Svage OEM højtalere i Polo {{forumTopicSubject}}
Så prøver vi lige at mærke temperaturen herinde.
Jeg har en Polo BlueGT fra 2015 med standard højtalere og standard headunit (Discover Media).
Jeg er interesseret i at udskifte de to højtalere der sidder i bagdørene da de er elendige (nu sidder jeg ikke selv så tit på bagsædet, men jeg har ladet mig fortælle af diverse passagere at højtalerne bagi nærmest ikke siger noget). Baghøjtalerene er 6,5". Jeg er ikke interesseret i at skifte HU, andre højtalere eller tilføje nogen for ekstra forstærkere/bas-ting.
Vil det overhovedet give mig noget bare at skifte de to 6,5" højtalere? Hvad skal jeg skifte dem ud med? Skal jeg købe højtalere med samme impedans? Og som sagt er jeg ikke interesseret i bas-bokse eller andet praller, det skulle gerne se helt standard ud!
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 7
okt 2012
De er lige meget om det er plug&play. Jeg er rimelig ferm med en loddekolbe. Tak for anbefaling, men de er nok lidt over budgettet. Kan du anbefale noget til maks 600kr?
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.589
Hvis du udskifter dem, vil du med stor sandsynlighed blive meget skuffet, da da de oprindelige har en ganske lav driftseffekt, hvilket gør at selv en "lille" radio kan trække dem!
Så skifter du dem, uden samtidig at få mere forstærkning på, så vil du nærmere opleve at de spiller endnu lavere!
Der er stor forskel på hvordan for, og bagdøre er konstrueret, og dermed hvor godt "kammer" de udgør for dine højttalere. Derfor kan det lyde forskelligt, selv med samme enheder!
Hvis du vil opgradere din lyd, så start med at få bare en lille forstærker på. Det vil give dig et markant løft i oplevelsen.
Efterfølgende kan du så skifte højttalerne, hvis ønsket, da der nu er effekt nok til rådighed til at drive "kraftigere" enheder...
okt 2012
Når man tænker på at Discover Media pakken koster 15.000kr oven i standard HU'en er det egentligt lidt ringe hvis den ikke en gang kan drive 4 højtalere ved helt normal lydstyrke.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.492
Vil en forstærker være nok til at løfte lydkvaliteten?
Vores Avensis har lydpakken med forstærker og 11 højtalere og der kan man skrue 2/3 op den spiller højere samt bedre end 208'eren
Undskyld for lån af tråd, men hvis en forstærker kan klare problemerne skal det helt sikkert overvejes
okt 2012
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.492
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Den der med at en bil er for ny til at man vil rode med radio osv... giver ikke mening... Det der skal laves har kun betydning for højttalersignalet til en evt. forstærker... Kan fortælle det er relativt nemt (hvis man ved hvad man gør) at koble en forstærker til bilens originale radio... har da ikke oplevet klager fra dem jeg har lavet...
Evt. få en forhandler til det... En der overholder sine reklamationsforpligtelser... i så fald er der altså ikke det store at være nervøs for...
okt 2012
okt 2012
Omkostninger ved reparation af naturligt slid og ælde, samt skader der skyldes over- belastning eller utilladelige ændringer på bilen, afholdes ligeledes af køber af bilen. Det fremhæves, at enhver form for ikke- fabriksgodkendt motoreffektforøgende indgreb (tuning), herunder chiptuning, anses som en utilladelig ændring, der kan medføre overbelastning af bilen.
apr 2004
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Præcist det jeg mener... der sker ikke noget ved det... Og er man nervøs for der sker noget kan man lade en forhandler gøre det bare for at være helt sikker...
okt 2012
apr 2004
Hvis du vil undgå at skulle trække kabler ud til batteriet, så er der nogle rigtig fine "klemmer" ved din sikrings-boks, som har nogle kraftige tilgange, og som til en lille forstærker, er helt fine at bruge.
Men begynder du at overveje sub osv, så skal du igang med et rigtigt kabeltræk til batteriet...
Svage OEM højtalere i Polo