{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Hu med direct funktion. {{forumTopicSubject}}

Jeg søger en hu hvor man kan slå alle lydfiltre og delinger osv. fra. Den skal bare sende signalet direkte om til forstærkeren. Pt. Har jeg en pioneer DEH-80PRS og der kan man ikke slå det fra.

Pioneeren er en fed radio, men savner den funktion. Kan i foreslå andre hu i samme kvalitet og med bluetooth men har den funktion ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hu med direct funktion.
  • #1   17. jun 2014 Alpine har "default" funktion i menuen i nogle modeller.

• #2   17. jun 2014 Hvis der ikke en en decideret "off", kan du i indstillingerne sætte slope til 0dB...

• #3   17. jun 2014 Essal: vil den så bare sende signalet direkte igennem ?

• #4   18. jun 2014 ja med slope på 0dB får du ikke nogle forstærkning på det område men du kan ikke helt undgå at det gå igennem lydprocesserne så det bliver aldrig kun fra laserhoved

• #5   18. jun 2014 Jeg ville gerne have den sendte hele signalet ubehandlet om til forstærkeren

• #6   18. jun 2014 du finder ikke en hu som vil lyde eller have ret gode lyd hvis du går uden om en lydprocesser men du kan gå en anden vej og det er at sætte en bitone på, den gør signalet liniariseret, så styr du selv alle hz toner der fra

• #7   18. jun 2014 Kunne slå det helt fra som folk skriver på min p88rs2 så du burde også kunne.. smiley

Og som John siger så finder du ikk en HU der kan sende signalet videre ubehandlet.. Gør de alle sammen..
    Det tætteste er nok hvis dine forstærkere har en digital indgang og din hu så kan spytte musikken ud digitalt frem for at convertere det frem og tilbage mellem digital og analog.. smiley

• #8   18. jun 2014 Gutter, prøv nu lige at læs hvad han vill...Han vil bare slå alle filtre fra, på samme måde som på andre HUs.
    Selvfølgelig vil han ikke køre signalet "direkte fra laseren"...Det giver lidt sig selv. da der ville være tale om et fuldstændig ubrugeligt signal.

Så hans spørgsmål er jo egentlig ganske simpelt, og det er egentlig bare en "filter off" han søger, så det "ubehandlede" signal deles fra forstærkeren.

Tim: Slope betyder flankestejlhed, og er den faktor der bestemmer hvor kraftigt afbøjningen af signalet skal være ved en given frekvens, altså hvor kraftigt den valgte delefrekvens skal stige/falde.
    Hvis du vælger 0dB/okt, vil der for hvor oktav ske en dæmping/stigning på 0dB...Sagt på en anden måde, der vil ikke ske noget som helst.
    Så en deling med 0dB/okt er nøjagtig det samme som at der ingen filtre er inde over.

• #9   18. jun 2014 Den mindste slope for bassen er 12 og den mindste for diskanten er 6, mellemtonen kan jeg sætte på 0 og så dele det i forstærkeren, det synes jeg lyder markant bedre, Mange tak for hjælpen

• #10   18. jun 2014 Kunne godt tænke mig at gå den HU igennem, for den SKAL have mulighed for at slå filtrene helt fra.
    Men hvis du deler rigtig langt nede (hp), og rigtig højt oppe (lp) vil det tilsvare at du får hele signalet igennem, da du dermed har fuld båndbredde.
    Men ja, mellemtonen skal endelig stå til 0dB, ellers har du lavet en båndpass deling, og det vil lyde helt forkert, medmindre det er specifikt tilpasset din opsætning.

Min kunne godt tænke mig at gå den HU igennem, for det er nogle år siden at jeg har rodet med de forskellige HU's, så man bliver lidt rusten ifht indstillinger osv.

• #11   19. jun 2014 Kan man ikke på pioneers hu i den prisklasse. Det har de skrevet fra pioneer på mail. Det en fed hu der spiller kanon, men det er fesent den funktion ikke er der

• #12   19. jun 2014 random radio alligevel
    https://www.youtube.com/watch?v=0nY4z0FZPD8

Du kan dog godt pille ret meget ved den.. men underligt du ikk kan sige pass til hele lortet... Tror dog kun der er bas delen du ikk kan fjerne slope'en.. Ser ud til man kan på mid og high.. Man kan ihvertfald på mid'ens high pass hel smiley

• #13   19. jun 2014 Men til bas frekvenserne flytter du den bare så dit knæk er EFTER de frekvenser du gerne vil arbejde ved.. Så burde der ikk være noget.. smiley

• #14   19. jun 2014 Kan jeg heller ikke på high

Kommentér på:
Hu med direct funktion.

Annonce