{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

martin t
martin t
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Ingen bas ? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har lige monteret en rockford fosgate punch kassse i bilen, det er 2 10 tommer. forstærkeren er en MTX Audio på 1000 watt. Mono forstærker. Kabler er trukket 25 mm, go stel forbindelse og det hele. Jeg har en bil hvor der IKKE sidder phono udgange i den originale headunit. Jeg har derfor købt en adapter fra audison til 600 kr. Den er også sat til. strøm og stel, samt 2 højtaller udgange, lyser fint blå som den skal. Når jeg tænder for anlægget virker bassen lidt, men når jeg skruer lidt op for lyden er det som om bassen nærmest forsvinder ? Ja jeg forstår det ikke. Syntes ellers jeg plejer og være rimelig go til at sætte et anlæg i.men her har jeg sgu brug for lidt hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen bas ?
  • #1   23. apr 2014 har du selv lavet baskassen?

• #2   23. apr 2014 Prøv at vende om på plus og minus til højtaleren

• #3   23. apr 2014 Kører du din forstærker i det rigtige ohm, og ikke for lavt? For så går de normalt i protect smiley

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#4   23. apr 2014 Den skulle gerne køre i 4 ohm. Der er også fint lys i forstærkeren. Jeg har prøvet og bytte om på + og -. Det næster jeg tænker er om man kan prøve og fjerne strømmen fra high level adapteren. Jeg tænker om den tager for meget strøm fra radioen. Jeg kan iøvrigt heller ikke se hvorfor den skal ha strøm.

• #5   23. apr 2014 hvis du har modfaset dine 2 basser har du fejlen der? Kan du se om de bevæger sig som de skal bare uden lyd

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#6   23. apr 2014 Hva mener du med modfaset

• #7   23. apr 2014 hvis du har byttet plus og minus mellem de 2 basser vil du stadig være 4 ohm og de vil stadig spille. men de vil ophæve hinanden.

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#8   23. apr 2014 Øh jeg skal lige være med. På de 2 basser jeg har, sidder 2 + og 2 - minus på hver bas.

• #9   23. apr 2014 Tror det han mener er hvis de spiller modsat af hinanden, så bliver trykket udlignet, og du vil derfor ikke kunne høre det.

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#10   23. apr 2014 Så det i mener er at jeg bare skal køre 4 kabler på hver bas ? Køre dem + til + og - til - og så ud til udgangen på kassen ?

• #11   23. apr 2014 Den ene af basserne har du nok højst sansynligt byttet rundt på plus og minus = den ene "puster" og den anden "suger" smiley

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#12   23. apr 2014 Okay smiley jeg prøver og ta et kig på det

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#13   23. apr 2014 Så fik jeg styr på kablerne, der sad sgu en forkert smiley men bassen burde give meget mere tryk. Der sker stadig alt for lidt med dem. Nogen goe råd ???

• #14   23. apr 2014 Hvilken bil og er det justeret korrekt. ? Hvor du fra?

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#15   23. apr 2014 Hej. Jeg fra esbjerg. Det er en laguna 2. Jeg tror problemet ligger i at high low adapteren får strøm. Jeg kan ikke se hvorfor den skal ha strøm, det jo bare højttaler kabler ind samt, puls kabel, og 2 phono stik ud samt puls kabel. Jeg tror adapteren æder for meget strøm fra radioen

• #16   23. apr 2014 Okey. Det lidt langt væk så jeg kan ikke lige hjælpe. Men måske en mere lokal nørd er frisk på at kigge på det

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#17   23. apr 2014 Okay, en anden ting der undrer mig, er at når jeg forbinder højttaler kablerne til high low adapterne, går det fint med de første 3 kabler, men det fjerde når det bliver tilsluttet går alt lyd væk ? Jeg tænker bare hvorfor nu det. Det var sgu nemmere med en head unit med phono udgang. Det noget frygteligt roderi med alle de ledninger

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#18   24. apr 2014 Så har jeg skilt hele skidtet ad igen ved hu, og sat nye ledninger på. Strøm og minus,remote, og front højttalere tjek. Alle ledninger ført ned til audison high low converter. Tjek. Phono stik i. Tjek. Der er lys i converteren. Tjek. Baskasse skilt ad. ført nye kabler. Basserne er med dobbelt svingpol. Og er nu forbundet således. Plus til plus. Minus til minus. På hver af de 2 basser. Tjek. Stel forbindelse er go. Tjek. Plus kabel er go. Tjek. Basserne spiller bare stadig ikke optimalt, overhovedet. Er der nogen er har noget tålmodighed man kan låne, for jeg har sgu ikke mere !!!! Alle gode råd modtages meget gerne smiley

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#19   24. apr 2014 Jeg kan min mono forstærker 1 × 1000 watt ved 2 ohm. Mine 2 basser har dobbelt sving pol. Jeg tænker det kunne være jeg ikke har sat ledningerne korrekt på basserne? Jeg tænker om de skal serie forbindes .

• #20   24. apr 2014 Hvis det er 2 basser med dobbelt 4 ohm svingspole så kan du enten ende i 1 eller 4 ohm. Hvis du har forbundet dem parallelt (dermed 1ohm) så er det ikke sikkert at din forstærker er stabil. I 4 ohm er den dog stabil (men levere så nok 500 watt i stedet for de 1000).
    Du kan se i nedenstående link hvorledes de skal forbindes for at ramme 4 ohm.

http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/ca/learningcenter/car/subwoofer_wiring/2DVC_4-ohm_mono.jpg

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#21   24. apr 2014 Jeg prøver lige

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#22   24. apr 2014 Hej igen. Jeg kan se på forstærkeren at den både kan køre 2 eller 4 ohm. Med 2 ohm kører den på 1000 watt. Med 4 ohm 700 watt

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#23   24. apr 2014 Så er det monteret som beskrevet. Men stadig ingen punch.... man kan svagt høre basserne, og jeg kan også mærke på dem at de vibrere lidt, men ikke meget. Hjælp !!!

• martin t
    martin t Tilmeldt:
    maj 2012

#24   24. apr 2014 Ja det er øjnene man bliver blind på først smiley jeg fattede ikke at de basser ikke gav mere power. Så kom jeg i tanke om min hu. Jeg har jo koblet front højttalerene til min converte. Så kom jeg i tanke om at jeg ville kigge lidt på hvor meget de spillede i hver side. Og fandt frem til at når jeg skruer ned for baghøjtallerne på hu, så spiller basserne som de skal, der er virkelig smæk på ! Men så spiller baghøjtallerne jo ikke. Gode råd modtages meget gerne

Kommentér på:
Ingen bas ?

Annonce