Støj og protection {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige intalleret anlæg i min golf.
1 forstærker til 2 subs og en lille forstærker til hattehylde.
Efter lidt bøvl med protection på begge forstærkere fik jeg gang i sub forstærkeren. Og det spiller bare der ud af.
Men forstærkeren til hattehylden går stadigvæk i protection og giver en træls hyle tone i højtalerne lige så snart der er tænding på. Og en højere tone når bilen startes.
Strøm kabel er trukket i batteri siden og phono og remote kabel trukket i modsatte side. Stel kablet er sat til sikkerheds sele bolten og maling er slebet væk.
Min kondensator er ført videre ned i en fordeler til stel og en fordeler til plus. Hvor hver forstærker er koblet til med sine strøm kabler.
Hvad kan være årsagen til forstærkeren går i protection og giver den pisse træks hyle tone.?
(Billede er taget lige inden installation i bilen.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
Stel skal ikke deles fra din kondensator til forstærker, men fra forstærker direkte til karossen. Samt stel kabel ikke skal være over 50 cm langt.
Og har du lavet ny stel i motorrummet?
maj 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 22
jo det er en sikrings fordelerblok jeg har brugt til stel.
skal jeg så have 3 stel kabler til at køre.? en fra kondensator og en fra hver foratærker.? stel er nok lige lidt over de 50cm nok omkring 60-70cm.
jeg har ikke lavet en ny stel i motorrummet..
maj 2009
apr 2013
https://www.youtube.com/watch?v=rViD7nlvuTQ
Hvorfor bruge blokke med sikringer når der findes fordeler blokke der er til det formål? http://www.avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=70&products_id=6031 Og en kondensator hjælper ikke meget hvis ikke resten at din strømbank er i orden. Så er den bare endnu enhed der skal have mere strøm
maj 2009
holy moly så skal jeg da have trukket noget mere kabel..
må de heller ikke bruge samme stel punkt som feks. sele holderen til dem alle 3.?
sep 2006
Følger: 28 Følgere: 21 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 49
Har du phonokabel der er trippelskærmet kan man til nød køre remote i samme side som phono men det er bedst sammen med plus.
maj 2009
maj 2009
apr 2013
maj 2009
skal det bare være en nyt stel kabel monteret samme sted som det der sidder i forvejen eller skal den have en helt ny forbindelse..?
og hvis den ene forstærker starter op spiller fint med den opsætning den har nu burde den anden så ikke også starte op. ?
apr 2013
Altså den kan jo være defekt pil alle højtaler fra og se om den stadig går i protect. Hvis ikke så sæt en højtaler til ad gangen. Da der kan være kortslutning på et kabel ud til dine højtalere. Den skal slukkes hver gang du montere en højtaler.
maj 2009
dog når jeg piller phono fra forsvinder støjen fra højtalerne.
apr 2013
maj 2009
har prøvet at føre stel fra radio med det fround loop kabel men det ændret ikke noget.
yes det er en pioneer der lige er kommet hjem fra reparation og skulle være fejl fri.
jeg tænker bare når den ene forstærker virker perfekt og de er koblet til på nøjagtig samme måde. så burde den anden også virke.
jeg er lidt bange for det er forstærkeren der er kaput. ??
apr 2013
maj 2009
jeg må lige forsøge at lave en ny stel forbindelse til radioen.
ja kan muligvis finde en låne radio jeg lige kan teste med.
apr 2013
maj 2009
sep 2006
Følger: 28 Følgere: 21 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 49
Støj og protection