{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Alpine VS Rainbow {{forumTopicSubject}}

Hey bg kigger lidt på forstærker har sub liggende men mangler forstærker hva ville i vælge

sub er 2 stk. Rainbow hammer 12

har kig på en

alpine PDX m6 http://www.extremecarparts.dk/bilstereo/alpine/forstaerker/alpine-monoblok-forstaerker-pdx-m6

Rainbow http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6481

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alpine VS Rainbow
  • #1   9. jan 2016 Jeg ville til hver en tid vælge en italiensk produceret forstærker. Evt. Mosconi/Gladen. Det er kvalitets komponenter som er blevet brugt under den fremstilling. Istedet for Kina komponenterne, som du nævner.
    Sorry for ot, men ville lige indskyde denne information.

smiley

• #2   9. jan 2016 Groes.... Nu er Rainbow så tysk smiley

• #3   9. jan 2016 Den Rainbow DM2000 fås ikke mere, der står også den er udsolgt, de mangler vist at opdater deres hjemmeside

• #4   9. jan 2016 kisser : godt set! men er stadig ved at købe den eller alpines

• #5   9. jan 2016 hvis du virkelig vil give 4500kr for en monoblok havde jeg sgu nok kigget på noget andet end alpine smiley

• #6   9. jan 2016 De er ikke nye dem jeg kigger på skal give 1500 for Rainbow og 2000 for alpine

• #7   9. jan 2016 åh for fanden smiley

• #8   9. jan 2016 Nåååå smiley jeg har godt nok en Rainbow i min til basserne, men en 4,300 brokoblet til 2 kanaler ville også ha haft den DM2000, men da var den udsolgt

• #9   10. jan 2016 Nu er hverken Rainbow eller Alpine jo "kina-forstærkere", men derifmod hhv tysk og japansk. Jeg ved japan ofte er meget strikse med indkøb fra tredjeparts leverandøre ude for landet grænser, hvilket gør de fleste komponenter er japanske (ofte panasonic) som har en ret høj standard. Tyskland er dog også kendt for deres sans for kvalitet hva angår elektronik, så det er fomenlig også gode komponenterne over hele linien.

Når det så er sagt - Hvis valget skal falde på én af de to, ville jeg nok vælge alpinen. Jeg har aldrig hørt den forstærker, men strømforsyningen deri på over 1200W taler godt for at den rent faktisk kan levere 600Wrms, og formenlig også i mere end 4 ohm...
    iPaul'en (som jeg så heller ikke har hørt) virker lidt popsmart i sine tal. Specielt da stømforsyningen er på under 1000W og output er skrevet til 1000Wrms og 2000Wp. Det indikere at den er målt under særlige testforhold og talene formenlig ikke kan genskabes under almindelige omstændigheder. Derfor ville jeg ikke helt stole på hvad den er opgivet til i hverken 1, 2 eller 4 ohm smiley

Håber det hjalp smiley

• #10   10. jan 2016 Men produceret i Kina, med dårlige kina komponenter. Skild den ad, og se jeg taler af erfaring. God aften. smiley

• #11   10. jan 2016 Stortset alle betalige forstærkere er samlet i Kina, Taiwan, Thailand ect. uanset hvad mærke det er. Men det er ikke nødvendigved slemt, da meget professionel elektronik til mange hunrede tusinde også kan være det.
    Det er som sådan ikke fabrikken der bestemmer hvilke komponenter der skal side i, da de kun står for produktion. Komponent-valget bestemmes af producenten for at kunne overholde den standard samt tolerancer der er sat for produktet.
    Må indrømme jeg aldrig har splittet en Rainbow ad og vil derfor ikke udtale mig om dens indmad. Og det er godt nok to års tid siden jeg havde en åben Alpine foran mig. Men den var udstyret med 105C Panasonic kondensatorer og Ic'er fra ST Microelectronics' standard serier. Så uden at være prangende er det bestemt ikke dårlige komponenter. Det kan måske variere på tværs af Alpines serier. Men ville altså undre mig hvis Luxman gad have et sammenarbejde med dem, hvis der blev gået alt for meget på kompromis hva angår HiFi smiley

• #12   10. jan 2016 Det var sjovt Rasmus P har nævnt Luxman i denne sammenhæng smiley

Ville jeg også vælge Alpine forst.

• #13   10. jan 2016 Jeg ville vælge alpine, men så længe du ikke køber den for ny... Alpines produkter er mega overpriced - du kan rent faktisk få langt bedre forstærkere der samtidig levere mere, til billigere penge.. Det er branded du betaler for, ikke hvad den levere.

• #14   10. jan 2016 Hvis du ikke vil smide penge efter produkter med en alt for høj BA, i forhold til hvad du får, så køb min Gladen xl. Den kan rive dine hammer i stykker, med "kun" 4x250w. I 4 ohm. smiley
    Den er tysk, og samlet med høj standart komponenter.

Det er kvalitet, og jeg lover dig, du kan ikke slå den ihjel. Det virker! Det er lavet for at virke, og ikke for at tjene penge.

Læs evt. Om Henning Gladen's filosofi i Google.

Med venlig hilsen

Nicolai

PS. Og ja, den kan selvfølgelig godt programmeres til at være en monoblock. Hvis der dog er nogle mennesker som ønsker 1 og 2 ohm mono i dag. Hahaha smiley just sayin'

• #15   10. jan 2016 Spartak. Du er med på Alpine og Luxman er samme koncern. Og der sidder Luxman elektronik i flere Alpine produkter smiley

• #16   10. jan 2016 Det vidste jeg ikke - Luxman interesserer mig ikke ret meget. Men tak for info smiley

Kommentér på:
Alpine VS Rainbow

Annonce