{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

tilføjelse af subwoofer til orig. anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

jeg går og leger med tanken om at tilføje en lille sub woofer i mit bagagerum.


jeg har en seatseat altea xl og har brug for det store bagagerum til barnevogn, så derfor er jeg kommet frem til at jeg gerne vil have en indbygget sub kasse.


Jeg tænker på at bygge en glasfiber box med en tyk mdf front plade i siden af bagagerummet og så sætte en 6,5" woofer i den.

jeg har undersøgt lidt omkring emnet på Google og set en masse YouTube film og kommet frem til at 6.5 " er fint til mit behov.

Jeg høre mest akustisk musik og meget sjældent techno.

Mine spørgsmål lyder således.

-skal kassen være lukket eller portet.

-er der overhovedet luft nok til en lille 6.5" woofer her i siden af bagagerummet.

-hvilke komponenter havde i valgt?
her tænker jeg på sub, forstærker og rca omformer.

-Hvor mange watt skal systemet være på for "kun" lige at løfte lydkvalitet i bilen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilføjelse af subwoofer til orig. anlæg
  • johnni l
    johnni l Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #1   29. mar 2017 Aktiv subwoofer vil virke til dit formål. Du må kunne finde en med de mål som der er plads til i siden. Ellers må du klippe klister lidt i siden. ??????:)

  • #2   29. mar 2017 lukket kasse. til dit behov og sørg for du regner de rigtige litermål ud smiley


  • #3   29. mar 2017 tak I to.


    Jeg kunne rigtig godt finde på at lave min egen kasse i glasfiber, der simpelthen passer perfekt ind i hullet. det ser vildt fedt ud.

    hvordan den skal regnes ud mit. litermål, ved jeg ikke. jeg må i netto og købe 1 liters mælk til den er fyldt. haha


    jeg ser en aktiv sub som den nemme løsning, men er de overhovedet gode nok?

    jeg tænker, hvordan klare den sig i forhold til en "rigtig" sub med kasse til.


  • #4   29. mar 2017 aktiv woofer er okay. men byg selv er bedst hvis man ved hvad man laver. dog har jeg ikke helt styr på litermål så ville klart du melder dig ind i denne bilstereo gruppe og spørg om hjælp de har styr på det og er meget hjælpsomme https://www.facebook.com/groups/106993009385829/

  • #5   29. mar 2017 jeg ville nok gå op i en 8" sub i stedet for en 6"
    en 8" ville fint kunne være der i et lukket kabinet.
    en sub der er nem at drive på 2-300 watt og en forstærker på det samme vil kunne give et rigtig godt løft i Basse


  • #6   29. mar 2017 hvad hedder gruppen?

    linket virker ikke på min mobil


  • #7   30. mar 2017 6,5" kan give dig rigtig fed lyd - men én 6,5" det er sjælendt "nok" til biler da kabine-/dækstøj har så stor indflydelse, så bassen har det med at "drukne". Ville klart kigge på en 8" da det ser ud som den også kan være der. Hvad angår forstærker skal du op omkring 100Wrms eller mere for den flytter noget luft smiley

    Litermål er meget individuelt fra enhed til enhed. Dog er lukkede kasser ret sympatiske når det gælder fejldimensionering. Typisk skal en 8" have i området af 15 liter +/- 5 liter. Når det så er sagt er det kun en retningslinje. Hvis du finder en enhed vil jeg gerne smide tallene i maskineriet og give dig et litermål til den enhed smiley


  • #8   30. mar 2017 ok. cool. tak for input

    jeg kigger videre på markedet.

    100wrms. lyder ikke af meget


  • #9   30. mar 2017 nu sidder jeg og kigger på hilmars-audio og kan se at man kan få subs fra 229kr. til 5200 i 8" smiley

    hvad ville i tage? jeg vil skyde på at der er et sted mellem 10-15 liter tilgængeligt hvor jeg skal have den.

    budget er ikke 1. prioritet, men regner højst med at bruge 2500-3000 med det hele


  • #10   30. mar 2017 sådan aktiv ligger på omkring de 150 rms watt.

    gruppen hedder bilstereo og lidt små nørder


  • #11   30. mar 2017 nu forhandler jeg også selv mange af de mærker Hilmars audio har så jeg kan ikke rigtig "reklame" for hvad du skal købe her.
    men du kan sagtens få et rigtig godt resultat i den for dit budget.

    men kig på nogle af de subber på 200-400 watt de er nemme at drive uden en kæmpe stort forstærker og kan faktisk give et ganske udmærket tryk.
    ellers ring til Hilmars audio og Fortæl om dine planer så vil han hjælpe dig med at sammensætte noget der passer til dig og dit behov


  • #12   30. mar 2017 jeg har ikke købt anlæg hos nogen før. så har du bedre produkter til bedre priser, så vælger jeg dig frem for Hilmar. smiley

    har du en hjemme side?


  • #13   30. mar 2017 hvilke komponenter ville du smide i hvis du skulle bygge det for mig.

Kommentér på:
tilføjelse af subwoofer til orig. anlæg

Annonce