RNS 510 Firmware update - Ingen maps {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er ganske ny her, men prøver alligevel
Jeg har netop erhvervet mig en Passat CC fra 2009 med en RNS 510 monteret.
Lige nu er mit problem at jeg ingen maps har på enheden, så jeg kan ikke bruge navigationen.. I får lige en kort forklaring på forløbet indtil nu.
Jeg har købt bilen for 1 uge siden. Forhandleren lavede et afslag i prisen fordi RNS 510 konstant genstartede - Jeg gik med til afslaget, fordi jeg regnede med at det blot var en firmware update der skulle til.
Jeg har nu opdateret firmwaren, og enheden starter fint. Radio, CD, Bluetooth etc. virker.
Men (Jeg kender intet til dette system, så måske tager jeg fejl nu) efter firmware opdateringen, er harddisken med maps så blevet slettet? Disken er nemlig helt tom.
Jeg har efterfølgende fået fat i en West V13 udgave.
Her har jeg først forsøgt at smide det på en Dual Layer DVD+R skive, men når denne sættes i enheden, sker der intet. Trykker jeg på NAV, siger den "Please insert navigation DVD".
Jeg har i øvrigt brændt med laveste mulige speed (x4)
Okay, så fandt jeg en guide til at smide det på et SD kort i stedet (her brugte jeg Maps Tool og denne guide: http://www.christian-jeanin.ro/mapstool2/files/help/help.html )
Dette så ud til at virke fint, fordi installationen gik i gang, og efter ca. 30 min får jeg "SUCCES" beskeden.
Men ak, harddisken på RNS 510 er stadig tom.
Jeg læser så at problemet KAN være, at jeg "bare" skal sætte den originale map DVD i, fordi den så vil kopiere eventuelt manglende filer. Problemet er dog at jeg ikke HAR denne (Var ikke med da jeg købte bilen)
Så ja, er der nogen af jer, der ved hvad jeg kan gøre? Er harddisken død i enheden? Men det kan den vel så alligevel ikke være, når jeg kan se størrelse, ledig plads etc? Eller tager jeg fejl?
Eller skal jeg fortsætte med at prøve at brænde ny Dual Layer disk med forskellige indstillinger?
Dette er min første bil med sådan noget indbygget navigation, så jeg har IKKE ret godt styr på det - jeg håber derfor jeg blot har overset noget meget simpelt
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 7
Jeg har selv blot fundet et SD kort på 8 GB og med Maps toolet smidt filerne fra ISO filen over på SD kortet
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 573
Det kan være det var pga. min brænder, men det er da muligt du har samme problematik, så prøv eventuelt et andet mærke af DVD skive?
feb 2013
Tak for jeres svar forresten
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 573
Verbatim burde være OK vil jeg også mene, jeg tænkte mere på de meget billige "no-name" medier.
feb 2013
Men, jeg har fået det til at virke
Jeg havde på et tidspunkt i imgburn ændret til TAO, men skiftede som et desperat forsøg tilbage til default, brændte på ny, og nu kopierede den sgu det hele over på disken og navigationen kan bruges.. TAK for jeres tid
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 62 Svar: 556
RNS 510 Firmware update - Ingen maps