621 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til navi {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt et fint anlæg på eBay med navigation og dvd mm. som passer til min Passat 3c. Jeg har monteret det og det virker fint dog har jeg lige 2 spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Anlægget tænder og slukker ikke sammen med bilen, det kunne jeg godt tænke mig at den gjorde. Derudover er der originalt 2 antenneledninger men i det nye anlæg er der kun plads til 1 antenneledning og det virker fint nok med kun den ene ledning men jeg syntes bare ikke at radiosignalet går så kraftigt igennem. Jeg tænkte på om man kunne lodde de 2 antenneledninger sammen i den ene stik?
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Må være noget med at vælge de rette ledninger, normalt er der en ledning med permanent 12V, den skal bruges til radioens memory mm. Så er der en der slukker med tændingen (evt. med forsinkelse på nyere biler).
Det lyder som om at du har fået sat den til med permanent 12V.
Antenne:
En antenne er impedans tilpasset, dvs. for at den virker bedst muligt skal den have samme impedans i antennen som i bilradioens indgang. Hvis du lodder dem sammen, vil du ødelægge dette forhold. Så der er risiko for at dit signal bliver endnu ringere.
Mon ikke at du kan købe en "dims" til formålet hvor du kan samle de to antenner til en?
/Steffen
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=12503&pk=751&produkt=Antenneadapter_%28Fantom%29_2xFakra_%28HAN%29%3EDIN_150_OHM
Så må du selv vurdere om den passer til din bilmodel.
/Steffen
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
polobjørn
jan 2008
Følgere: 17 Biler: 6 Emner: 154 Svar: 249
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
polobjørn
Hjælp til navi