{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Bass skratter {{forumTopicSubject}}

Hey... har lige fået sat nyt anlæg i bilen ... og har så været ude og køre lidt i sommer varmen idag og spille lidt højt... men på et tidspunkt stoppede suben med at spille og startede kort tid efter igen hvor efter den endnu en gang gik ud og fortsatte sådan ... jeg kørte lige ind på en p-plads for at se hva det var og forstærkeren var sindsyg varm!... jeg brændt mig mere eller mindre på den da jeg skulle mærke på den og valgte der efter at slukke for anlæget helt.... da jeg så kom hjem og tændte for anlæget kom der ikke andet en skrat og støj fra sub'en da der skulle være bass lyd ... er forstærkeren gået pga varmen eller hva???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bass skratter
  • #1   25. jul 2006 Hehe har prøvet 100% det samme..!!

    Min sub spillede dog da jeg tændte den igen men efter nogle timer skrattede den..!!

    Så byttede den inde ved svansen hehe..!!

    Der var også en løs forbindelse i stikket så det gav jeg som grund...Sagde self ikk noget om at den ikk virkede haha..

    En forstærker skal blive varm..!!

    Min ene til subben er meget varmere end den til højtalerene men sådan er det smiley Derfor den ska stå frit så den kan få luft..


  • #2   25. jul 2006 En forstærker skal altså ikke blive varm , ja den bliver varm når den kommer på overarbejde , men en forstærker skal altså helst IKKE være varm !

    Hvis bassen skratter kan det være svingspolen der er noget galt med og så skal du bare ind og have den byttet !


  • #3   25. jul 2006 en forstærker bliver varm når den bliver belastet... sådan er det... men den må jo ikke blive for varm... så kan det godt være der fejlen ligger...

  • #4   25. jul 2006 jepser..

    kommer an på hvilken forstærker vi snakker om.

    ja.. normalt skal de heldt ikke blive alt for varme.!

    men nogle forstærkere (mest til hjemme HIFI) er bygget op til at de skal ligge på en bestemt temp. for at den skal være så stabil som muligt...

    mark.

    for at fejlfinde bør du prøve at sætte en anden bass til.. eller måske bare normal højtaller.p.

    det kan godt være at højttalerens svingspole måske er stået af, det vil forsage at forstærkeren ser ud i en kortslutning, og gør at den kan blive monster varm..!

    men din fejlbeskrivelse fortælle ikke 100% hvad problemet hovedsageligt er..

    dog skyder jeg nok på subben


  • #5   25. jul 2006 Der er jo mange ting der kan være sket, din forstærkere kan simpelhen være brændt af.
    Din forstærkere kan være blevet så varm at den har clippet signalet ud til subben, så ledes at subben er blevet ødelagt af det.
    Der er snar ikke andet end at prøve andet udstyr og se hvilken del fejlen ligger i.


Kommentér på:
Bass skratter

Annonce