{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Helix forstærker med Hertz bas {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Ville denne forstærker gå godt med denne bas?

Har lige anskaffet mig bassen brugt og prøvet afspillet og den spiller virkelig godt, derudover har jeg en kammerat som har denne helix forstærker og ville høre om den ville gå godt til? smiley

Bas
http://knot.dk/images/pdf/446414611184.pdf

Forstærker
http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/spxl-1000.html

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helix forstærker med Hertz bas
  • #1   23. nov 2014 jeg syntes det ser meget fornuftig ud.
    Du kunne jo evt. afprøve den i din kammerats bil, men mindre det er hans forstærker du overvejer at købe fordi han ikke bruge den.

• #2   23. nov 2014 Jamen forstærkeren er på 750 RMS watt ved 4 ohm og bassen er på 500 RMS watt, ergo så kan den vel indstilles så det passer?

Vi prøvede tidligere da vi hentede bassen at afspille den med en MDS forstærker på 1200 RMS watt på vej hjem smiley der spillede den meget godt og der havde vi ikke rørt hans indstillinger og der var der skruet halvt ned ca for forstærkeren, så tror i ikke det ville kunne gå sammen med den helix forstærker der da det er en som han har liggende? smiley

• #3   24. nov 2014 Den helix forstærker vil passe meget fint til den subwoofer... kan du roligt sætte sammen... smiley Husk ordentlige kabler... minimum 25 mm2 til den forstærker... og så en 80 amperes sikring...

• #4   24. nov 2014 Har 35mm2 fra batteri og om til kondensator og så 25mm2 fra kondensator til forstærkere, men den ville passe fint med? ??

Det kan jeg sagten få god ren lyd ud af smiley

• #6   24. nov 2014 Når okay smiley

Men forstærkeren og bassen der vil kunne spille fint sammen med god ren lyd og godt tryk? Altså jeg får udnyttet bassen helt med den forstærker? smiley

• #8   24. nov 2014 Okay, jeg tror på ham så, han virker også til at have styr på det ??
    Helix er vel også et okay mærke af forstærkere???

• #9   24. nov 2014 Bare nysgerrighed, hvad skal du give for den forstærker ?

• #10   24. nov 2014 Nogle tjenester hvorfor? smiley

• #11   24. nov 2014 Bare om derover bedre alternativer til prisen

• #12   24. nov 2014 Ja du havde vel valgt hertz den der 1 kanals hp et eller andet på 600 watt RMS smiley

Men godt vil det gå godt sammen? Og er helix ikke et okay mærke til hertz :-)?

• #13   25. nov 2014 Helix forstærkeren er meget fin... Ved ikke hvorfor folk ofte taler negativt om Helix... Det laves Af Audiotech-Fischer som også laver BRAX, som er high end grej af den bedre skuffe... så Helix er meget god kvalitet...

• #14   25. nov 2014 Super og den vil gå godt til ikke? smiley

• #15   26. nov 2014 Ja den vil være ganske fin til...

• #16   26. nov 2014 Hvilken kondensator ville du foreslå til at bruge som fordeler til de to forstærkere og som gerne skulle sparke lige det sidste ind i forstærkeren, således den ikke mangler strøm og så jeg undgår mit lys blinker? smiley

• #18   26. nov 2014 Peter S

Hvis du i forvejen ikke har et godt batteri som kan lverer nok ampere, Så vil en kondensator ikke være en hjælp... En kondensator hjælper til at afhjælpe kraftige spændingsfald... Ved at kunne afgive strømmen hurtigere end dit batteri... men strømmen skal komme et sted fra... En kondensator giver dig ikke mere strøm... den videre giver kun den strøm, du allerede har til rådighed, en smule hurtigere... Derfor skal du altså huske at hvis dit batteri ikke er stort nok og ikke kan levere den nødvendige mængde strøm, Så forsvinder alle fordele ved en kondensator...

• #19   26. nov 2014 Har et varta batteri, men havde overvejet et optima trælse top eller et nyt varta men hvis mit batteri nu er i orden hvilken kondensator skal jeg så have? smiley

• #20   27. nov 2014 De fleste kondensatorer kan bruges... Men fald nu ikke i fælden med 30 farad for 500 kr... det er selvfølgelig fup... Men Hvis du sørger for at din strømbank er ok først... Så er det ikke engang sikkert du har brug for en kondensator...

• #21   28. nov 2014 Så fordelerboks fra 1 til 2 kabler til forstærkerne og så en 1F kondensator til bassen?:-)

• #22   28. nov 2014 For det første så fungerer en kondensator i hele systemet og ikke kun på 1 forstærker. .. og det er uanset hvor du placerer den...

For det andet er jeg ikke sikker på du helt forstår det vi siger.. medmindre du har strøm nok... ampere nok...så vil en kondensator ikke Være en god ting... har du strøm nok?

• #23   28. nov 2014 Hvilke batteri ville du foreslå så? Og mine kabler er i orden og den rigtige størrelse.

Men så du ville bare købe en fordeler som får mit 35mm2 kabel til at gå ud til mine to 20mm2 kabler som så går videre ud til mine to forstærkere og så bare to stelforbindelser hver for sig? smiley og så vente og se om en kondensator overhovedet er nødvendig smiley

• #24   29. nov 2014 Ja det er præcist det jeg ville gøre...

Hvilket batteri har du i nu?? (Og ja varta er ikke svar nok da de har lavet tusindevis af batterier) Skriv evt. batteriets data op... (Står som oftest på batteriet... )

• #25   29. nov 2014 Ville du så montere yderligere 2 kondensatore på til hver forstærker hvis det var efter fordelerne? smiley

Ville du vælge stelkabel som 20mm2 som fra fordeleren eller vælge 35mm2 som strømkablet er op til fordeleren? smiley

Det til en polo 6n, men hvilke generatore kan man så købe hvis man skal have en bedre en? smiley

Varta batteri på 55 Ampere

• #26   29. nov 2014 Nej dit varta batteri er på 55 Ah... amperetimer... ikke ampere...
    Skal vide lidt om CCA og hca...

Jeg ville slet ikke montere nogle kondensatorer... Jeg har kørt uden kondensatorer de sidste 6 år... og har aldrig haft problemer med lygter der blinker... smiley

Og glem alt om generatorer... du er slet ikke op i så stort et anlæg så det er nødvendigt..;)

Du tager alt for mange sorger på forskud... Ja dit batteri vil jeg mener måske er lidt for lille... jeg ville dog beholde det og evt. købe et ekstra... Hvis det overhovedet var nødvendigt... sæt nu tingene til først og se hvordan det spiller og om det overhovedet bliver et problem med lygter der blinker...

Stel fra forstærker til karosse skal være samme tykkelse som det pluskabel der går ind i forstærkeren... Sørg desuden for at lave en ny stel til batteri... i samme tykkelse som dit strømkabel der sidder til batteri... husk at al strøm der kommer ud af batteriet... skal tilbage til batteriet...

• #27   29. nov 2014 Så mine stel ledninger fra karosse skal kun være 20mm2 som mine størmkabler for fordeler? smiley

• #28   29. nov 2014 Ja mere er ikke nødvendigt.. .Det er ikke en ulempe med tykkere stelkabler... men ikke en nødvendighed... bare husk at dit stelkabel ved batteri skal være af samme tykkelse som strømkablet...

• #29   29. nov 2014 skal jeg så trække et ekstra stelkabel ved siden af mit pluskabel hele vejen om til en anden fordeler som fordeler et ekstra stelkabel fra 35mm2 til to 20mm2 som pluskablet eller hvad? smiley

• #30   29. nov 2014 Nej selvfølgelig ikke... Du skal trække et stelkabel på 35 mm2 fra batteri til karosse... der hvor batteriet sidder jo...

• #31   29. nov 2014 okay så der skal bare trækkes et kraftigt 35mm2 stelkabel fra stel på batteri til karosse ude et sted ved batteri, eller forskærm eller ja :-)?

• #32   29. nov 2014 Ja præcist... Gerne bedre stel til motor også..

• #33   29. nov 2014 okay hvor plejer man at montere stel henne på karossen så? smiley

• #34   29. nov 2014 Kommer da virkelig an på hvilken bil de er tale om... Men der hvor den originale sidder i forvejen var jo et bud...

• #35   29. nov 2014 Super smiley

Kommentér på:
Helix forstærker med Hertz bas

Annonce