{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Opkobling af subwoofer med 2*4 ohm, hvad er bedst? {{forumTopicSubject}}

jeg. jeg har en cerwin vega •12" Dual 4 Ohms Stroker Series Subwoofer
https://www.sonicelectronix.com/item_11943_Cerwin-Vega-Stroker-124.html

samt http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=7969
monoblok med 4 udgange

min forstærker er stabil ned i 1 ohm. måden jeg har opkoblet subben er: bassen har 2 *stel og 2* plus, hvor begge plus går til begge plus i forstærker og begge stel fra sub går til begge stel terminaler på monoblok, dvs parallelforbinder svingspolerne som jeg vil mene jeg har gjodt, dvs jeg har kørt den ned i 1 ohm.

tilbage til subben, hvis jeg så forbinder den ene plus til stel, så har jeg 2 ud udgange tilbage, plus og minus, som jeg kan montere i den ene kanal "stel" og den anden til "plus" på min forstærker, vil jeg så køre med 2 eller 4 ohm? serieforbinde svingspolerne.
ville denne opsætning være bedre end det jeg har nu?

hvad er bedst, og hvorfor?

har fået dette af vide af carsound:
Din opsætning lyder som udgangspunkt rigtig nok. Det er ikke sikkert at det er en fordel at koble din subwoofer ned i 1 Ohm som du vil gøre hvis du parallelforbinder svingspolerne som det lyder til at du har gjort. - Det hiver ganske givet mere effekt ud af din forstærker, men hvis du savner en mere præcis gengivelse og føler du har rigeligt med effekt tilrådighed på din monoblok kan det faktisk være en fordel at serieforbinde svingspolerne og dermed gå op i impedans. (Derved vil du ikke trække så meget effekt ud af din forstærker, men du vil opnå en bedre kontrol).

ville lige høre jeres mening og erfaringer, latterlige kommentar frabedres, magter det ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opkobling af subwoofer med 2*4 ohm, hvad er bedst?
  • #1   24. jan 2017 jeg har også en kondensator liggende, ville det være en god ting til at montere den?

  • #3   24. jan 2017 okay super, vil der være en fordel at tilkoble den på en anden måde end som den er nu?

  • #5   24. jan 2017 Synes skam der er Power nok, der er bare ved noget bestemt musik, hvor det lyder som om der er forsinkelse på Bassen, ellers spiller det fint efter min mening. Kassen er portet, kan måske også have en betydning.
    Prøv læs hvad carsound skrev til mig, hvad er din erfaring med det ?


Kommentér på:
Opkobling af subwoofer med 2*4 ohm, hvad er bedst?

Annonce