{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

4" (100mm) højtaler? {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Lige pt har jeg 2 stk 4" xsound GTX-2 160W monteret i bilen.
Men jeg synes ikke rigtig at de spiller ordenligt. Der skal ikke meget til før at de begynder at skratte eller forvrænge lyden.

Så ville lige høre om I havde nogle forslag til et par rimelig 4" højtaler?

Det er de eneste højtaler der er i bilen.
De er monteret i denne holder:
http://www.mudstuff.co.uk/products/in-car-entertainment/speaker-rings-100mm-deep.html
Så derfor skal indbygnings dybten helst være under 45mmm

De bliver trukket af min HU som er en Alpine UTE-72BT.

Håber at i kan hjælpe mig lidt i den rette retning.

Det skal lige sige at de sidder monteret under instrumentbordet i min defender. Så der er næsten altid rimeligt lunt der. (Som det eneste sted i bilen) smiley

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4" (100mm) højtaler?
  • #1   24. jan 2015 Spl dynamics t-100 kunne være et bud.. Sidder i min kones swift og gør det okay, ikke verdensklasse lyd, det må man heller ikke forvente

De har en monteringsdybte på 43mm

• #2   24. jan 2015 Har du forstærker på??? mange tror det er højttalerne den er galt med når de forvrænger... men for det meste er det fordi de stoler på de der falske tal på radioen... Din radio giver kun 15 watt rms pr kanal... det er ikke ligefrem noget der indbyder til super høj musik... smiley En forstærker er ikke bare til at spille højt og til store larmende anlæg... En forstærker giver bedre kontrol og lyd i dine højttalere... Og får dem naturligvis til at spille højere... men dette er faktisk ikke primær grunden til at bruge en forstærker... smiley

• #3   24. jan 2015 Har kun HU ingen forstærker....

Jeg ved godt at det ville være mest optimal med en forstærker. Men dette er ikke en mulighed

• #4   25. jan 2015 Tja... så skal du have et let drevet sæt... der bør du spørge din forhandler... Kig på den sepc der hedder SPL eller sensitivity... Den skal være så høj som mulig... smiley

Kommentér på:
4" (100mm) højtaler?

Annonce