{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.100 visninger | Oprettet:

Alpine CDE-178BT VS Pioneer DEH-80PRS??????? {{forumTopicSubject}}

Hej bg..

Har planer om en ny radio.. og vil opgraderer lidt rent lydmessigt.

Har altid været stor fan af pioneer radio'er, og har prøvet mange forskellige. Dog aldrig deres referance serie.

Men må sige at de par alpine radio'er jeg har roddet lidt med også har fungeret rigtigt godt.

Planen er godt nok det skal spille på et alpine setup bestående af:

Alpine PDX-V9
Alpine Type R 60C Komponensæt
Alpine Type R 6x9" Hattehylde.
Alpine Type R12" Sub

Men regner med det bliver alpine setuppet.

Hvilken radio ville i vælge? prioriterer lyddelen størst.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alpine CDE-178BT VS Pioneer DEH-80PRS???????
  • #1   23. dec 2014 Uden tvivl en CDE 178 BT. Har selv en og ville ikke bytte den ud med en Pioneer. Syntes brugervenlighed og lyd er bedre alpine

• #2   23. dec 2014 Der er bedre lyd i alpine smiley

• #3   23. dec 2014 Jeg stod for et par måneder siden i samme situation, da jeg skulle vælge mellem de 2... Jeg gjorde det at jeg tog ned i Thansen, hvor de sælger Pioneer og håbede på de havde den i deres stander og det havde de heldigvis. Der fik jeg prøvet den og jeg synes den var lidt indviklet at finde ud af... Der var jeg mere til Alpine... smiley

Men det er en smagssag... Pioneeren har efter sigende bedre diskant og bassgengivelse, hvorimod Alpine har en bedre mellemtone... smiley

• #4   23. dec 2014 Menuen i pioneer er jeg slet ikke bekymret for.. er rimelig vant med dem...

hmm... ja.. kan godt være jeg heller mest til alpine.. men er ikke overbevist i nu...

• #5   23. dec 2014 Jeg er nu også mest til alpine.. Men en smagssag. samme som at spørge hvad bilmærke der er bedst. smiley

Men lidt fakts.. 178BT har en rigtig lækker fætter, den klinger godt lydmæssigt. Men der mangler lidt mere "go" på de høje toner ( det er øret som lytter ) Men til prisen og de normale øre som lytter slet ikke noget du ikke vil kunne rette godt ind på din forstærker.

Skal jeg komme med noget jeg kan sætte en finger på, så er det ikke valget af HU - om du tar den ene frem for den anden er hip som hap.

Men valget af R12 sub, er dumt og 6x9 er langt mere dumt.

Type R sub serien er Okay, men alt alt for dyr, i forhold til hvad du rent faktisk får, og valget af 6x9 enheder er spild af penge.

Hvis du enelig skal have lyd i bagenden, så vælg et Type R kombo sæt til ( type r serien der er udemærket, men stadig dyr iforhold til hvad du får )

• #6   24. dec 2014 Jeg har haft Alpine CDA-137BTI com er den samme som 178, bare uden facebook og itune eller hvad det hedder og skiftede over til en Pioneer DEH80PRS. Det gav faktisk et gevaldigt løft i lydkvaliteten.

Ved Pioneeren fik jeg en del klarere lyd og markant bedre dyb bas og de er testet på fuldstændig samme grej. Den spillede på det grej jeg har nu, pillede den ud og satte pioneer i, så det er en test man kan stole på !

• #7   24. dec 2014 Nu er det fordi jeg har type r subben på lager, og der er desværre en nød der har skåret hul i hattehylden til 6x9 er smiley

Har et komplet rainbow system med 2x12 ambosser og et slx deluxe til at ligge... Ville bare gerne prøve det andet her i forhold.... Hmm... Må vidst bare finde en ny hattehylde så...

• #8   24. dec 2014 #3
    Havde de en DEH P80PRS i thansen?

• #9   24. dec 2014 Jeps. smiley

• #10   24. dec 2014 De kom dog hurtigt i restsalg. Så det var ikke længe den var der... smiley

Kommentér på:
Alpine CDE-178BT VS Pioneer DEH-80PRS???????

Annonce