{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
28.884 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 headunit - Software update mulig? {{forumTopicSubject}}

Goddag.

Er der nogle kloge hoveder herinde der ved om man kan opdatere softwaren i skærmen på en Peugeot 208 således at man kan få Apple carplay til at fungere som det skulle på den nye 2016 model?
Jeg har selv en 208 fra sommeren 2015 (altså før den blev facelifted) og den har ikke mirror screen funktionen.

Jeg har endnu ikke spurgt Peugeot da jeg gerne vil høre andres erfaringer først.

På forhånd tak for hjælpen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 headunit - Software update mulig?
  • #1   9. apr 2016 Vores faceliftet 208 Allure (16/10-15) har stadig ikke fået opdateringen... Det var ikke muligt ved sidst service (25000) men det var i februar så ved ikke om den er kommet smiley

Ved hellere ikke om det er muligt at opdatere den ikke faceliftet men mon ikke?

• #2   30. sep 2016 Jeg lytter lige med på overstå spørgsmål, da jeg har samme tanker.

• #3   30. sep 2016 Vores er blevet opdateret i Januar og det fungere fantastisk, dog kan Siri have svært ved at forstå hvad man siger ved meget høje hastigheder pga støj smiley
    Men Spotify delen er simpelthen genial smiley sammen med kortet selvfølgelig
    Desuden spørger hun om hun skal læse din SMS op og hun kan også svare

• #4   30. sep 2016 Jeg er til android, men det burde også virke. Hvad kostede opdateringer?

• #5   30. sep 2016 CarPlay virker kun med iPhone, men de har vist også mirrorlink eller noget som understøtter android

Opdateringen koster ikke noget, bilen burde jo have været leveret med det, men de havde en del vanskeligheder og derfor kom opdateringen først sidst i 15, og vi fik den i januar 16
    Men vores er en faceliftet Allure og på desire/more/active og cases skulle det vist være ekstraudstyr, men er ikke sikker smiley

• #6   16. jan 2017 Har lige købt en Peugeot 208 Supreme fra August 2015. Har lige været oppe hos Peugeot. Sælger fortalte at det skulle laves fra fabrikken??
    Det er den store 7" touch skærm der sidder i.

• #7   16. jan 2017 Det er kun den faceliftet version der har det og Allure har det ihvertfald som standard, dog kræver det en opdatering smiley

• #8   16. jan 2017 Jeg har snakket med min søster omkring det. Hun mener vi fik at vide dengang hun købte den, at det vist bare drejede sig om en software opdatering. Hvis hardware er den samme, så burde den jo kunne opdateres. Den Supreme hun købte var en kampagne. Der er samme udstyr som i Allure.

• #9   16. jan 2017 Ja, det kan dog være det skal låses op eller noget men ved det ikke smiley

• Steen O
    Steen O Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #10   23. jan 2017 Følger også med.
    Fik at vide fra Peugeot, at min skærm havde præcis samme partnummer som den nye.
    Min er fra 7/2015

• #11   28. jan 2017 Det skal da undersøges nærmere så smiley

• peter r
    peter r Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #12   11. maj 2017 har netop også købt en 208 fra august 2016. men er i tvivl om, om der er apple carplay i den. Peugeot danmark siger der ikke er og det ikke kan løses med software opdatering. kan dette være rigtigt. min er en 208 active bluehdi

• #13   11. maj 2017 Ja det er kun i den dyre Allure model samt i nogle af kampagnemodellerne smiley

• #14   11. maj 2017 Tror måske det er muligt at tilkøbe det til active når man bestiller den

• #15   28. sep 2017 Hvis det er smeg+ v2 så kan den opdateres og derefter telekodes til det..
    I skal tjekke software versionen i jeres radio/smeg. Hvis den hedder smeg 6.xx kan den opdateres og få carplay..

Mirrorlink skal den dog have fra fabrik før det virker.. (det virker ikke særlig godt alligevel) Carplay er at fortrække..

Software version kommer frem, hvis man holder src knappen ned i 10 sekunder

• Paw L
    Paw L Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #16   20. dec 2017 I 2017
    Udgaver er der kommet ANDROIDAUTO. Selvom Peugeot stadig kalder det Mirrorscreen...

AndroidAUTO virker hvis bare man tillader installation af app fra tredje part... (Kan slåes fra igen efter installation)
    Det er en sikkerheds brist at gøre det Anyway (selvom apkmirror siden regnes for at have ganske godt styr på deres apk filer)

• Karl R
    Karl R Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 10 Svar: 8
    #17   1. apr 2018 Spændende tråd her! Vi har købt en 208 1.2 årg. 13, med en del luxus, bl.a. cruise/fart kontrol, glas soltag o.s.v. BT virker fint med tlf. og streaming, både på iPhone og min Nexus 5x (android) Hvordan ved man hvilken version software man har? Forventer ikke at vi kan få flere funktioner, det betyder ikke noget særligt da vi har Google maps på begge mobiler som vores foretrukne GPS smiley

• #18   1. apr 2018 du holder din Radioknap inde i 10sek, så kommer de info frem.

Android auto fungere godt på 5x og 6p

• Karl R
    Karl R Tilmeldt:
    apr 2018

#19   2. apr 2018 Har nu hentet og installeret nyeste Android Auto på min Nexus 5x, det fungerer, men i indstillinger/Tilsluttede biler/Accepterede biler/Afviste biler, står der ingen.
    Under "Føj nye biler til Android Auto" sker der ikke noget når jeg kobler mobilen til.
    Under BT på mobilen er Touch Screen tilsluttet smiley Tricket med radioknappen virker ikke, så jeg ved ikke hvilken version af Touch Screen jeg har.

• #20   2. apr 2018 Karl R jeg tror ikke din bil har det. Carplay og Aa kom først engang i 2016

• #21   2. apr 2018 Såvidt jeg ved har min kun Apple CarPlay og ikke Android auto der virker

• Karl R
    Karl R Tilmeldt:
    apr 2018

#22   2. apr 2018 Kasper J! Vi har også en iPhone 6s, jeg prøver med Apple Carplay. Ellers fungerer Touch screen/Nexus 5x med BT fint, jeg streamer f.eks. DR P5 fra Nexus til Touch, opkald kommer også gennem bilens anlæg. Vender tilbage med resultatet af forsøget med Carplay ??

• #23   2. apr 2018 Ja Bluetooth virker fint men CarPlay er nu smartere, vi har kun iPhones så ved ikke om det virker med Android? Men så vidt jeg ved er android auto stadig ikke frigivet endnu af Google, de er jo altid nogle år bag ud smiley

• #24   2. apr 2018 #23. altid nogle år bagud.... Josef Kristus ??.

jeg havde trådløs opladning i min bil i 2012 på min Google Nexus 4...... så vidt jeg ved er det nyt for Apple ??

• #25   2. apr 2018 Mente med software herhjemme... Deres Android opdateringer bliver da altid rullet sent ud og ca 1% benytter 8,0

• #26   2. apr 2018 diverse producenter af Android enheder er nogle Bastards ja, de opdatere ret langsomt. Jeg har altid holdt mig til produkter direkte fra Google. Der har aldrig været ventetid med at få de nyeste features. I USA er Googles produkter også mangt mere tilgængelige og opdateret. Det gør det lettere.

• Karl R
    Karl R Tilmeldt:
    apr 2018

#27   7. apr 2018 Har aftalt tid hos områdets Peugeot forhandler, som bekræfter at der er opdatering til SMEG3.17. selve opdateringen er gratis men tiden der bruges skal man betale for.
    Nu spændende hvad opdateringen reelt betyder? Jeg har installeret Android Auto på min Nexus 5x, det virker fint, både på streaming af lyd (My Tuner pro) Google Maps stemme guide og mobil opkald. Kunne selvfølgelig være fint hvis Google Maps grafikken kunne flytte til Touch Screen, men ikke afgørende.

• #28   7. apr 2018 Hvornår er din 208 fra? smiley

• Karl R
    Karl R Tilmeldt:
    apr 2018

#29   7. apr 2018 208, 1,2 VTI 5-D, første registrering 10-2013

• Karl R
    Karl R Tilmeldt:
    apr 2018

#30   27. apr 2018 Software SMEG 3.17 nu opdateret til 3.21. der er ikke sket ændringer, men 4-5 fejlrettelser. Er godt tilfreds med samspillet mellem Touch screen og Android auto på min Nexus 5x mobil, blot underligt at Android Auto ikke ligger på Google Play i DK, men skal hentes ad omveje, det er sikkert og kun et spørgsmål om tid?

• Esbern P
    Esbern P Tilmeldt:
    sep 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #31   5. sep 2018 Har set, at man kan købe CarPlay dongle til android anlæg, men er et SMEG 3.21 et android anlæg?

• #32   5. sep 2018 Er jeg ret sikker på det ikke er smiley

• #33   4. jul 2019 jeg har lige faget en 208 allure fra 2014 og er ret hooked paa at faa Apple CarPlay. Vil lige roere om der er nogen her der har friske erfaringer med dette?

• Karl R
    Karl R Tilmeldt:
    apr 2018

#34   4. jul 2019 Vi har en 13 udgave af 208, har én gang fået opdateret til version SME 3.21. forhørte hos Peugeot for et par måneder siden om der var ny Ver. Det var der ikke. Men spørg dem. Selve softwaren er gratis, men tiden koster, ca. 1/2 time.

Kommentér på:
Peugeot 208 headunit - Software update mulig?

Annonce