General støj i anlæg, slemt {{forumTopicSubject}}
Jah jeg har prøvet alt det med generator støj osv. Men ved min nye bil er det lidt vildt.
Har lige smidt forstærker i til 2 fronthøjtalere og 2 baghøjtalere. og der er støj i dem bare jeg tænder for forlyset, blinker eller andet. Altså uden motor'en er tændt. Og når jeg starter motor'en kommer der også generator støj.
Jeg har prøvet og lave bedre stel på forstærker samt og flytte stel'en på anlægget lidt rundt og enda sat den direkte på chassiet, men intet hjælper.
Ham der har haft bilen før har trukket phono og plus i samme side af bilen så har prøvet og skille dem fra hinanden, men det hjælper heller ik. Har også prøvet og flytte højtaler ledningerne lidt.
Jeg mener bare at når der er støj bare anlægget er tændt (uden og skrue op for lyden) og man tænder forlyset (eller positions lys) og der så kommer støj, burde så ik være en stel?
Hjælper sådan et støj filter hvis det er?
PS. Det er en toyota Celica AT180 fra 90 hvis det har noget og sige.
Anlægget er i hovedetræk
Rockford fosgate, headunit
Phonix gold, forstæker
Lightning audio, 6*9'er
standard 4", front højtalere
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.074
De skal ligge i hver deres side.
feb 2005
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 38
Og det er både front og baghøjtalere der er støj i både med motor tændt og slukket.
jan 2005
Følger: 103 Følgere: 102 Biler: 9 Emner: 341 Svar: 2.444
jun 2003
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 457
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 437
Ved mig var det mine Y-phonokabler som ikke havde 100%forbindelse, og derfor kom der mega meget støj..
Tjek dine phonokabler en ekstra gang
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Quote :" og enda sat den direkte på chassiet, men intet hjælper."
Stel ledningen skal altid havde direkte forbindelse til blank metal på chassiet.
Men hvis du er 100 % sikker på din stel er iorden, så prøv evt at låne en anden HU og evt. andre phono kabler.
Så kan du jo udelukke ting.
Fejlen kan jo også være for dårlig stel til din HU.
General støj i anlæg, slemt