1.485 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

sarah H
sarah H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Mangler en der kan installere højtalere +anlæg i en e34 Mangler en der kan installere højtalere +anlæg i en e34

Som overskriften siger mangler jeg en der kan installere højtalere + anlæg i min e34.
Du er dygtig, du har gjort det før og du ødelægger ikke mine fine originale døre og plastik dimser.

Jeg ved ikke hvor meget sådan noget koster, men jeg tilbyder dig 500 kr for at installere det smiley (jeg køber alt udstyr osv selv)

Det drejer sig om 2 x jbl fra tsvansen foran og 2 jbl fra tsvansen bagi. Jeg indrømmer med glæde at jeg er total blank på det her område, så spørger måske dumt; kan man også installere billig subwoofee/basboks bagi? Hvis det er muligt så skal det også gøres. Jeg tror at ledningerne som allerede sidder i kan bruges- men jeg er slet ikke sikker. Lige pt er der original båndoptager + lorte originalt bmw speaker system i (fra 95) . Derudover skal diskanterne foran fjernes fordi de skratter og lyder af helvedes til.

Smid en besked eller kommentar hvis du er den rette mand/kvinde smiley

Bilen er i Århus

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler en der kan installere højtalere +anlæg i en e34
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.623
    #1   1. nov 2014 Ærgerligt du er fra den side af broen, for ellers havde jeg sagtens kunne hjælpe dig.. Men det er lige før du kan få det lavet hos en mekaniker for den pris.. Det tager ham MAKS en time at skifte HU og 4 højtalere den bil smiley
    Det tager lidt mere hvis han også skal smide forstærker og subwoofer i bagagerummet, men det er til at lave smiley

Hvilke højtalere har du tænkt dig at købe præcist?

• #2   1. nov 2014 1time? Du har spist noget du ikke kan tåle. Skal det laves korrekt er det ihvertfald 5+ timer.

Du skal have trukket kabler og alt efter hvilke højtalere der er tale om have trukket til forstærker

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#3   1. nov 2014 @bgpiraten Øv! Men tak anyways smiley De hedder jbl gto528. De lød helt ok i butikken, dyb og behagelig lyd. Også tænker jeg en pioneer deh-2600ui. Den er 4x50 watt- og i mit hovede lyder det som at den er bedre end en 4x45 watt? Hvad synes du om det setup?
    I min gamle polo havde jeg to jbl højtalere foran og en harald nyborg subwoofer bagi og det lød overraskende godt (det lyder nok forfærdeligt i en hifi nørds øre smiley ) Skal siges jeg fortrækker en dyb lyd.

• #4   1. nov 2014 Så skal der en forstærker ind over, din hu giver max 15w rms

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#5   1. nov 2014 @kj-tek Der skal ikke forstærker i og jeg tror ikke der skal trækkes nye kabler. Det behøver ikke være noget fancy pancy - bare noget der lyder bedre end det lort der er i nu. Skal ikke bruge mere på anlægget end bilen har kostet

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#6   1. nov 2014 @kjtech hvor billigt kan man finde en forstærker?

• #7   1. nov 2014 Har du købt højttalerne for hvis ikke vil jeg råde dig til at kigge andre baner som f.eks audio system eller gladen og ja resten har du i en besked.

Brugt forstærker er jo det billigste hvis pengene er små.

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#8   1. nov 2014 @rene jeg har heldigvis ikke købt noget endnu. hvilket mærke forstærker?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.623
    #9   1. nov 2014 KJ-tek
    Ja det tager mere end 1time at trække alle ledninger osv, men det lød ikke som om der skulle skiftes mere end HU og de 4 højtalere, og kan man ikke klare det på 1 time, så burde man tage sig lidt sammen smiley

Sarah
    Personligt ville jeg smide et komponent sæt af ordenlig kvalitet i foran, for du mister alle de lyse toner, da højtaleren er placeret så lavt.. Savnede diskanterne i min vogn, da jeg ikke havde diskanter i min smiley

• #10   1. nov 2014 Der er sku ingen grund til at slifte højtalere hvis der der skal levere lyden til dem ikke er iorden, de små 0.25mm2 oem kabler dur ikke. Der er 4 kobber tråde i.

Det er penge ud af vinduet - og det mener jeg sku.

• #11   1. nov 2014 sådan som jeg husker dem så det 5,25" for og bag. jeg ville selv vælge noget i den her stil.

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=14292
    og
    http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-dieci-dcx-1879p.html
    så ska der bruges lidt penge på dæmpningsplader og lidt tilpasningsarbejde til montering i forreste sparkpaneler.

• #12   1. nov 2014 Hvis du har løse diskanter i forvejen ville det klart være bedst med et 2-vejs kombonent sæt i fronten og så et sæt coax i bag som f.eks de hertz der er henvist til

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#14   1. nov 2014 Der er godt nok kommet meget at tænke over og vælge imellem, tak for alt vejledningen. Mit budget er 1700, 2000 hvis der er forstærker også. Det virker som om at den generelle mening er, at ledningerne skal skiftes, der skal højtalere ind foran, diskanterne skal også skiftes også skal der subwoofer bagi- + en forstærker, er det korrekt forstået? Men det største problem er igen at få installeret alle dimserne smiley Og holde budgettet nogenlunde. Men kan det kan lade sig gøre for små 2000 kr?

• #17   1. nov 2014 Hvis det en 520i eller større ligger batteriet i bagage rummet. Og så det kun phono og højtaler kabel der skal trækkes. Men de skal ikke engang trækkes i dørende. Så alt i alt en rimelig taknemlig bil. Det der er værst er at montere højtalerehøjtalerne foran korrekt. Mange skruger dem bare fast og lader der være fri muligmulighed for at lysten mellem for og bagside kan løbe rund om monteringskanten. Det giver en virkelig negativ effekt på kick bassen.

Jeg klar starte med en ny HU. Og dæmpning ved højtalerne. Og så lytte mig frem til hvad der vidre skal ske.

• #18   1. nov 2014 1000 kr for kabel sæt? Lyder som et større setup.

Dette kabel kit er faktisk rigtig lækker til prisen ( hvis batteriet sidder foran), så er det bare et phono kabel mere der skal til hvis ikke man vælger at køre parallel indput ( dette kan en del 3-4 kanals forstærkere og derfor ikke behov for ekstra sæt phono kabel). http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/1590/Language/da-DK/CatID/589/GLADEN_ECO_LINE_Wiring_kit.aspx

et 1.5mm2 højttalere kabel er nok til et sæt front højttalere og det kan også fåes til små penge samt ca 10-12 meter kan gøre det. http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/1793/Language/da-DK/CatID/108/Gladen_kobber_kabel.aspx

Flabbergasted: Det er en spl sub som på ingen måde lyder godt, i øvrigt er den på 2000 watt rms hvilket forstærkeren på ingen måde levere. Forstærkeren er i øvrigt en monoblok, dvs intet til at trække front.

Nu står jeg og skal til at bage en kage inden gæsterne kommer så har desværre ikke tid til at kigge brugt markedet igennem.

• #20   1. nov 2014 Har el lækker forstærkere hvis du mangler

• #21   1. nov 2014 jeg kan montere det for dig se mere på www.tlcostoms.dk

• #22   1. nov 2014 Hej
    Hvad er en lækker forstærker?
    MVH KP

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#24   2. nov 2014 @tonny jeg kan ikke se pris?

• #25   3. nov 2014 Det kommer jo maget an på hvad du bestemmer dig for du vil have i. Men skal nok lave en fer pris jeg kan også hjælpe dig med at sammensætte et godt anlæg til dig hvis det er

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#26   3. nov 2014 @tonny hvor i landet befinder du dig?

• #27   4. nov 2014 Silkeborg

• #28   5. nov 2014 Folk de skriver satme som de har forstand til... Jeg har læst en enorm omgang pis og vrøvl men intet som Sarah faktisk kan bruge til noget...

En vrøvler om En Boxter shark subwoofer som lyder af pis og stadig kræver kabinet osv...

og så bliver vrøvlet om udskiftning af kabler... WTF? Drenge, Medmindre der skal forstærker til højttalerne så er en udskifting af kablerne en langsommelig, dyr og unødvendig omgang... Som ingen lydmæssigt ændring vil give.. Radio'en levere ikke mere effekt af den grund... Bilen originale ledningsnet kan sagtens håndtere de små 4x15 watt en radio kan levere... Og første råd er næsten at hun skal købe en subwoofer... (En ellers unødvendig ting til at starte med... ) Et snakkede om at det nemt tog kort tid at montere højttalere i hattehylden og en subwoofer... jo jo men højttalere i hattehylden er aldrig en god ting så hvorfor skulle man dog vælge at montere sådan noget lort?

Sarah jeg vil gerne hjælpe dig videre med en fornuftig løsning som faktisk lyder godt... Og ja jeg er lydnørd og ja jeg ved godt at det er DINE ører der skal lytte til tingene... derfor vil jeg ikke engang fraråde dig at købe de JBL højttalere du har kig på, da du har fundet noget DU kan lide at lytte til... Jeg vil dog bede dig overveje at vælge Komponentsættet i stedet til foran i bilen.. For din egen skyld da dette give dig et løft i lydscenen, man ikke rigtig kan forklare på skrift men det er noget jeg lover man vil kunne høre... (noget alle kan høre)

Med et budget på 2000 kr, ville et skift af radio og højttalere være en god start... Så kan du senere hen tænke på at tilføje en forstærker, og evt. en subwoofer... Men medmindre det hele skal være lavet af xzound eller andet kinapap, så må du forberede dig på at det koster mere end du egentlig regner med... Men for 2000 kr kan du få et gevaldigt løft i lydkvalitet bare ved at skifte radio og højttalere... Men hvis du vil have en god løsning skal du nok vælge ikke at fokusere så meget på den forvirrende gang sludren folk har lavet dit emne her om til...

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#29   5. nov 2014 @cody tusinde tak for rådene! jeg blev rimeligt skræmt af alle de forslag smiley komponent sæt- er det diskanterne?

• #30   5. nov 2014 Dette er et komponentsæt: http://www.sound4wheels.dk/sk-5-ii Dvs seperat diskant mellemtone og med et filter til... Dette er et Coax sæt: http://www.sound4wheels.dk/t-130 Der ser du at diskanten sidder midt i enheden... og derfor spiller "på samme akse"... Fordelen ved at have Komponentsæt foran i blien er at du kan placere diskanten lidt højere... f.eks. oppe ved a-stolpen eller ved sidespejlet... dette løfter lydscenen op i et højere niveau... Og diskanten bliver ikke kvalt af dine og din passagerers ben... smiley

• sarah H
    sarah H Tilmeldt:
    okt 2014

#31   6. nov 2014 @cody cool! men er komponent sværere at installere?

• #32   6. nov 2014 Nej overhovedet ikke... Eller bør nok sige at det synes jeg ikke de er... De er lidt mere bøvlet end bare at skrue en højttaler fast. men de 15 min ekstra det tager er tiden værd...

Kommentér på:
Mangler en der kan installere højtalere +anlæg i en e34

Annonce