{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Ny forstærker parret med gammel radio? {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Jeg har netop indkøbt mig en JBL CS 60.4 forstærker, som jeg havde tænkt mig at parre med en Blaupunkt GTb 300 subwoofer.
Efter at have købt komplet monteringssæt hos Thansen (Best. nr. 42960) erfarede jeg dog, at der var tradition for at bruge phonokabler (Jackstik) mellem radio og forstærker

Uheldigvis er jeg i den ulykkelige situation, at bilen er udstyret med en standard Seat 5201 RDS radio som styrer min Grundig MCD 40 cd-boks. Grunden til situationen er ulykkelig skyldes, at radioen ikke har phonokabeludgange.

Spørgsmålet er så: Hvad kan jeg gøre, for at bevare mit nuværende radio-cd system, og tilføje mit nye udstyr?

Er der nogen der har erfaringer med at skære i multistik kablerne og lave samlemuffer, eller hvad vil I foreslå?

Glæder mig til at høre fra jer.

Venlig hilsen,
Niklas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny forstærker parret med gammel radio?
  • #1   22. jul 2006 Hvis jeg køber et omformerstik bevirker det så, at skal skære højtalerledningerne fra multistikket?

Nu nævner du, at jeg vil miste 2 højtalerudgange, men vil jeg ikke få dem igen i form af forstærkeren, eftersom den er 4-kanals?

• #2   22. jul 2006 Stærkt!

Vil det så køre lige så godt som med en ny radio med phonokabler? Eller får jeg mindre effekt ud af højtalerudgangene end deciderede phonoudgange?

Nu står der i min Seat manual: "Ved eftermontering af en radio og ved udskiftning af en fabriksmonteret radio skal man især være opmærksom på tilslutning for højtalerkabel (brunt stik) og tilslutning for strømforsyning (sort stik)."

Skal jeg så hive tilfældige brune ledninger ud? Eller hvordan kan jeg danne mit et overblik.

• #3   22. jul 2006 På en skala fra 1 til 100 hvor meget kvalitet vil jeg så miste ved denne nødløsning? Når vi snakker kvalitet snakker vi så effekt eller decideret lytte oplevelse?

Hvordan skelner jeg mellem front- og bagstik, ud af otte ledninger?

Foreslår du så jeg hiver de 4 ud til baghøjtalerne og putter dem i et omformerstik - Afslutningsvis, hvad hedder omformerstikket i fagsprog?

• #4   22. jul 2006 I forvejen synes jeg mine højtalere i front er relativt lowclass; jeg får den bedste lyd ved at sætte største delen af lyden til baghøjtalerne - Vil det samtidig ikke bedst kunne svare sig hvis jeg vælger at købe nogle 6x9 til hattehylden senere?

Når du nævner, at det er de 4 stik i enderne - Er det så i hver sin side af multistikket eller hvordan?

Skal alle fire ledninger kappes og sættes sammen i ét omformerstik?

Lige for at være 100% så snakker vi altså en omformerstik til et multistik i en bil hvor man ønsker almindelige højtalerudgange omdannet til phonokabler?
    Alternativt vil jeg da kunne klippe højtalerudgange stikkende over og sætte dem i en samlemuffe og forbinde dem til et phonokabel der ligeledes er skåret over - Eller hvad?

Beklager de mange spørgsmål, på forhånd mange tak for hjælpen.

• #5   22. jul 2006 Jeg skriver lige om et øjeblik, tager lige et par billeder så jeg er helt 100% med på hvad det er der foregår smiley

• #6   22. jul 2006 Her ser du radioen bagfra:
    http://www.wte.dk/radio/

Hvilke ledninger er der så tale om? Tilsyneladende er der færre brune en vi/jeg havde regnet med.

Kommentér på:
Ny forstærker parret med gammel radio?

Annonce