{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Anlæg, i Opel Kadett C. {{forumTopicSubject}}

Overvejer virkelig meget at få noget bedre anlæg i min Kadett, men har absolut ingen forstand på det overhovedet, så hvad kan i herinde anbefale? Lige nu sidder der en gammel Blaupunkt radio i, og en enkelt højtaler, lige midt i instrumentbordet, og det lyder altså ikke helt godt, søger noget der giver rimelig god lyd, ikke noget vildt og voldsomt.

Hjælp søges!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæg, i Opel Kadett C.
  • #1   9. aug 2014 Det bliver nok noget med at lave custom doorboards eller kickpaneler... da den jo ikke rigtig har noget standard sted at placere højttalere... smiley

• #2   9. aug 2014 Jeg vil helst undgå at lave i dørene, tænker at man måske (hvis der er plads) kan sætte en i hver side af intrumentbordet, inden under, så de ikke er synlige? Og måske nogle i hattehylden? Og så en ny radio?

• #3   9. aug 2014 Hvis du ikke vælger dørsider hvilket sådan set er forståeligt pga alder af bilen, så vil jeg forslå kick panels som cody også nævner da det er dit "second" bedste placering af enheder lige sådan umildbart for at få den bedste lyd og bedste stereo perspektiv.

Hattehylde højttalere ødelægger stereo lydbilledet og er bestemt ikke at anbefale.

• #4   10. aug 2014 Ny radio... God idé... I instrumentbordet under så de ikke er synlige? Dvs. du vil helst ikke kunne høre dem? Eller foretrækker de lyder som en svag mumlen??

Et kickpanel er f.eks. sådan noget som dette: http://kraksne.sk/database/articles/3330_8fc20dcd728c074e28c753e7092a6b9f/kick+panel1161115078.jpg

ikke svært at lave... smiley

• #5   10. aug 2014 Nu er det sådan at instrumentbordet ikke er særlig tykt på en Kadett, og den højtaler der sidder nu, kan man sagtens høre, og den sidder der inde

Og til hattehylden havde jeg tænkt på nogle JBL højtalere, på stativ, så der stadig er lidt 70'er look over det, og de spiller også fint sådanne nogle?

• #6   10. aug 2014 Åh gud nej...

den højttaler der sidder der nu sidder under en perforeret del... Dvs lavet så lyden kan komme igennem... Det har du ikke ude i siderne... Og højttalere i hattehylden lyder aldrig rigtigt godt... Slet ikke jbl da...

• #7   10. aug 2014 De skal jo ikke sidde nede i hattehylden og spille op, de skal stå op, og spille ind i bilen.

• #8   10. aug 2014 Og hvordan ændrer det på nogen måde facts??? Om de sidder på den ene eller anden måde... du ender stadig med lyd bagved dig... Du står måske også med ryggen til scenen ved en koncert???

• #9   10. aug 2014 Nej, men der skal ligesom også være lyd til dem bagi, og generelt lyd i hele bilen, og ikke kun foran?

• #10   10. aug 2014 Så folk bag i bilen kan ikke høre de forreste højttalere? Har du skillevæg i bilen??? smiley

Men fair nok forstår hvad du mener...

• #11   10. aug 2014 Det lyder ikke særlig godt når der kun er højtalere foran...

• #12   10. aug 2014 Ahva? Du har aldrig hørt et korrekt opsat anlæg så... dine ører må være skadet slemt af at have baghøjttalere i bilen da... smiley Du mener ikke at korrekt stereolyd lyder godt???

• #13   10. aug 2014 Jeg mener bare at det lyder bedst med lyd både foran, og bagi bilen...

• #14   10. aug 2014 Vi har forskellige opfattelser af hvad vi syntes er god lyd og nogle kan lide dobbelt stereo men dette høre oftest op når de hører et godt stereo anlæg om det så er i bilen eller derhjemme. Hvad der ikke kan diskuteres er at stereo lyd er det mest korrekte hvis det skal lyde rigtigt samt godt. Højttalere i hattehylden lyder på ingen måde godt.

Ønsker man lyd til dem på bagsædet hvis der ikke er nok i front, jamen så er det nye "dørsider" til bag hvor de bliver bygget ind der for at de er placeret foran dem der sidder på bagsædet og derfor får de også et korrekt stereo lydbillede ( så godt som det nu kan blive i en bil). Samtidig bør man rette enhederne mod dem der sidder i bag og beskytte dem foran mod lyden fra bag da du ellers vil få forstyrrelser i lydbilledet.

• #15   10. aug 2014 Jamen i må jo nok have ret så, i lyder som om i har forstand på det, og jeg aner intet om div. højtalere og sådan...
    - Hvilke højtalere og sådan vil i anbefale? (Skal også være til at betale)

• #16   10. aug 2014 Bruun, du skal bare komme ud og høre en masse setups.

Jeg har hørt biler med anlæg for 2 eller 300.000 kr hvor der stadig kun var lagt fokus på front.

Jamen hvad er til at betale? Hvad er dit budget samt har du forstærker til at trække det for du får ikke meget ud af et sæt højttalere uden en ok forstærker til at trække dem.

• #17   10. aug 2014 Har intet pt. har en gammel radio, og en enkelt højtaler, det er alt hvad jeg har.

Og det skal ikke være noget vildt, det skal bare være til at holde ud at høre på, med nogenlunde bas, diskant osv.

Og gider ikke proppe bagagerummet med alt muligt til anlæg...

• #18   11. aug 2014 Et simpelt forslag kunne være at lave kickpaneler med disse i: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-m-5438p.html
    Diskanten skal helst sidde højere oppe... mindst i højde med instrumentbordet...

Forstærker behøver jo ikke være synlige... slet ikke med sådan en som denne: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-co-5339p.html (den fylder jo faktisk ikke mere end et ark a4 papir)

en lille sub kunne være: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-m-5430p.html hvordan du lige monterer den i bilen er måske lidt svær, da det er en sedan du har...

Jamen så har du et velspillende system der kræver meget lidt ombygning af bilen... (Kick panelerne) Og så er det jo ikke ligefrem superdyrt...

PS: Respekt for bilen... sgu en fed bil sådan en gammel Kadett...

• #19   11. aug 2014 Takker, ja subben vil blive et problem, da der ikke ligefrem er noget oplagt sted at montere den, men forstærkeren kan sidde under bagsædet eller lignende.. smiley

• #20   11. aug 2014 Nu er det ved at være længe siden jeg sidst har siddet i en Kadett C, men er der evt plads oppe under intrumentbordet i modsatte side til at du f.eks kunne montere et lille evt lukket kabinet til en 6.5-8"?

• #21   11. aug 2014 Det tror jeg sgu ikke der er plads til, så meget plads er der hellere ikke inde i den..

• #22   11. aug 2014 Hej
    Har monteret højttalere i mange biler som din !
    efter min mening er der kun en måde der duer og det er at montere nogle kvalitetshøjttalere i dørene - der findes mange typer der er velegnet til dette og det er overkommeligt at lave selv og giver en rigtig god lyd til billige penge !
    Hilsen Polobjørn

• #23   11. aug 2014 Det er så også hærværk at ødelægge dørsiderne, for at sætte højtalere i, det kommer hellere ikke til at se særlig kønt ud..

• #24   11. aug 2014 Bruun, nej det er der nemlig ikke så derfor kunne det være at du lige kunne finde plads til 8-10 liter kabinet deroppe smiley

Og jo det kan godt komme til at se godt ud hvis man har evnerne til at bygge nogle nye dørsider fra bunden af ( på den måde kan du gemme de originale uden at ødelægge dem).

• #25   11. aug 2014 Kickpaneler.... Kickpaneler... Lettere at lave, og kan komme til at lyde lige så godt... Ignorer folk som polobjørn der ikke helt ved noget om at gøre det rigtigt... Dørene skal jo ikke ødelægges...

• #26   12. aug 2014 Cody, der er bare næste problem, hvis jeg laver nogle kickpaneler og sætter i, så tror jeg at jeg vil få problemer med at nå sprinklerpedslen, for kickpanelet?

Hvilken radio er god, gerne med både aux og Bluetooth, og hvis det er muligt, så old School look, så den passer stilmessigt. smiley

• #27   12. aug 2014 Du har en af de gamle modeller med fodpumpe til sprinkler?

• #28   12. aug 2014 Lige præcis.

• #29   16. aug 2014 Nu bliver jeg sikkert hakket ned af Cody MEN! Du lyder som en der bare søger en opgradering af det originale shitty fabriks setup, til moderne standarder. Og du behøver overhoved ikke forstærker og subwoofer hvis du ikke vil spille smart for tøsebørnene. Køb et headunit som denne : http://carsound.dk/produkt.asp?id=13811&pk=2&produkt=Pioneer_MVH-X360BT_Autoradio_%2F_Bilradio billig, og go kvalitet for pengene, og så køb et komponent sæt, eller et sæt 6x9 (SHHHH CODY!) mange lyd-Freaks er ikke glade for 6x9' fordi diskant, bas og mellemtone er i et sæt, men sådan et par o hattehylden for 5-800kr så får du ret så meget lyd for pengene smiley

• #30   16. aug 2014
    Æ' Makrøv

mange lydfreak er skam glade nok for 6x9" enheder, hvis man kan finde ud af at bruge dem rigtigt...

At sætte dem i hattehylden er det værste brug af den type enheder... Medmindre fasefejl og generel dårlig lyd er det man er ude efter... Faktisk er Coax enheder en rigtig fin opfindelse... Og noget der fungerer rigtig godt f.eks. i bagdøre, Øverst i instrumentbordet osv osv... Men ikke i hattehylden eller nederst i fordøren... Kun idioter vil sætte lyd i hattehylden...

• #31   17. aug 2014 Grunden til så mange sætter dem i hattehylden er jo at det er så forbandet nemt. Jeg har også altid været imod det, men så kom dagen hvor der bare skulle være lyd nu og her, og så røg de der ned. Det er forkert på mange måder men blev helt vildt overrasket over lyden det gav, og langt de fleste ville være fuldtud tilfreds med det. Manden vil bare have lidt mere lyd, og det er jo den billigste og nemmeste løsning han kan få, vil jeg mene. Hvis det eneste at sammenligne med er det der var før, så er det en markant forbedring for meget få penge. Bevares der er jo også mange bedre løsninger, men så er prisen osv også derefter. Min gamle corolla er jo også langt fra det bedste, men det er det der er råd til nu, og det fungere glimrende, som jeg også syntes mine 6x9'ere gør smiley

• #32   17. aug 2014 Tja nemt er sjældent lig med godt...

Kommentér på:
Anlæg, i Opel Kadett C.

Annonce