan altid gå på jagt. Jeg ville købe til løbende hvis pengene ikke er der og bruge det man har. Man kan altid skifte ud løbende. Hellere bruge 2000på 1 sæt nu og spare sammen til et andet end at købe 2 sæt nu og så ikke være tilfreds med der pga kompromis. Hvis du fra Sjælland kan du smide en privat besked har måske lidt liggende i gemmerne


  • #22   10. mar 2014 Jo det er lørdag jeg er der...

    He he Carsound i Roskilde... Den butik med de værste anmeldelser på trustpilot... smiley


  • #23   10. mar 2014 Er kommet i Carsound Roskilde i flere år og har altid været tilfreds. De har haft nogle uheldige montøre men også nogle gode.

Kommentér på:
Gode råd til sammensætning af anlæg?

Annonce