{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

Bilsterio hjælp(Begynder) {{forumTopicSubject}}

JEG skal til at bygge en bette smule anlæg op... (bare lige så i ved det)
-- Jeg skal have 6"3 vejs højtaler i fordørene... og faldte over nogle billige brugte nogle... MEN,, Skal jeg bruge et delefilter? hvad er et delefilter? hvad kan det?
Anyway, Højtalerne skal sættes til en forstærker .(Sæt dig lige ned inden du læser det næste-- Forstærkeren hedder Purple Power GOLD, Skal jeg stadi ha delefilter i? elelr har sådan en KArl ikke noget, med det et delefilter gør, at gøre?
-
-

Jeg er Noob hvad dette hifi angår...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsterio hjælp(Begynder)
  • #1   28. mar 2014 ,

  • #2   28. mar 2014 Du skal have et delefilter i, hvis du vil have det til at lyde ordentligt.

    Nu siger du at du vil have 3 vejs i den. Er enhederne samlet i én højttaler, eller er der 3 seperate højttalerenheder i hver side af bilen?

    Hvis det sidstnævnte er tilfældet, så skal du ihvertfald have delefilter.

    Delefilter gør som navnet antyder - det deler. Nærmere bestemt deler den lyden som den får ind, op i forskellige frekvensområder, der basser til de enheder der er monteret. Det dur ikke hvis en diskant får de lave frekvenser som en bas skal lave, og omvendt.

    Men, hvis det bare er en enkelt højttaler der er "3-vejs", så behøver du ikke - for det kan man ikke montere deri, uden at skulle modificere meget. Mener der er en smule indbygget i den, men det er begrænset. Og så lyder denne type højttaler sjældent ret godt


  • #3   28. mar 2014 Bilfreak.. Hæng lige på et øjeblik, så får du lige et link og et par sætninger

  • #4   28. mar 2014 Hvis nu jeg smed disse: http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1797712-ground-zero-gzhf-693x-6x9-hoejtaler
    -højtaler i hatte hylden, Skal jeg så have fat i et delefilter? for der følger jo IKKE et med i det sæt der, MEN hvis nu jeg køber Disse:
    http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1817508-mds-6_9-hoejtaler-300w
    - Der er der jo delefilter med???


  • #5   28. mar 2014 Til den første skal der intet bruges til, da enhederne er indbygget i en samlet konstruktion.

    Til nr. 2 ligner det at det KUN er basenheden der er der. Man kan se noget der ligner et delefilter, og tror altså at der mangler et par højttalere i det sæt.

    Hvad noget andet er, så lyder 6x9 højttalere altså ikke godt i hattehylden.
    Spar pengene og brug dem ekstra på et rigtig godt komponentsæt til forenden.
    Komponentsæt vil sige, at bas/mellemtone/diskant er delt op i seperate enheder. Er det et 2 vejs sæt, er det diskant for sig og bas/mellemtone for sig. 3 vejs er alle enheder seperat. Med rette justering kan et 3 vejs lyde RIGTIG godt, men de koster kassen for et sæt i ordentlig kvalitet.

    Hvilken bil skal de monteres i?


  • #6   28. mar 2014 GZ'erne er 3 vejs coax set... dvs alle 3 "toner" er repræsenteret i én enhed der sidder som regel indbygget filter i...

    MDS'erne er en del af et sæt der en gang har indholdt en diskant/tweeter også, dette er et såkaldt komponentsæt. Ved disse sæt følger der 99,9% af gangene et eksternt filter med.

    Håber det afklarede lidt... smiley


  • #7   28. mar 2014 Peugeot 405. Der er allerede skåret ud i hattehylden desværre... Men i denne bil er der ikke højtaler i bagdørene,kun diskant i forruden, 62 i fordørene og 6x9 i hattenhylden


  • #8   28. mar 2014 Bare fordi det er skåret ud, behøver du jo ikke montere noget der smiley

    Men når det er en så gammel bil, der velsagtens er ved at være godt rådden som de 405'ere plejer, hvor meget vil du så gøre ud af anlæg?

    Du vil få BEDST lyd ud af at skifte dine højttalere i dine forreste døre og så diskanter


  • #9   28. mar 2014 Hold dig til diskant og 6.5" foran... Og så køb en ny hattehylde... Eller gør som min mor og smid en paraply op i hattehylden... Det pynter lidt og lyder bedre... smiley

  • #10   28. mar 2014 Et almindeligt komponentsæt kan fås til ganske fornuftige penge (også de gode af dem) og ville være perfekt til at udskifte hvad du nu har foran... smiley

  • #11   28. mar 2014 Hehe... Så også lige de der mds du linker til mangler alle skruerne på tilslutningsklemmerne mangler... og så er støvhætten trykket ind... Så ud over at det er mds der lyder af bar røv så er de slet slet ikke de 300,- værd... Med mindre det er hvad man får for at tage dem... smiley

  • #12   28. mar 2014 Kan kun sige det samme som Lyngbak har skrevet smiley

  • #13   28. mar 2014 Lad os starte fra en ende.

    Først har vi din HU ( din radio/afspiller og ja kært barn har mange navne men er en headunit). Den er dit første link i systemet og den der forbinder det hele sammen så her er det at fortrække ikke at købe en billig xzound da det ellers er med til at ødelægge resten af systemet. En HU vil vi gerne have at den fungere som en forforstærker integreret med med de muligheder man vil bruge til afspilning af musik som cd, usb og mere. Grunden til at vi gerne vil bruge den som forforstærker er at de aldrig levere mere end nogle få watt ala 12watt rms pr kanal så den har simpelthen ikke kræfter nok og vil derfor være et svagt link i systemet uden noget effekt bag så derfor bruger vi linje udgangene (rca udgange også kaldet phono udgang) til effekt forstærker som kan trække enhederne for den.

    Fra HU'en trækker vi nogle fornuftige rca kabler i den side hvor der ikke løber strømkabler og så om til en eller flere effekt forstærkere.
    Effektforstærkerne er i gåseøjne blot de manglende krafter som HU'en ikke har dog med lidt indstillings muligheder.
    I dette eksempel vælger jeg en monoblok ( 1 forstærker beregnet til at trække 1 subwoofer enhed) samt en 2 kanals ( kan både bruges til subwoofer og højttalere dog her valgt til at trække et sæt højttalere).
    De strømførende kabler incl remote kablet ( den som aktivere forstærkerne når radion tænder) trækkes i modsatte side af rca kablerne, dvs den side hvor bilen i forvejen har strømkabler. HUSK ordenlige strømkabler og specielt stel kabel!

    Monoblokken tilsluttes den ønskede subwoofer og den 2 kanals bruges til at trække et sæt fronthøjttalere evt i dørene. Grunden til at jeg skriver front er at vores øre er bygget til at fange lyden bedst forfra og derfor vil lydgengivelsen opleves korrekt derfra og ikke bagfra eller fra begge steder så det er front højttaler man skal gå op i. Derefter så er det typen af højttalerne.

    Coaxiale højttalerenheder er alt i en løsning, dvs diskanten er bygget fast på bas/mellemtone enheden og som regel underdimensioneret for ikke at sige at det faktisk bare er en billig og dårlig løsning ( dog i gåseøjne). Et komponent sæt ville klart være at fortrække, et godt 2 vejs sæt.

    1 vejs= 1 enhed som spiller hele frekvens område også kaldet en fuldtone enhed som ofte ses i mange biler.
    2 vejs= her er frekvens området delt op i 2 enheder, dvs f.eks en bas/mellemtone og så en diskant.
    3 vejs= ja det er jo så 3 enheder som f.eks en sub, en bas/mellemtone og en diskant.

    Jeg ville klart kigge efter et ordenligt 2 vejs komponent sæt til fronten. Der følger som regel et delefilter med som monteres imellem 2 kanals effekt forstærkeren og højttaler enheden som skal monteres.

    Til sidst ville jeg få en med større erfaring og kendskab til at indstille det for dig evt få ham til at hjælpe dig med at guide dig igennem med hvad der er godt og hvad der er skidt samt hvad der er brugbart af hvad du allerede ejer.

    Dette er en mere kort gennemgang af det hele for lige at give et billede af hvordan det hænger sammen.

    Andre skal være velkommen til at rette mig smiley

    Edit: kan se at der er kommet en del svar i mellemtiden så mit indlæg er nok overflødig men nå lader den alligevel stå smiley


  • #14   28. mar 2014 Ganske fint rene k... Men en monoblok er ikke udeluket til en subwoofer enhed hvis det endelig skal være havde jeg nok valgt bare at sige en subwoofer og undlade enhed... Ellers går det hen og bliver lidt for voldsomt setup hvis man som mange i øvrigt har, 2 enheder pr sub...

    Og om det skal være monoblok eller "multi-channel" der tækker sub'en kommer jo også helt an på hvad man ønsker af sin sub. Men det bliver nok også for teknisk til denne tråd... smiley


  • #15   28. mar 2014 Lyngbak. Helt enig, har selv en 4 kanals brokoblet til 2 subs men ville blot ikke lave det for teknisk men blot holde det simpelt for at give lidt forståelse af hvordan det hele hænger sammen sådan groft set for i andre tilfælde kan en enkelt 4 kanals også være en løsning til et trække en sub og et komponent sæt for at tage et eksempel smiley det hele afhænger af det setup man ønsker samt de bedste valgmuligheder man har inden for de forskellige prisrammer smiley

  • #16   28. mar 2014 Jeg ville gerne komme med en lang række forslag til nye højtalere til dig men i og med at jeg er forhandler anses det som en anelse usmageligt (også af mig smiley )... Så det vil jeg lade andre om i stedet... smiley

  • #17   28. mar 2014 Bilfreak.. nej den er ikek evd at rodne op smiley
    - det er 1.9 mi16 med lidt over 200 heste, godt og grundigt renoveret over det hele,
    - Men der sidder nogle gamle(tror jeg) Pioneer i og det spiller af lort til,
    - Min HU er Pioneer DEH 4400BT--- giv lige lige et øjeblik til at læse alt det i har skrevet :d


  • #18   28. mar 2014 nu tror jeg at bilfreak snakkede om at højtalerne måske var ved at rådne op... ikke bilen... smiley

  • #19   28. mar 2014 Det tror jeg bestemt ikke smiley
    Nå men nu har jeg læst det i har skrevet til mig,, Og jeg SUGEr alt det viden til mig jeg kan pt, og jeg glemmer det meste når vågner igen imorgen xD (Men så står det jo her)

    Så hvad jeg er kommet frem til nu er:
    Jeg beholder min Hu, Skaffer mig et 6" komponent sæt (et helt sæt, brugt) i god kvalitet, Køber en forstærker (fornemmer at min purple power ikke er god nok)
    og så ligger jeg mine Rockford Fosgate 6x9 i hatte hylden (til pynt???)

    ----- er det kabelsæt til tilkobling af forstærker, som man køber i Thansen, godt nok?

    --- Nu er det her jo ikke et anlæg der skal spille en balsal op..


  • #20   28. mar 2014 Purple Power skulle vist efter hvad jeg har hørt være ganske okay... Ikke det bedste men bestemt heller ikke det værste... smiley Hvis du vil lære rigtigt meget burde du den 18. maj drøne forbi Mødestedet Striben i Fredericia... Der er lyd og anlægs-træf... smiley Ellers er der også SMS i starten af maj... Der er en masse dB Drag folk man kan lære meget af... Og de kender modsat hvad mange tror også til andet end bare at lave overdimentioneret anlæg... smiley

  • #21   28. mar 2014 Hvis det ikke skal være voldsomt så kan kabel fra thansen eller lignene bruges... Men undersøg marked lidt... Er sikker på du kan få bedre kabel andet steds til samme pris... smiley

  • #22   28. mar 2014 Det bliver Thansen.. det er kapitel skal overståes imorgen... Projektet på begyndes klokken 09:00 Sharp...
    De har vel også nogle ganske udemærket komponent sæt som disse: ???
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=10856162543&n=1200266497&pn=-774704839

    - Så kan jeg altid opgradere dem engang når det bliver for ringe,


  • #23   28. mar 2014 Eller det er vel ikke engang et komponent sæt... --- så må jeg køre byen rundt for at finde noget imorgen..

  • #24   28. mar 2014 Det er så et coax sæt... smiley Kvaliteten skal jeg ikke kunne udtale mig om... Men havde nok valgt anderledes... smiley

  • #25   28. mar 2014 Hvor bor du henne?

  • #26   28. mar 2014 Det du har fundet er et coaxial sæt.

    Så ville jeg hellere spare nogle af pengene og købe dette sæt http://www.hilmars-audio.dk/shop/cadence-6-5-5070p.html i forhold til det du har fundet og ellers ville jeg gå modsat vej og kigge på sæt som disse her:

    http://www.hilmars-audio.dk/shop/u-dimension-proz-comp-5295p.html

    http://www.mklshop.dk/shop/gladen-rs-165-1940p.html

    http://www.mklshop.dk/shop/gladen-sqx-165-1944p.html

    Det skal dog siges at jeg desværre ikke selv har nogle erfaringer med de nævnte men med lidt undersøgelse rundt på nettet samt samtale med forhandler så tør jeg godt anbefale dem og sige at her får du altså noget vellyd for pengene.


  • #27   28. mar 2014 Hehe, det var faktisk bilen jeg hentydede til. Det er dælme lang tid siden jeg har set en 405 i bare nogenlunde stand. Er din en original mi16 ?

  • #28   28. mar 2014 Det vil jeg lige sove på....
    Jeg bor i Nordjylland.. Hjørring


  • #29   28. mar 2014 Hmm... Hjørring... Der kender jeg ikke rigtig til nogen forhandlere... Men hvis det ikke haster alt for meget burde du overveje at finde et godt komposæt på nettet i stedet... smiley

  • #30   28. mar 2014 Self er den original smiley
    --- Havde en alm GTx 2.0'er før, og havde i tankerne at renovere den og gør ditten og datten, Men det ville jo aldrig blive en Mi16...
    - så jeg skaffede mig en ægte 1.9 Sport Mi16 u/kat
    - Den var næsten færdig som popsanger, (lidt udvendigt rust, men intet i bunden, 10 skæve ventiler )
    -- jeg tog topstykket af og fik skiftet ventilerne og ordnet topstykket, så ville jeg lige skubbe bilen lidt baglæns men den stod i gear, så alle 4 foringer hoppede op, ( så kunne jeg godt skille motoren af... ud med stempler og pis og lort, og når jeg alligevel havde det hele skilt af, kunne jeg lige så godt renovere Hele motoren med stempelring og alt det der og hele motoren fik nye pakninger....


  • #31   28. mar 2014 Lyngbak... jeg har kigget lidt på nettet, og jeg syes det bedste er at jeg finder nogle af de der højtaler der har en nypris på 1500-2000, som er til salg for 5-800 brugte,?? så spare jeg jo en del, og får noget godt ud af det.

  • #32   28. mar 2014 Kan du så få den oprettet!! smiley

  • #33   28. mar 2014 Tja tjo... Bare du lige husker på at det er ikke altid pris og kvalitet følges ad... smiley

  • #34   28. mar 2014 Jacob,.. Ja den kommer ind når den er færdig,, smiley
    - Lyng,,, Jeg har tænkt lidt på... Hvis man køber sådan nogele Rockford, Pioneer, Jbl eller andre af de mærker, til nypris på 1000... kan man så ikke altid regne med at der er lidt kvalitet i det?.. eller kan jeg købe nogle Xzound til 900 der er lige så gode?


  • #35   28. mar 2014 Og hvorfor i alverden har du så ikke det fine køretøj oprettet? VI VIL SE!!! smiley

    Og jo, man kan da købe brugte højttalere... Men aldrig noget jeg ville gøre i den prisklasse. Kun hvis det var af en jeg kender og/eller fra en jeg ved behandler hans ting ordentligt.

    Det eneste tidspunkt jeg selv køber brugt højttaler, var da jeg købte dem til mit hjemmeanlæg.. DER er der mange penge at spare (sparede da selv en 16k på et par højttalere)


  • #36   28. mar 2014 Ja,, ang hjemme højtaler... Jeg FIK et par Speciel BOSE højtaler gratis,,, De er guld værd nu...
    -- og de 2 store pyramider jeg har til at stå i stuen fik jeg også for en slik


  • #37   28. mar 2014 Ikke altid... Dog kan du godt regne med at med Xzound ender du med en lang næse... Med mindre du er heldig at få fat i den ene fejlproduktion de har lavet hvor at enhederne kom til at lyde godt... Igen ved en fejl... smiley

    I kraft af min forhandlerrolle vil jeg ikke sidde og namedroppe... Men vil gerne med stolthed rakke ned på thansen... smiley


  • #38   28. mar 2014 Horatio, de pyramide højttalere skulle vel ikke tilfældigvis være eltax pyramide samt hvilke bose er det du har fået?

    xzound er og forbliver noget skrammel... jeg har dog haft en utrolig positiv oplevelse med xzound højttalere........ Da de gik op i røg smiley hehe


  • #39   28. mar 2014 Har fået en Xsound et-eller-andet-sub af en kammerart... Den bliver slæbt med til DHB tror jeg det bliver til... Og så skal der sgu leges i form af noget med noget tændvæske, tændstikker og en alt for stor monoblok... smiley

  • #40   28. mar 2014 Hmm lim en 1 liters tændvæske flaske på støvhætten og lad enheden pege med magneten mod jorden og så ellers en 5-10hz tone med bål i toppen.. det skal nok se godt ud og så bliver den endelig brugt fornuftigt smiley

  • #42   31. mar 2014 Og jo, Det er Eltax Pyremider smiley
    De spiller super.. når ellers forstærkeren virker smiley


  • #43   31. mar 2014 De bose har jeg ikke hørt.. Men ellers er det et ok mærke.. ikke noget der lige fanger mig som sådan men de har dog lavet et par spændende modeller.

    Tænkte det nok. Eltax er godt nok ikke mig... skal det endelig være fra den koncerne så skal der stå tangent på dem som er søster selvskabet til Eltax men smag og behag og det er jo kun godt når du selv er tilfreds smiley

    Hvad fejler forstærkeren?


  • #44   31. mar 2014 Forstærkeren er smidt ud,
    Det var en gammel en, Men til sidst var der kun 1 port der virkede, og den skruede op og ned for lyden af sig selv,,, og det bliver man idiot af at høre på smiley


  • #45   31. mar 2014 Gammel behøver altså ikke betyde at det ikke er noget værd og ikke er værd at reppe smiley



  • #46   31. mar 2014 Jeg har selv effekt forstærkere fra slutning af 70'erne og starten af 80'erne.

  • #47   31. mar 2014 nu skal jeg lige se om jeg kan finde den på googgle..

  • #49   31. mar 2014 Toshiba-SY-335-Pre-Amplifier-Toshiba-SC-335


  • #50   31. mar 2014 Har du seriøst smidt den ud? smiley

    Nu kender jeg ikke så meget til toshiba men første hånds indtryk så ligner det da ellers noget fornuftigt vintage grej som ville være værd at få reppet! smiley


  • #51   31. mar 2014 Den røg lige lugt i affaldscontaineren,,,, Tror jeg... måske har jeg gemt den et sted ude i værkstedet,... bundpladen brugte jeg til at lave en skabelon af engang... smiley

  • #52   31. mar 2014 Puha du skulle skamme dig! smiley

    Forhåbenligt har du det stadig smiley


  • #53   31. mar 2014 Jeg har stadi den her:
    Kenwood KA-1030

    Men den er bare ikke i brug lige pt.


  • #54   31. mar 2014 Ved ikke om den er noget værd,,, beholdte den bare fordig at det er en Kenwood

  • #55   31. mar 2014 Kenwood har lavet nogle rimelig ok modeller men er ikke et særlig eftertragtet mærke. Jeg havde hellere beholdt den toshiba smiley

    Umildbart uden at have undersøgt det nøje så tror jeg at den ligger omkring 500 kr i brugt pris.

    Generelt er ældre og små integreret forstærker ikke meget værd.. smiley


  • #56   31. mar 2014 Troede at Kenwood var en af de helt store smiley


  • #57   31. mar 2014 Kan du bruge JBL... Har en af de gamle 15" JBL GTI 1000 W og 6x9 JBL Decade til at at stå og flyde... Der er en forstærker med hvad mærke det er kan jeg ski ik lige huske..


  • #58   31. mar 2014 Det kommer sørme an på hvad de skal koste Peter,,

  • #59   31. mar 2014 Er ked af at skuffe dig med kenwood men det hører ikke ligefrem til i den dyre ende selvom de dog har lavet et par modeller der skiller sig ud fra flokken. smiley

  • #60   31. mar 2014 Nå for pokker... så var det godt at jeg ikke havde satset hele min opsparing på dem smiley
    ------ Rene... jeg har overveet at købe disse.. Rockford Fosgate T1652-S
    --- Men kræver det er motherfoookcer forstærker og anden tingetangel hvis jeg skal ha dem til at spille fint?
    min purple power er jo nok for lille til den, da den kun er 50RMS
    ------ Jeg har nemlig et godt tilbud på de højtaler.


  • #61   31. mar 2014 De er på 100 watt rms ved 4 ohm så langt de fleste ville kunne trække dem.

    Selv din purple power kan fungere fint sammen med dem.

    Der er kun en forskel på 3 db ( teoretisk) om de får 50 watt eller 100watt.

    50 strømstærke watt fra en ordenlig forstærker er langt bedre end 100 watt thansen watt.

    Kender dog ikke så meget til purple power men folk snakker ellers rimelig ok om dem så det ville jeg slet ikke være bange for at sætte sammen smiley


  • #62   31. mar 2014 Ok,
    - Men det er da den Type højtaler du ville råde mig til at købe, ikke?
    - 2vejs komponents sæt.. smiley ?


  • #63   31. mar 2014 Jo lige præcis.

    dog har jeg ingen erfaring med dem du nævner smiley


  • #64   31. mar 2014 Det Rockford Fosgate sæt lyder ganske udemærket. Til prisen går man ikke galt i byen smiley Også MEGET, og jeg siger det igen, MEGET bedre end fx. Alpine i samme prisklasse

  • #65   31. mar 2014 Jamen så bliver det nok sådan nogle smiley


  • #66   31. mar 2014 Er 2500 for meget for et helt anlæg til bilen? dog uden radio men, med ledninger og line kabler og sikring (omkring 4-500 for nogle nye kabler, skring osv vil jeg tro).. Og Decade er pakket i original kasse.. Der er godt passet på Decade og Bassen.. Forstærkeren ser ik så pæn ud, men 100 % ok.. + der er et par små JVC højtalere med.. Og du kan få hjælp til montering.

  • #67   1. apr 2014 Montering er jeg ikke i tvivl om hvordan man gøre, det har jeg gjort flere gange,
    - men jeg søger Kun 6.5" og måske en forstærker.


  • #68   1. apr 2014 Horatio

    Please Stop dig selv...

    Du kigger på grej der er ganske kedeligt...
    Grej som JBL er f.eks. ikke værd at bruge penge på... Medmindre vi er oppe i GTI serien...
    Rockford Fosgate er ok, men ærlig talt til prisen kan du få noget der er meget bedre... For mig ser det ud som om du kun kender til Autobixen og bilxtra... Og det er sgu ikke særligt spændende grej de har... Fordi tingene har et kendt navn betyder det ikke at det er godt...

    Rockford Fosgate er en smule, og jeg gentager, en SMULE bedre end Alpine... Men kun en smule...


  • #69   1. apr 2014 Nej cody, jeg kender skam bare google, og pricerunner,,,,
    -- Jeg finder noget der har en god nypris (omk 2000 max), og så køber jeg det brugt til max 500....

    - Jeg har lige samlet min anlæg idag.
    - HU: Pioneer DHT 4400BT
    6x9 : Rockford Fosgate P 1694
    6.5" : Pioneer et eller andet gammelt.
    Forstærker: Purple Power Gold

    --------------- Der er absolut Intet bass i systemet... Why!?
    - Ps.. Sagerne her er noget jeg har haft fra tidligere... har ikke købt noget ''Vildt'' endnu.


  • #70   1. apr 2014 Der er til gengæld MASSERE af diskant.. skal jeg lige hilse og sige....

  • #72   1. apr 2014 Undskyld hvorfor fanden siger du mig imod? Med et argument der intet har at gøre med det jeg skrev??? RF er stadig ikke ret god lyd... Det samme med Alpine...

    Og det med at købe brugt kan være fint nok... Hvis altså det virker... Og så lige den der med pricerunner... Pricerunner kan bruge til 0 og en skid... f.eks. Gladen audio... der finder den MKL shop selv om det faktisk er billigere ved importøren...

    SKAR, DD, og Sundown Audio kan de slet ikke finde... Så måske kan det være du kender til at bruge de dårligste søgemaskiner på nettet... Men det finder du ikke godt grej ved... samtidig kan man finde bedre brugt grej...


  • #73   1. apr 2014 Siger jeg dig imod?
    - Det eneste jeg har forstået på det du har skrevet er, at jeg ikke skal bruge Pricerunner,

    ------ Jeg ved jo ikke hvordan jeg finder godt grej, når jeg ikke ved hvem der laver godt grej, og jeg kan heller ikke finde ud af at læse de tekniske oplysninger, og derved se om det er godt eller skidt,
    --- Men jeg har da længere oppe i tråden fundet ud af, hvilken TYPe højtaler jeg skal smide i, men jeg ved ikke hvilket mærke, så defor bruger jeg den taktik, at finde nogle brugte højtaler her på siden, og så pricerunner jeg modellen, og ser om de har en høj Nypris, og hvis de har en høj ny pris, så vej jeg ikke bedre end at de er gode....
    -- Netop derfor har jeg oprettet denne tråd, hvor dygtige folk som fx DIG, Bilfreaken og Rene K kan komme med Inputs til mig, så jeg ikke abre spendere en masse penge, som jeg ikke får noget for..


  • #74   1. apr 2014 Jeg har endda også brugt Youtube til at se hvordan forkelvlige højtaler spiller med nogle Billige Setups.... men... det kan jeg vidst ikke bruge til såmeget...

  • #75   1. apr 2014 "Du kigger på grej der er ganske kedeligt... "
    "Nej cody, jeg kender skam bare google, og pricerunner,,,,"
    Det er da at prøve at sige imod... (Kan være formuleringen der er uheldig dog... )

    anyway.
    Dyre højttalere er IKKE = Gode højttalere...
    Lad os tage et eksempel:
    Disse er dyre: http://www.autobixen.dk/bilstereo/hojttalere/alpine-spr-60c-hojttalersaet-16-5cm-compo.html
    3000 kr for et sæt er ikke en billig pris jo...

    Men disse spiller langt bedre: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audison-voce-avk6-1539p.html til 2500 kr... Ud fra din logik burde alpine sættet være bedst... Men det er det bestemt ikke... faktisk vil jeg endda påstå at disse spiller bedre end alpine sættet: http://www.hilmars-audio.dk/shop/re-audio-sr6-4862p.html

    Eller disse: http://www.sound4wheels.dk/sa-6-5sc

    Så det gælder om at se sig for...
    Mærker jeg synes du skal prøve at kigge efter:
    Hertz,
    Audio System,
    Gladen,
    Audison,
    Groundzero, (kan have lidt skarpe diskanter men det kan dæmpes.)
    Morel
    Focal,
    U-Dimension,
    Powerbass
    og Pioneer...
    (Der er flere men små skridt... smiley )

    Youtube videoer kan du ikke brue til en skid... husk på at det du hører ikke er lyden fra de højttalere de filmer... men den lyd microfonen kan opfange og dit eget anlæg kan gengive...


  • #76   2. apr 2014 Hertz,
    Audio System,
    Gladen,
    Audison,
    Morel
    Focal,
    U-Dimension,
    Powerbass
    ------------------------------- Det er alle sammen mærker jeg aldrig har hørt om, smiley
    -og derfor ville jeg aldrig kigge efter de mærker, da jeg ingen kendskab har til dem,
    men det kan jeg jo gøre nu.
    Men du har linket til de SunDown, som er 2 vejs, Vil det ikke sige at de stortset kun spiller mellemtone og diskant? eller er der højtalerne der spiller mellemtone og bass, og diskanterne separat som så spiller diskanten?


  • #77   2. apr 2014 Ha ha... smiley I et 2 vejs sæt kaldes det en bas/mellemtone da den skal kunne gengive frekvenser i et område fra 50 hz og op til små 6000 hz... (Hvor diskanten tager over... )
    I et 3 vejs sæt vil samme enhed kun skulle tage sig af 50 - 350 hz området... mens en lidt mindre enhed tager sig af 350 - 6000 hz området... og igen e diskant... smiley


Kommentér på:
Bilsterio hjælp(Begynder)

Annonce