{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Nybegynder søger hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Som alle andre nybegyndere har brug for hjælp har jeg også smiley

Har købt mig en monoblok før jeg fik købt en sub..
Phoenix Gold R500.1
( http://carsound.dk/produkt.asp?id=10264&pk=)
Fik så lige fat i en sub.
Ground Zero Nuclear GZNW 12X

Og nu kommer problemet det er jo en kæmpe sub kontra min monoblok, hvis jeg nu fik det hele sat til ville jeg så kunne risikere at brænde noget af eller ville subben bare ikke yde så meget? smiley

Kunne der ske noget ved det eller skal jeg bare få det sat til? smiley
Det er ikke meningen den skal poppe vinduerne ud eller noget bare spille okay op til eget forbrug når man er ude og køre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder søger hjælp..
  • #1   20. okt 2014 Slet ingen eksperter som kan hjælpe? (:

  • #2   20. okt 2014 Det ville spille fint. Men du kan fejljustere det og så futter noget af.
    Korrekt kabelføring. Korrekt kabelstørelse og korrekt justering. Og korrekt kasse Så du fint tilfreds er jeg sikker på
    Spørg din lokale carsound til råds


  • #3   20. okt 2014 Hjælpe med hvad - en ordenlig overskrift?

  • #4   20. okt 2014 M. Lund
    Alt det pis der kan vi jo alligevel ikke bruge til en skid så drop det nu bare og svar på mit spørgsmål hvis du kan..
    Alt andet blir man sku træt af..


  • #5   20. okt 2014 Sø-Propel

    Dejligt men et ordenligt svar jeg var bare mere bange for at monoblokken slet ikke ville kunne få den sub til at spille smiley


  • #6   20. okt 2014 Du ville med garanti få mere respons hvis du skrev en overskrift som lokkede interesserede til...

  • #7   20. okt 2014 for lille forstærker vil prøve på at spille sub' op hvis du presser den.. for mange falske watt og spolen/er brænder af :).. så det hele skal helst passe sammen.. evt køb en brugt forstærker eller måske en billig sub til du har råd til en anden forstærker..

  • #8   20. okt 2014 Der skal bare ikke skrues for meget op, så vil det fungerer fint, men en større monoblok ville være at foretrække smiley

  • #9   20. okt 2014 Kørte 2x75 RMS til 2stk hammer fra Rainbow hverken sub eller forstærkere er stået af. Og til en start ville det være fint. Man kan altid opgradere men hvorfor ikke starte med hvad man har og så skifte ud efter behov.

  • #10   20. okt 2014 Korrekt indstillet så vil du ikke brænde noget af men du vil ikke få meget ud af den i forhold til hvad den kan med en større effekt blok.

    MEN bliver det ikke indstillet korrekt, så er der god chance for afbrændt spole ( pga forvrængning) eller afbrændt forstærker.

    Hvis du ikke har krav til at det skal være voldsomt så ville jeg personligt vælge at sælge subben og købe en mindre, du burde sagtens kunne finde en anden sub til samme pris som hvad du kan få for den GZ enhed som ikke kræver så meget samt stadig have lidt tilovers.

    Der findes en del subs mellem 200-350 watt rms som lyder godt samtidig med at de kan tilfredsstille langt de fleste både med tryk men også med lyd kvalitet.

    Alternativt kan du sælge både forstærker og sub, og så købe et fornuftigt setup der matcher bedre smiley


  • #11   20. okt 2014 Kan klart anbefale Alpine swt12s4 smiley Levere virkelig en god bas.. og så koster den jo ingenting.. eneste ulempe er at den er rund..

Kommentér på:
Nybegynder søger hjælp..

Annonce