{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Hjælp til navi {{forumTopicSubject}}


Jeg har købt et fint anlæg på eBay med navigation og dvd mm. som passer til min Passat 3c. Jeg har monteret det og det virker fint dog har jeg lige 2 spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Anlægget tænder og slukker ikke sammen med bilen, det kunne jeg godt tænke mig at den gjorde. Derudover er der originalt 2 antenneledninger men i det nye anlæg er der kun plads til 1 antenneledning og det virker fint nok med kun den ene ledning men jeg syntes bare ikke at radiosignalet går så kraftigt igennem. Jeg tænkte på om man kunne lodde de 2 antenneledninger sammen i den ene stik?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til navi
  • #1   22. mar 2015 Tænd og sluk:
    Må være noget med at vælge de rette ledninger, normalt er der en ledning med permanent 12V, den skal bruges til radioens memory mm. Så er der en der slukker med tændingen (evt. med forsinkelse på nyere biler).
    Det lyder som om at du har fået sat den til med permanent 12V.

    Antenne:
    En antenne er impedans tilpasset, dvs. for at den virker bedst muligt skal den have samme impedans i antennen som i bilradioens indgang. Hvis du lodder dem sammen, vil du ødelægge dette forhold. Så der er risiko for at dit signal bliver endnu ringere.
    Mon ikke at du kan købe en "dims" til formålet hvor du kan samle de to antenner til en?

    /Steffen


  • #2   22. mar 2015 brugte lidt kort tid på Google og fandt denne:
    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=12503&pk=751&produkt=Antenneadapter_%28Fantom%29_2xFakra_%28HAN%29%3EDIN_150_OHM

    Så må du selv vurdere om den passer til din bilmodel.

    /Steffen


  • #3   22. mar 2015 Jeg har bare brugt det ISO stik som var med til radioen og som passede direkte i mit originale stik

  • #4   22. mar 2015 Har du kontrolleret at er er strøm til den lille strømforsyner til tagantennen i de nye stik der er på din radio - eller er der slet ingen strømforsyner fordi så virker forstærkeren som sidder i foden på antennen slet ikke ?
    polobjørn


  • #5   22. mar 2015 Det har jeg ikke tjekket, men jeg bruger jo bare det originale stik som sad i den originale radio direkte over i den nye

  • #6   22. mar 2015 Helt i orden men har du kontrolleret at din nye radio sender strøm ud på den ledning til strømforsyningen (normalt enten hvid eller blå) ellers så tilslut den der hvor der er beregnet til at styre forstærkere !!!
    polobjørn


Kommentér på:
Hjælp til navi

Annonce