{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Hjælp yil glasfiber/indkøbsliste {{forumTopicSubject}}

Hej gutter

Som mange af jer, går jeg lidt med tanker om at bygge lidt forskelligt i glasfiber. For at få lidt træning og erfaring, inden jeg kaster mig ud i et stort projekt, vil jeg forsøge at lave en mindre bærbar højttaler, som kan bruges til iphone, mp3 eller PC. Jeg har styr på det elektroniske, men har aldrig arbejdet med glasfiber før, så jeg skal bruge noget hjælp til at komme igang.

Jeg har søgt lidt på nettet, og jeg har set nogle forskellige guides, som egentlig er meget gode, men jeg er stadig i tvivl om nogle ting. Jeg har prøvet at skære mine spørgsmål ud i pap herunder:

- Er det nødvendigt at bruge glasfibermåtter, eller kan man nøjes med at bruge stof med polyester og efterfølgende spartle herpå?
- Kan I hjælpe mig med at få et overblik over, hvor mange forskellige kamikalier/materialer, jeg skal bruge? Evt. lave en indkøbsliste på Bauhaus el.lign.,som jeg kan få et billede af?

Jeg håber I kan hjælpe mig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp yil glasfiber/indkøbsliste
  • #1   29. jul 2015 Du kan købe et komplet kit i jem og fix til små ting, der er lidt af det hele i
    Ved dog ikke om der er en guide i
    Det er ikke nok kun med stof du skal bruge måtter ellers bliver det ikke stærkt nok
    Stof er kun for at få en form

• #2   29. jul 2015 De fleste bil butikker ha glasfiber kit og byggemarked ha også og der er alt hvad du skal bruge få at kom igang. Det er bare at hop ud i det og prøve sig frem, ha jeg også gjordt og det er ik så svært. Det er stof er kun til at holde formen og glasfiber gør det stærkt

• #3   29. jul 2015 Der er også tre slags glasfider, fint, mellem, groft. Start men groft, måske to lag og så et lag fint, så skal men ik spartle så meget bagefter

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #4   29. jul 2015 kør nu ned til din lokale båd dele puhser de vil rigtig gerne hjælpe dig med råd vejledning osv det er turen værd de ved præcist hvad du skal bruge og hvordan du kommer igang du skal jo også bruge glas fiber ruller og andet værktøj og de har alt også den viden du mangler til dit projekt

• #5   30. jul 2015 Du er altid velkommen til at kigge forbi hos mig og få lidt råd og vejledning

• #6   30. jul 2015 mikkel e du kan da ikke have meget forstand på det med de benævnelser ( fint, mellem, groft )

• #7   30. jul 2015 Det kan være, jeg besøger min lokale "Båd-pusher" smiley

Lige et spørgsmål mere:
    - Er der en grund til, at det altid er MDF plader, der bliver brugt i de forskellige guides? Kunne man ligeså godt bruge andre slags plader? (spånplader, OSB plader, krydsfiner....)

• #8   30. jul 2015 Ja det kan du sådan set godt mdf er bare nemt og lækkert at arbejde med derfor der er mange der bruger det

Kommentér på:
Hjælp yil glasfiber/indkøbsliste

Annonce