{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Forstærker færdig? {{forumTopicSubject}}

Hej BG! Jeg bled træt af min forstærker sad på min hatte hylde så jeg har sat den fast til bagsædet nu og det er betydeligt bedre. Der er bare lige det at da jeg skulle sætte den til anlægget igen så kom ledningen med strøm i, til at røre ledningen til stel og det gav noget af et smæld og en gnist. Nu spiller forstærkeren så ikke... Jeg har prøvet at måle på den og når ledningerne er i hvor at måler på ledningen med strøm og stel hvor. Der viser min målet at der er 6 volt der går igennem systemet, men forstærkeren spiller ikke. Der er ingen sikringer der gået (der sidder to i forstærkeren og 1 ude ved batteriet). Jeg har prøvet at måle på selve kablet som der går fra batteriet og om i forstærkeren, den måler 6 volt og der burde være 12 i... Tror i at jeg har brændt forstærkeren af eller er det ledningen med strøm i som er færdig?
Det er en JBL GTO 1100 watt forstærker.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker færdig?
  • #1   15. feb 2017 Din sikring i motorrummet er helt sikkert færdig... prøv at skifte den...

• #2   15. feb 2017 hej, den har jeg skiftet smiley

• #3   15. feb 2017 tag og skrug den fra hinanden og tjek lodninger hvor stil og plus går på print pladen og se om en af dem er gået har set det ske før vis en forstærker korssluttes og vis det er det så lod det igen ellers kik det hele igennem om der en en diode eller andet der er brændt

• #5   15. feb 2017 Ja der skal være tolv volt i den ledning fra batteriet når bilen er slukket og omkring 14 volt når den er startet

• #6   17. feb 2017 Mål om der stadig er 12 volt på batteriet.
    hvis ja: kig om der er 12V på indgangssiden af sikringen.
    Hvis nej: skift det lille stykke ledning mellem batteri og sikring.
    Hvis ja: Mål om der er 12V på den anden side af sikringen.
    Hvis nej: Kontroller sikringen. og holderen.
    hvis ja: Mål i enden af + kablet om der er 12V der.
    Hvis nej: Kontroller om der er brud eller andre ting på det langsgående kabel.
    Hvis ja: Så skal du nok have kigget din forstærker igennem.

En lille guide til at indsnævre søgeområdet.

Du kan med fordel hive + ledningen ud af forstærkeren mens du foretager testen. For at undgå evt. forstyrrelser fra en muligvis defekt forstærker.

Håber det er brugbart smiley

• #7   24. feb 2017 Så har jeg været igennem det hele... Der var fint 12v på batteriet. Så det var godt. Herefter prøvede jeg at gå forstærkeren igennem. med volmetret sat fast i 12v kablet gik jeg igang med at tjekke, GND, REM og 12V og sub stikkene. Der var 12v i alle. Så prøvede jeg at sætte stel på stel og bum så var der kun 3v. Jeg fik hjælp fra en der ved noget om det og vi prøvede at skifte stellet over til et andet sted i bilen hvor der var var 12v mellem strøm og stel, den gjorde det samme nummer med at gå ned på 3v og nu var der 12v i den gamle stel forbindelse... Så ham der hjalp mig var meget sikker på at det er forstærkeren den er gal med og han mener sågar at det er en af spolerne da den opførte sig på den måde.... sådan noget lort. Nogen der ved hvor man kan få nogen til at kigge på en forstærker? Hvis der er nogen der ved det så må i meget gerne skrive det smiley Helst omrking midtjylland og djursland.

• #8   24. feb 2017 ja så har du nok ret i at det er forstærkeren /: kender desværre ingen der lige gør sig i den slags.

• #10   25. feb 2017 Der er ingen røg ha også haft den skilt lidt af og den lugter heller ikke brændt. Ved ikke hvad det ellers skulle være, der er 12v i strøm kablet. og så længe at strøm kablet ikke er sat til så er der 12V i hele forstærkeren, men så snart at der kommer strøm på så er der ingenting.

• #11   25. feb 2017 Erder 12 volt hvis du måler mellem dit plus og din minus ?

• #12   25. feb 2017 Aner intet om det, men når den ene måler fra voltmeteret er jaget i ledningen med 12v så er der 12 i alle de steder der skal være strøm og i stel. Hvis det er +- på batteriet så er der også 12v der smiley

• #13   25. feb 2017 Lyder det så ikke vare som en dårlig stel ? Er Stellen virkelig dårlig lavet får du ikke den spænding der skal til

• #14   25. feb 2017 Men den har altid siddet i den stel og der har det spillet helt fint. Når der ikke var strøm på så viste stellet 12v men når der kom strøm på så var der 6v. så prøvede vi et andet stel og her viste den også 6v... Jeg ved ikke hvor dælen jeg ellers lige skal finde stel henne hvis den stel ikke er god nok smiley

• #16   25. feb 2017 Hvis de kabler ikke er i forstærkeren så viser den ingenting

• #18   25. feb 2017 eller den viser 3v når kablerne til højttalerne ikke er i

• #20   25. feb 2017 målt på Gnd, 12v og stikkene til bassen smiley

• #22   25. feb 2017 Tror du skal prøve at måle om der er 12v ved at måle + og - på forstærkerens ledninger. hvis der kun er 3 eller 6V så prøv at pil dem af og mål igen uden forstærker. Du skal ikke måle på højtalerudgangene. det får du ikke noget ud af da spændingen reguleres i takt med at du skruer op og ned. De eneste ledninger du skal bekymre dig om er + - og rem.

• #23   26. feb 2017 Mål på de ledninger der giver strøm til forstærkeren, du kan intet måle ved bassen eller ved udgangene. Du kan være kommet til at rykke ved stelforbindelsen. Mellem dit stel og dit pluskabel pluskabel skal der være 12 volt, er der ikke det vil forstærkeren ikke spille

• #24   26. feb 2017 Måske du skulle få hjælp af en der har prøvet sådan noget før..

• #25   26. feb 2017 Jeg ved intet om det. Hvor får i det - fra? er det stel eller hvad skal det betyde? Jeg har fået en som ved meget om anlæg til at kigge på han er også elektriker og han kunne heller ikke få det til at virke. Han mener at det er forstærkeren der er færdig.

• #26   26. feb 2017 Det lyder til han har ret.. smiley

• #27   27. feb 2017 En elektriker laver tit fejl mht stel. måden du laver stel(0) i huse i huseog i biler er ikke det samme.

• #28   27. feb 2017 Men han går ret meget op i anlæg så jeg tror at han har styr på det. og stellet burde da virke eftersom at det har virket før

Kommentér på:
Forstærker færdig?

Annonce