{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jbl 1000w gt4 sub hjælp
  • #1   16. jan 2016 Det kunne hjælpe:

http://www.hometheatershack.com/forums/enclosure-volume-calculator/

Du må regner at RMS power er kun 250W.

Som jeg kan huske det (haft en af dem nogle år tilbage):

Sealed - 25 l. Hvis dette bliver for meget - brug flamingo plader til at lave volumen mindre.
    Ported - ca. 55 l (indstillet til 35Hz). Mere præcis - kræver at man kender TS-parametre, bilens transfer function, er det til SQ eller...?

Jeg vil anbefale lukket kasse, der dette giver mere kontrolleret bas. Følsomhed er ret højt - på hele 93dB, so ikke helt dårligt.

• #3   18. jan 2016 Udfra T/S parameterene er de opgivne kabinetter ikke optimale for selve enheden. En lukket boks skal være 55L og en åben boks skal være 76L med en 3"port på 22,8cm eller en åben boks på 110L med en 3"port på 16,5cm alt efter ønsket frekvensresponse. (Kilde : AJ Vented Designer 2.0).

Dog udfra en simulering, kan jeg så sige at den 63L åbne boks JBL har i data sheet'et ikke ligger meget langt performancemæssigt fra de ideele (Kilde : Micka.org)

Når det er sagt... hvorvidt de opgivne kabinetstørrelser lyder godt/bedre i en bil kan jeg ikke udtale mig om. Men selve kabinetterne er ikke ideele smiley

Kommentér på:
Jbl 1000w gt4 sub hjælp

Annonce