{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Esben M
Esben M
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38

General støj i anlæg, slemt {{forumTopicSubject}}

Jah jeg har prøvet alt det med generator støj osv. Men ved min nye bil er det lidt vildt.

Har lige smidt forstærker i til 2 fronthøjtalere og 2 baghøjtalere. og der er støj i dem bare jeg tænder for forlyset, blinker eller andet. Altså uden motor'en er tændt. Og når jeg starter motor'en kommer der også generator støj.

Jeg har prøvet og lave bedre stel på forstærker samt og flytte stel'en på anlægget lidt rundt og enda sat den direkte på chassiet, men intet hjælper.

Ham der har haft bilen før har trukket phono og plus i samme side af bilen så har prøvet og skille dem fra hinanden, men det hjælper heller ik. Har også prøvet og flytte højtaler ledningerne lidt.

Jeg mener bare at når der er støj bare anlægget er tændt (uden og skrue op for lyden) og man tænder forlyset (eller positions lys) og der så kommer støj, burde så ik være en stel?
Hjælper sådan et støj filter hvis det er?

PS. Det er en toyota Celica AT180 fra 90 hvis det har noget og sige.

Anlægget er i hovedetræk

Rockford fosgate, headunit
Phonix gold, forstæker
Lightning audio, 6*9'er
standard 4", front højtalere

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  General støj i anlæg, slemt
  • #2   12. jul 2006 Han skriver han har prøvet at skille dem fra hinanden..

De skal ligge i hver deres side.

• Esben M
    Esben M Tilmeldt:
    feb 2005

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
    #3   12. jul 2006 Jeg har to phono kabler i lige nu. front og baghøjtalere.

Og det er både front og baghøjtalere der er støj i både med motor tændt og slukket.

• #4   12. jul 2006 Jeg vil anbefale at prøve at købe nye kabler, og så bare lige trække dem løs rundt i bilen, og så se om det hjælper! Har du prøvet at tage stel op fra døren til det chassis på cd-afspillern?? Det hjalp nemlig en del ved min gamle golf 2!

• #6   12. jul 2006 Det kan være det er radioens stelbane som er gået....

• #7   12. jul 2006 Jeg havde samme problem.. prøvede alt..

Ved mig var det mine Y-phonokabler som ikke havde 100%forbindelse, og derfor kom der mega meget støj..

Tjek dine phonokabler en ekstra gang smiley

• #8   15. jul 2006 Start med at pille phonokabler fra i forstærkeren, er der stadigvæk støj er det din forstærkere den er galt med. Forsvinder støjen liggen fejlen fra phonokabler og frem til radioen.

Quote :" og enda sat den direkte på chassiet, men intet hjælper."

Stel ledningen skal altid havde direkte forbindelse til blank metal på chassiet.

Men hvis du er 100 % sikker på din stel er iorden, så prøv evt at låne en anden HU og evt. andre phono kabler.
    Så kan du jo udelukke ting.
    Fejlen kan jo også være for dårlig stel til din HU.

Kommentér på:
General støj i anlæg, slemt

Annonce