{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.398 visninger | Oprettet:

Dårlig radio-signal i Golf 3 {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri!

Jeg har haft dette problem her i et lang stykke tid, og har aldrig kunnet få det til at virke.

Problemet er at når jeg hører radio, så skratter alle radiostationer hele tiden, hvilket er utroligt frustrerende og tit medfører i at jeg bare hører fra USB-stikket.

Jeg er ikke den helst store Bilstereo-guru, så derfor ved jeg som sagt ikke det helt vilde.

Alle forslag til forbedringer eller løsninger vil blive modtaget med stor glæde! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig radio-signal i Golf 3
  • #1   11. jan 2015 Det kan være alt fra din radio, til antennekabel eller antenne.

Køb en rude antenne i THansen og monter den til din radio. Så kan du se om det er radioen, eller selve antenne/kabel, der er problemet.

• #2   11. jan 2015 Radioen købte jeg fra helt ny, så der skulle helst ikke være noget galt med den, men det må jeg lige prøve at gøre så!

Tak for svaret! smiley

• #3   11. jan 2015 Det er så ikke det samme, som at problemet ikke kan ligge i den.

• #4   11. jan 2015 garanteret antennen.. har haft 2 golf 3 en der aldrig havde været skruet i og en der havde været skruet i.. det var lorte signal smiley

• #5   11. jan 2015 Jeg takker og bukker for jeres svar, må se mig efter en ny antenne så! smiley

• #6   11. jan 2015 Tjek stelforbindelsen. Biltema har en ny antennefod, pisk og kabel for 60 kr mener jeg - fungerer fantastisk. Bare afmonter den gamle og smid kablet ned til radioen. Så er det helt nyt. De der vinduesantenner gi'r ikke meget.

Mvh

• #7   11. jan 2015 Hej
    VENT ingen panik -
    på næsten alle vw biler er der en aktiv tagantenne monteret fra fabrikken (lille kort stav ca. 40 cm. som sidder bagest på bilen og er vinklet skråt bagud)
    den type antenne skal ha strøm fordi der sidder en forstærker i den sorte fod !!
    på de originale tyske radioer kommer den strøm fra radioens antennestik MEN på alle (næsten) andre radioer er der anbragt en lille "strømforsyning" (IKKE forstærker som mange tror) lige bag radioen tilsluttet mellem vognens antennestik og radioen og der går en Hvid ledning til strømstikket på radioen !!!
    Den kan IKKE undværes fordi hvis den ikke er der får forstærkeren i antennen ingen strøm og så er der næsten intet signal til radioen !!
    Start med at kontrollere at den er tilstede og tilsluttet også til strømstik hvis det er ISO eller til den blå ledning på Japan radioer (samme som tænder forstærker/boster) og tjek at der er strøm til den hvide ledning !!!
    er alt dette i orden kan forstærkeren oppe i antennefoden være defekt (ny fod/kendt fejl) forslaget med en rudeantenne vil kun medføre flere problemer da de meget sjældent er særlig gode - så på med vanten og se/mål efter på antennen/radioen
    Polobjørn

• #8   11. jan 2015 #7 antennen sidder i forskærmen på g3 smiley

• #9   11. jan 2015 Hej
    er ikke så stærk i golf modeller men Så er det jo bare at udskifte antennen med en ny af god kvalitet - en teleskopantenne har en levetid på ca. 2 år så går der vand ned i antennerøret og kortslutter antennen - der kan være en anden fejl nemlig at staven lige mangler de sidste 2 cm. i at være trukket helt op og så er der ikke forbindelse fra staven til antennekablet !!!
    polobjørn

• #10   11. jan 2015 Michael H næ den sad i taget på min smiley http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/125126-til_emne

• #11   11. jan 2015 Ikke mange modeller de sidder i taget smiley

• #12   12. jan 2015 Antennen sidder også i taget på min egen smiley

Kommentér på:
Dårlig radio-signal i Golf 3

Annonce