{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af forstærker ???
  • #1   8. jun 2014 Find en brugt god gammeldags Phoenix Gold 2-kanals forstærker, det virker.

  • Jensen
    Jensen Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 17
    #2   8. jun 2014 vil gerne have en 4 kanals har nemlig købt 2 6*9 til hathylden også har jeg denne sub. som også gere skulle på smiley


  • #3   8. jun 2014 Så køb 2 stk 2 kanals... En 4 kanals vil aldrig kunne styre den enhed uden at gispe efter vejret.

  • #4   8. jun 2014 en 4 kanals ville sagtens kunne trække det.
    du skal bare snakke med de personer som tydeligt ved noget om det.
    men du skal have en god 4 kanals til at drive det med.


  • Jensen
    Jensen Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 17
    #5   8. jun 2014 kan man godt sætte 2 6*9 og en subwoofer på en 2 kanals ? altså ved godt den ikke har godt af det men kan det lade sig gøre ?


  • #6   8. jun 2014 nej.


  • #7   8. jun 2014 på en 4 kanals skal du brokoble din sub på bag kanalen, og 6x9 på din front kanal.
    Sub skal skæres i hz ved ca 80. og 6x9 ful range.
    derfor kan du ikke benytte en 2 kanals til at trække de 3 højtaller med.


  • #8   8. jun 2014 kenneth h

    Ja jeg kan så også godt se du ikke ved hvad du taler om.

    Ja, du kan sagtens finde en 4 kanals der kan spille det ordentligt op, men så er prisen også derefter. For at få en med en god brokoblet effekt på 2 kanaler på en 4 kanals, så skal du op i prisen, så der kommer nogen watt bagved.

    Og jo, du kan sagtens koble 2 6x9og en 12" på en 2 kanals, det er et spørgsmål om at købe den rette forstærker, der kan køre tri mode. Så sætter du en spole ind før bassen, så du skærer de høje toner fra, og en lille kondensator på 6x9'erne for at fjerne de dybe toner.

    Men det kræver som sagt at den kan køre i tri mode, og det er ikke ret mange 2 kanals der kan det idag.

    Mit forslag med 2, 2 kanals forstærkere vil give ham større udbytte af sine enheder, idet han kan tilpasse en forstærker til sine 6x9 og en til hans 12"..

    Alternativt, så vil en god 3 kanals forstærker nok være mere interessant, da en 3 kanals har en decideret kanal til en subwoofer, hvorved der også er mere effekt at gøre med. f.eks en Audison Lrx 3.1k som leverer knap 750w RMS ved 4 ohm på sub udgangen, og 2x125w RMS på de to andre kanaler..

    Så inden du siger jeg ikke ved hvad jeg snakker om, så burde du nok lige have styr på baglandet selv. smiley

    Jeg vil aldrig anbefale en 4 kanals til at drive subwoofer med, medmindre det er en meget strømstærk forstærker.


  • #9   9. jun 2014 Jeg synes jo kæden hopper af der der bliver nævnt 6x9" højtalere.
    Da er vi nok blot meget forskellige tror jeg.


  • #10   9. jun 2014 I dont care. Ved hvad jeg snakker om. Desuden er alpine noget lort. Alt andet lyder bedre end det. Men hver sin smag. Nu behøver en forstærker ikke smide flere tusinde watt afsted, køb noget ordenligt. Min smider kun 400w br og den spikker meget fint i min bil. Og det er en 4kanals.
    4kanals letner bare pladsen for ham. Da han selv ikke ved ret meget, eller havde han ikke spurgt her inde.
    undskyld stave fejl. Dete ee skrevet fra en mobil.


  • #11   9. jun 2014 Synd du fra Østjylland. Ellers kunne du se en 4kanals. Som ikke gisper efter vejret.

  • #12   9. jun 2014 Ville sige.
    En 4 kanals til højtalere og en mono til sub.
    Eks.
    http://www.hilmars-audio.dk/shop/re-audio-dtx-4822p.html.
    Og
    http://www.hilmars-audio.dk/shop/re-audio-dtx-4824p.html


  • #13   9. jun 2014 jeg har da en 4-kanals du købe hvis det er. den vil være fint til det setup du snakker om, da du ikke har de store krav til lydkvalitet. den kan sagtens trække det. skriv en pm så skal jeg give dig en god pris. jeg er fra århus.

    jeg hjar også en 5 kanals, men 1 af udgangene er brænd det der er 2 front 1 bag og 1 sub udgang

    jeg har også nogle 6,5 alpine højtaler du med fordel kunne smide i fronten så de også bliver opgraderet en smule.


  • #14   9. jun 2014 Mackie

    Er det her markedet??? hvis det ikke er så hold dit salgspis til markedet og ude af forummet... Tvivler stærkt på at det lort du vil sælge ham er ret meget værd alligevel...


  • #15   9. jun 2014 Mosconi lort Ja det har du ret i Cody.. er det du anbefaler lort? for så har du da godt nok nogle anbefalinger du skal trække tilbage.. Når du ikke har flere fakta så lad være med at udtale dig for meget når du ingen Fakta har... Nu når han skrev privat ville jeg så tilbyde at han kunne lytte til mit før han gik ud og købte noget lort.. Du var for hurtig i replikken denne gang smiley

  • #16   9. jun 2014 Mangler der ikke nogen kommentarer her?
    Noget med mosconi?
    Og noget andet?


  • #17   9. jun 2014 Nej mackie var skam ikke for hurtigt ude...

    Mosconi er skam fint grej... Men alt salg bør holdes til det dertil hørende markede... Der er da ikke noget klammere end typen der lige vil udnytte chancen for at hive lidt penge ud af andres lommer ved at prøve at sælge gennem forummet... Fy for helvede da... Men ok folk uden nogen Moral gør jo den slags...


  • #18   9. jun 2014 Er da meget tilfreds med mit mosconi.
    Ja salg hører sku til marked. Og hvem gider købe en halv defekt forstærker


  • #19   10. jun 2014 Jeg gir dig ret i at salg skal holdes til markedet.. Jeg har nok formulleret mig forkert.. Jeg har ikke nogen salgs annoncer, så det var nu lige så meget for at vejllede ham så han kunne høre forstærkeren og købe en magen til(i stedet for at køre til Slagelse når han nu bor nær Århus.) .. hvis han ville have noget /høre noget af ringere kvalitet så havde jeg tilfældigvis noget liggende han Ku se samtidig.. Og så var der dertilhørende PM i ikke har fået sjovt nok..
    Uden moral? Nu igen Cody, du kender mig ikke så du skal ikke udtale dig om min moral.

    Der er da ikke noget klammere end folk der lige vil fremhæve andres fejltrin fordi de lavede en lille fejl og ikke skrev en pm i stedet for her. Man sku tro du var betjent eller dommer på sitet..
    Du kom ikke med noget svar eller vejledning så hvad blander du dig egentlig for?

    Men lad os lukke den, og lade tråd starter beslutte og af gøre om det er træls og uden moral at tilbyde at han kan høre det jeg har så han får et billede af forskellige klasser og ikke spilder pengene på noget han fortryder. Det han kunne købe mit var for at nævne han ik bare skulle bruge tid på at høre det, men kunne købe det hvis det var noget han kunne lide..
    God dag alle sammen


  • #20   10. jun 2014 Mackie

    Så nu tilbyder du ham kun noget han kan prøve at lytte til???

    Dvs. da du skrev: "jeg har da en 4-kanals du købe hvis det er." Æhm... var det fordi du ikke kunne stave til Lytte?? Eller fordi du ville sælge ham din forstærker??? Enten eller... Du kan ikke først skrive du har noget han kn købe og så komme med en dårlig undskyldning om at du bare mente lytte... sikke noget pladder...


Kommentér på:
køb af forstærker ???

Annonce