{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.791 visninger | Oprettet:

Bedst lydprocessor? Egen erfaring ... med SQ {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Bedst lyd efter processor?
Alpine, Maskoni, Pioneer, Helix, miniDSP, GZ, andre?
Hvem har hafte mere en en og kan komentere forskelen i lyden?
Analog/digital - alt interesseret. Træt af reklamer og annoncer. Vil høre praktiske erfaringer og anbefalinger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedst lydprocessor? Egen erfaring ... med SQ
  • #1   17. maj 2014 Uanset mærke, og pris, er det i sidste ende dine ører der bestemmer, hvad andre syntes lyder godt, kan du måske synes lyder skrækkeligt. Selv er jeg glad for BurrBrown Chippen, som flere mærker benytter sig af.

• #2   17. maj 2014 det er klart en gammel SID! federe lyd findes ikke smiley

• #3   17. maj 2014 Umuligt spørgsmål... Det er faktisk umuligt at finde den absolut bedste DSP... Nogle mener at alpine imprint er guds gave til lyden, mens jeg f.eks. selv mener det er at pisse folk ned ad ryggen, da imprint modulet altid tager fejl... Nogle foretrækker Audison bitone eller BITten...Andre er mere til en 3sixty, Nogle vil have mosconis 6to8 processor osv osv... Og nogle får så absolut noget fantastisk ud af den processor de nu foretrækker... mens andre ikke gør... Så at spørge hvilken er bedst er umuligt...

• #4   17. maj 2014 Klart, imprint er ikke det bedste løsning. Har læst nogle andre manualer - EQ med maks. 31 bånd (grafisk). Er dette er nok? Hvad med lyd/fase bagefter? Jeg har brugt HU med processor (5 bånd - parametrisk EQ) - svært at rette RTA kurven med dette.
    Derfor mit spørgsmål var til dem, som har haft flere processorer i sin bil og kan tale om egen erfaring vedr. forskellen/forbedring i lyden. Alle biler lyder forskeligt, ingen tvivl om det. Derfor er det svært at finde decideret "vinder" smiley

• #5   17. maj 2014 Hvis 3sixty bedre end 800 - hvorfor og hvordan? Andre sammenligninger er meget velkommen. Er dette er helt umulig opgave?

• #6   18. maj 2014 31 bånd er for mange rigeligt... For andre er det slet ikke nok...

• #7   19. maj 2014 Cody,
    Hvad med dig selv? Jeg spurte om folkets egen erfaring. Kan man virkelig lytte forskellen, hvis man har 31 bånd i forhold til fx. 10. Har læst at Holm i sin tid har lavet EQ med 22000 bånd smiley

• #8   19. maj 2014 Quassimodo,
    Klart, SQ oplevelser er forskellige fra man til man (endnu mere kompliceret fra kvinde til kvinde :)). Der findes ikke to ens ører i verden. Men der var ikke det jeg spurgte. Der findes et hav (tusindvis :)) posts i andre forums om lydprocessorer. Bare for at nævne nogle: diymobilauto, bluesmobil, magnitola, m.m.
    Ideen var at udveksle med praktisk erfaring her hjemme. Måske lytter til hindandens biler. Folk typisk bliver kogt i sin egen suppe og klister til det udstyr man har, ikke?
    Hvilken processor du selv har nu? Fordel/ulemper? Det er det jeg leder efter...

• #9   19. maj 2014 Jeg skal selv have en Mosconi 6to8 I min bil... og det er især pga. muligheden for direkte streaming til DSP'en fra mobil eller tablet... EQ'en har rigeligt bånd til mit brug... især fordi man selv kan vælge hvilket frekvensområde hvert bånd ændrer på... 6 forskellige typer af delefilter... er også rigeligt til mig...

• #10   19. maj 2014 Tak Cody
    + til Mosconi

• #11   25. maj 2014 Cody
    Har lige fundet endnu en spændende (og måske lidt mere avanceret) DSP: ARC Audio PS8. Hvad mener du?

32-bit DSP main processor optimized for operation at 192 kHz and 170mHz

• #12   25. maj 2014 Jeg har hørt og læst lidt om Arc Audio PS8 Og den virker til at have mange muligheder...

Jeg har også snakket en del med en omkring denne: http://aplaudio.com/conc2/apl1/ Som også virker ret avanceret og skulle faktisk være virkelig topklasse... Ellers er der jo også Audisons Bitone f.eks. Som jeg måske endda selv hælder mere til med flere EQ bånd osv...

• #13   25. maj 2014 Hej Cody
    Nu er 6to8 til sælg til 360USD på diymobil. Noget til dig?

• #14   26. maj 2014 Ahem... plus fragt og told...

Kommentér på:
Bedst lydprocessor? Egen erfaring ... med SQ

Annonce