{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.187 visninger | Oprettet:

God bass i 5.25 højtalere? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Står og skal anskaffe mig et ´compo sæt til fordørene.
det skal være 5.25, som skal kobles på en mindre MAC forstærker på 1400W PEAK...

hvad får jeg til under 2000 med god bass i ??
Dørene er blevet isoleret indv. med skum og asfalt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God bass i 5.25 højtalere?
  • #1   12. mar 2017 prøv og spørg herinde de er veldig flinke og har styr på tingene smiley https://www.facebook.com/groups/106993009385829/

• #2   12. mar 2017 For det første kan du ikke forvente virkeligt god lyd til under 2000 og for det andet kan du næsten ikke få en ordentlig dyb bass ud af 5,25" højttalere.

Hvis du ene og alene går efter bass så køb en subwoofer for pengene og behold std. dørhøjtalere, men så splitter du bare hele lydbilledet af da subwooferen vil komme til at overdøve alt andet.

Løsning: Brug flere penge eller fokuser på andet end bass. Du kan få noget OKAY (langt fra perfekt) lyd til 2000kr ud af en 5,25" højttaler men det kræver også at bl.a. forstærkeren er god.

kig evt. på dem her: http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=9405&info=Focal-PS130&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-2-Vejs-5_25-130mm

det er en OKAY erstatning for std. højttalere men igen: forvent ikke noget vanvittig bass da det trods alt bare er en 5,25" højttaler.

• #3   13. mar 2017 Du kan også vælge at ignorere alt hvad Simon har skrevet da stort set intet af det passer... smiley

• #4   13. mar 2017 Hvis det er sandt det du siger Cody.
    Har du så et bedre bud end Focal Ps130, som Simon anbefaler?
    Jeg er klar over at det ikke bliver det vildeste bass, meeen... det kan kun blive bedre end de Rainbow EL-X5 Coax som er monteret nu.
    #1 Tak.
    #2 Tak indtil videre smiley

• #5   14. mar 2017 Jeg er selv forhandler, og begynder jeg at linke til produkter her kan det betragtes som skamløs reklame.

Men et 5.25" sæt kan sagtens producere en ok "Bass"... Ikke noget der runger godt med ved 20 hz selvfølgelig men stadig noget der vil være acceptabel for de fleste...

Start med at fortælle om det du har dæmpet dine døre med er et effektivt produkt som f.eks. STP eller silent coat. Eller om det er billigt møg... Billige bitumen plader (som er dem der kaldes asfaltplader) er tunge ja, men har faktisk dårligere dæmpeevne end butylpladerne fra Silent Coat, STP og lign. = slutresultatet bliver ikke hvad du forventer... Skumpladerne du har brugt SKAL være vandafvisende hvis du ikke vil have Super rustne døre om kort tid...

Du har allerede startet korrekt med dæmpning... (forhåbentlig) Det fjerner de fleste uønskede resonanser, som faktisk er med til at dræbe bassen... Så når disse resonanser fjernes så vil dine højttalere give en bedre bass respons.

Nu foreslår simon de højttalere fra Focal... De lyder fremragende... Men at han ikke ved hvad han snakker om skinner igennem i hans forslag... Du efter søger noget der kan gengive en ok bass, men de Focal høttalere er med det der hedder Phaseplug... dette giver normalt en fremragende mellemtone... men det giver også en frekvensrespons der ligger højere, da phaseplug'en eliminerer de dybeste frekvenser som oftest... Skal det være Focal, ville et sæt som PS130 F, være en del bedre med hensyn til bassrespons.
    Eller Morel TEMPO 5,25" Som har en respons ned til 46 hz... Det koster dog 1999,-

Så gå uden om coax og uden om sæt med phaseplug hvis du ikke vil have subwoofer i bilen.

• #6   14. mar 2017 Morel TEMPO 5,25 er bestilt
    (Y)
    Jeg takker.
    Lyd/resonans-dæmpningen er nogen som bruges industrielt, og fungere rigtigt fint.
    (man kunne høre TYDELIGT forkel på dørene efter monteringen)

• #7   14. mar 2017 Håber ikke du sætter de dyre højtalere i en golf 2 smiley

• #8   14. mar 2017 #7
    Jeg har composer sæt til 4000kr. Forstærker for 10.000kr og sub med kasse for 5000kr i min Peugeot med 445000km på bagen og en værdig af 7-8000kr. Det gode ved højtalere er at det kan pilles ud næ man sælger eller skrotter.

Man kan ikke tage sin nye lak, Med til næste bil se der kan man så snakke om spild af penge

• #9   14. mar 2017 Tænkte mere på hvor lidt isoleret en G2 dør er smiley Der er ikke meget "kabinet" i dem.

• #10   14. mar 2017 Nææ... Det er en Subaru Impresse WRX STI ?

• #11   14. mar 2017 Nånå smiley

• #12   14. mar 2017 Dermed ikke sagt at min Pug fra 89 ikke har anlæg xD

• #13   14. mar 2017 "Lyd/resonans-dæmpningen er nogen som bruges industrielt" Dvs. ikke nogle der er lavet til bilen... Dvs. ca 100% sikkert bitumen = dårlig dæmpeevne... Men ok. selv lidt dæmpning vil give en forskel... Men havde nok valgt ikke at mishandle en Subaru med det...

• #14   14. mar 2017 Som sagt; det virker.

Det er noget som bliver brugt til køleanlæg, for at tage støj og resonans..
    Det var på lager..
    Nu er det også bare et sæt højtaler til 2000, et sæt til 1000 og en forstærker til 1200..

Det er ikke det vildeste af det vildeste, så jeg tænker at det er fint nok...

Jeg takker for hjælpen smiley
    Hvordan finder jeg i øvrigt din hjemmeside?

• #15   14. mar 2017 Min hjemmeside er desværre nede lige for tiden... Dem der hostede siden før mente at fransk var det eneste sprog de kunne yde support på... Jeg kan ikke fransk... og uden at fortælle mig det, så lukkede de deres hosting service lige pludselig... Uden at jeg fik en kopi af min hjemmeside til at uploade til ny hosting ... Så er ved at få lavet ny hjemmeside desværre..

Kommentér på:
God bass i 5.25 højtalere?

Annonce