{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.972 visninger | Oprettet:

Annemette O
Annemette O
Tilmeldt:
1. jan 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Ny bilradio i Skoda Fabia Combi. {{forumTopicSubject}}

Jeps, vi er ejere af denne Skodamodel fra 2010 og vores søn har lige fået kørekort.
Han har så fået en ny ønsket bilradio, som kan afspille bla. Flacfiler og hvor han kan isætte en usb med egen musik.

Radioen er købt hos T. Hansen:
http://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/hifi/autoradio/jvc-kd-r661-aux-usb-flac-/n1200266494/pn-298608228/


Så langt så godt.....

Jeg besøgte så Skoda i Køge, hvor bilen er købt og spurgte om prisen for skift af radio og viste dem den nye radio.......et stik, nyt frontpanel og arbejdsløn løb det op i 2400kr!!!!
WHAT??


Kan man selv skifte radioen eller er det "for svært" for ikke-sagkyndige.....

Jeg har tænkt mig at forhøre mig hos en bilelektro virksomhed, også i Køge, da jeg synes at Skodas pris er helt henne i vejret.

Hvad siger I mon??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bilradio i Skoda Fabia Combi.
  • #1   1. jan 2016 Jo man kan sagtens selv skifte den, men nyt frontpanel, også et canbus modul slipper i ikke udenom, prøv og hør priserne på dette hos Skoda. Også se hvad timelønnen er for at få den skiftet. I mit hovede tager det ikke mere end 30 min for denne udskiftning

  • Annemette O
    Annemette O Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   1. jan 2016 Øhhh, allerede her knækker filmen....hvad er et canbus modul???

    Ifølge Skoda ville de sætte 1½ time af til "projektet" og da jeg mener at de er eksperter, så tør jeg slet ikke tænke på hvor længe vi selv ville være om det smiley

    Et nyt frontpanel koster ca 3-400kr. hos enten Skoda el. T. Hansen.


  • #3   1. jan 2016 Mange af de nyere radioer er styret via Canbus signal idag.
    Det vil sige at de kører på kun 5 V.
    Den radio i har købt kræver 12 V.
    For dette skal kunne lade sig gøre skal i have et canbus modul. Medmindre jeres originale radio også har 12 V. Så skal i bare have en adapter fra FAKRA - ISO.
    Men 1.5 time er hvis et overkill af tid.

    Men i skal have målt om jeres radio kører 12V eller 5V :).

    Desværre er jeg bosat i Aalborg, så kan desværre ikke rigtig give en hånd med.


  • #4   1. jan 2016 Ligger der ikke en auto stereo butik i nærheden af jer...
    Carsound eller sådan noget lign.
    Kør forbi dem og hør...


  • Annemette O
    Annemette O Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   1. jan 2016 Mange tak for svar Steven. Jeg tror ikke, at vi selv springer ud i projektet......erkender blankt, at vi ikke har en skid forstand på det smiley

    .....til gengæld.......

    Chris, sikke en lækker biks du fandt til os. Jeg vil ringe til dem i morgen for at spørge ind til projekt ny bilradio smiley


  • #6   1. jan 2016 De er generelt gode til at rådgive jer...
    Ligesom sikkert andre auto stereo butikker er..
    Det er blandt andet den slags de lever af... Som altid jo mere specifik du er med opgaven jo nemmere er det for dem prismæssigt at rådgive dig: jer..
    Held og lykke med det.
    Husk At melde tilbage om det gik godt.
    Alt for mange formum emner ender uden resultat.
    Godt nytår Chris


  • Annemette O
    Annemette O Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   1. jan 2016 Det skal jeg nok da jeg kender det fra andre fora.
    Møg irriterende ikke at kunne følge problemet til dørs smiley


  • Annemette O
    Annemette O Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   2. jan 2016 Åhhh, nu vælter div. muligheder jo ind smiley

    Jeg har nu talt med Carsound i Roskilde. De kan absolut IKKE anbefale hverken JVC el. Pioneer pga elendig service fra grossist, så jeg blev rådet til en Alpine el. en Clarion.

    Tommy, du har helt ret mht. Bluetooth, så valget faldt på en Alpine CDE-173BT smiley
    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=13501&pk=2&produkt=Alpine_CDE-173BT_-_Autoradio%2FBilradio

    Skift af radio inkl. frontpanel, div. ledninger og løn bliver 1356kr så alt i alt en udskrivning på 2520kr(inkl.radio) Det var faktisk ca prisen, som Skoda skulle have for installering alene.

    Jeg har nu bestilt tid hos Carsound, da de var flinke og ærlige smiley


  • #13   2. jan 2016 selvfølgelig kan man sætte en subwoffer til senere hvis man vil.
    Men det tror jeg heller ikke kommer på tale i det her tilfælde. og jeg kunne da forestille mig at carsound også har været inde på det her Emne da de plejer at give en god service.
    Det lyder som et fint valg og en fer pris de har givet
    hilsen en jysk bilstereo forhandlere smiley


  • Annemette O
    Annemette O Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #14   2. jan 2016 Vi har ingen planer om at gøre Skodaen til et kørende diskotek, så subwoofer bliver aldrig aktuelt smiley

    Jeg vil køre ud til http://autohifi.dk/index.php?route=common/home
    på mandag og forelægge dem sagen. Radioen er lidt dyrere hos dem men de sætter den til gengæld i gratis.......ja, det skal ikke være nemt det her smiley


  • Annemette O
    Annemette O Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   7. jan 2016 Som lovet melder jeg lige tilbage ang. bilradio.

    Vi fik sat en ny radio i bilen i går 6/1. Det blev gjort hos Dansk Auto Hifi i Køge.
    Rigtig flink fyr smiley
    Èt stk Alpine 173BT med usb, Bluetooth og en hel del andet. Prisen endte på 2596 kr. Fordi det ville tage 1½t at skifte den, tog han 400 for montering men hul i det for vi kunne ikke selv smiley

    Tak for hjælpen, folkens smiley


  • Annemette O
    Annemette O Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #19   7. jan 2016 Den spiller fint og nu har vi også håndfri tale ifm mobil smiley

Kommentér på:
Ny bilradio i Skoda Fabia Combi.

Annonce