{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Gladen kompo sæt, Sub nødvendig? Bora {{forumTopicSubject}}

Hej BG

jeg har fået mig en VW Bora og er på udkig efter nogle bedre komponent sæt da der kun er monteret et sæt i fronten lige nu.

jeg har fundet frem til Gladen ONE 165 M
http://www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/116/Language/da-DK/CatID/269/Gladen_ONE_165_Golf_4M.aspx

ville sådan et sæt i front og bag være noget der vil kunne give noget lækkert lyd?

tidligere har jeg haft alt i pioneer men er ikke sikker på det er det bedste valg længere?

og ville det være nødvendigt med en subwoofer ved siden af sådan 2 sæt?

og hvilken forstærker ville være god at smide i til at trække dem?'

Vh. Lars

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gladen kompo sæt, Sub nødvendig? Bora
  • #1   14. jul 2014 ville lyde lækkert... en lille mosconi forstærker

• #3   15. jul 2014 Altså det kommer jo lidt an på hva man ønsker og hvilken slags musik man hører.. Til det meste rap og hip hop synes jeg personligt, man "behøver" en sub, med mindre man har nogle enheder i døren der kan give lyd fra sig helt ned til de 20-30 hz..

Afhængig af kvalitet og installation deler man "normalt" en mellemtone i døren ved 40-100 hz hvor subben tager fra 40-100 hz og nedefter og dermed er der nogle af de tunge toner man går glip af, hvis man ikke kompenserer i døren smiley

• #4   15. jul 2014 En dæmpning/afstivning af døren kan faktisk give overraskende meget bass..
    Og egentlig nok til de fleste...

Jeg ville starte med bare at høre resultatet og så beslutte der ud fra..

Btw. Pioneer har aldrig været det bedste valg, når vi snakker højtalere smiley

• #5   16. jul 2014 I mine øre er det ligegyldigt hvilken type musik man hører, for at opnå det bedste resultat for et komplet lydbillede ville jeg suplere med en sub. Jeg hører stortset alt type musik, incl en smule opera og jeg kan ikke undvære en sub. Det skal ikke være voldsomt men bare afstemt samt du aflaster din front for de dybe frekvenser som de alligevel ikke kan gengive= mere afslappet og bedre lydbillede der også kan spille højere smiley

• #6   16. jul 2014 Okay, så smider jeg nok en sub i også. Men hvad er folks meninger og erfaringered det Gladen komponent sæt? Er der andre og bedre sæt til samme pris?

• #7   16. jul 2014 Gladen er generelt et lækkert mærke hvor du får meget lyd for få penge. Om man kan finde bedre til samme pris kommer først af alt an på ens lyd præference så det er forskelligt hvad vi hver i sær syntes lyder godt.

Jeg har kun hørt SQL serien fra gladen så jeg er ikke den rette til at sammenligne smiley

• #8   16. jul 2014 Nu er mine øre ikke perfekte..
    jeg har hørt 165 og zero.
    forskel.. hmm. An på hvilken ludkvalitet du byder dem. Har selv zero. Og edter dæmpning i døren. Så røg der lidt bund. Eller, der kom styr på lyden og lyder sku godt nu. De blir løftet af en sub også

• #9   16. jul 2014 Så hvis man dæmper bilen giver det også en god mærkbar effekt?
    Den eneste bil jeg har bygget anlæg i har været min gamle Corolla e10 og jeg synes bare ikke lyden var så ren selvom jeg brugte penge på komponent sæt og andet.
    Jeg er på jagt efter den mere rene lyd som man høre ved udstillingsbiler. Ved godt der er anlæg for utroligt mange penge men det er også som om lyden er isoleret for vibrationer og alt det. Er det fordi de er dæmpet med måtter?

• #10   16. jul 2014 det er de...

Kommentér på:
Gladen kompo sæt, Sub nødvendig? Bora

Annonce