{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Ballade med forstærkere.. {{forumTopicSubject}}

Historien er lidt indviklet. Men den starter med min radio brænder Af fordi jeg ikke har haft fattet det med stel forbindelse den gang jeg lavede anlæg, så fik lavet for lille stel der resulterede i en brændt stelbane. Opgraderede så mine stelforbindelser til nogle 25mm3 med guldbelagte sko loddet/skruet direkte på blank slebet karros(så gider ikke høre noget om dårlig stel). Min problem er nu at med ny hu kan jeg kun tænde den ene forstærker.. Remote fra HU er delt op i 2, altså en til hver forstærker. Når jeg tænder HU tænder begge forstærkere men den ene slukker hurtigt igen.. når jeg piller plus fra den tændte forstærker tænder den anden?! Jeg kan altså kun have en forstærker tændt af gangen. Nu kommer den næste dumhed, jeg har et 10mm3 kabel fra batteri til at trække begge.. det er lige i underkanten men fungerede fint inden jeg opgraderede stel? Skal jeg have en større plus fordi der simpelthen ikke er nok i den jeg har til at kunne holde begge igang?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ballade med forstærkere..
  • #1   16. apr 2017 Du kan ikke trække 2 forstærker med et 10mm2 kabel. Du skal se hvad de 2 forstærker kræver til sammen og så skal du finde et kabel der kan klare det. Så du skal op i et 35mm2 eller måske mere 10mm2 er for lille. Hvilke forstærkere er det.

    Og du skal nok finde en der har forstand på det, da du så sikkert heller ikke har de rigtige sikringer i til at sikre dit kable ude i motorrummet.


  • #2   16. apr 2017 Lyder til du ikke helt har sat dig ind i tingene inden du klampede noget sammen... det er ca det 90% af alle unge gør så sådan er det jo bare...

    Anyway... alt for tynde kabler... Og jo din stel kan stadig være for dårlig... men det vil du jo ikke høre om...

    Remote fra radio er ikke designet til at tænde 2 forstærkere... så simpelt er det... Derfor man helst bør bruge et hjælperelæ når der skal tændes mere end 1 forstærker... (Helst bør bruge, betyder på ingen måde at det er sådan folk oftest gør... langt fra) På den måde aktiverer remote bare relæet, som så tænder for forstærkerne...

    Dine strømkabler er alt for små... alt afhængig af forstærkere skal der bruges 25-35 mm2 kabel... 10 mm2 kabel bruges kun til små forstærkere der yder UNDER 500 watt...


  • #3   16. apr 2017 Der er tale om to mds ac-3 som levere 300w ved min opsætning. Fik heller ikke lige sagt at der går et 25mm3 kabel fra batteri til de to 10mm3. Jeg lavede det for længe siden og nej havde sku ikke styr på det dengang.. det sjove er jo bare at det før fungerede? Det er efter opgraderet stel at problemet er opstået hvilket er det jeg undrer mig over.. uanset hvad skal jeg have et større kabel i, jeg prøver bare at finde ud af hvorfor det som virkede ikke dur med bedre stel?

  • #4   16. apr 2017 Og det kommer spænding på Remote, det har jeg målt

  • #5   16. apr 2017 Det er mm2 og ikke mm3 Det er ikke kubic det regnes i men kvadrat smiley husk der skal ny sikring på hver gang du går ned i kabel str. Så du skal have en sikring mere på de 2x10mm2

    Hvordan har du da lavet det hele? folk kan jo ikke se hvor fejlen ligger uden at se dit setup.


  • #6   16. apr 2017 Jeg har en ordentlig 200a sikring ude ved batteriet

  • #7   16. apr 2017 Damn du er da væk Et 25mm2 må ikke sikres med 200 ampere. Det kan kablet slet ikke klare og vil brænde over. Sikringen skal jo springe for kablet brænder over. Så det er no go det du har lavet. Der må ikke være mere end en 50 til 70A sikring på det kabel.

  • #8   16. apr 2017 Her har du en guide at gå efter.

    profilbillede
  • #9   16. apr 2017 Tak, det er også en ny indkøbt sikring til et 35mm2 kabel jeg har købt fordi jeg også vil opgradere plus. Sikringen er alt for stor ja og er også pillet af igen sammen med resten, smed den bare på fordi min lille 40a var sprunget fordi jeg tabte kablet.. men satser på det så spiller når jeg får monteret det store 35mm2 som så lige inden forstærkerne skal deles i to 25mm2(større kan ikke monteres i forstærker)

  • #10   16. apr 2017 Undre mig bare over der ligepludselig ikke er power nok til at tænde den ene bare fordi jeg har forbedret stel.. hvis jeg luser Remote til plus på begge forstærkere sker der Heller intet før den ene får taget plus fra

  • #11   16. apr 2017 jamen et 35mm2 må heller ikke sikres med 200 ampere kig nu i den guide et kabel der er 4 til 5 m langt må kun sikres med 150 ampere hvis det er fra 35 til 45 mm2. Jamen dit kabel kan jo have taget skade af du har sikret det med en forstor sikring. Kablet kan jo blive varmt og ha brændt nogle af kobber trådende over og kan så ikke levere den strøm som begge kræver.

  • #12   16. apr 2017 Det var nede i carsound de sagde jeg skulle have en 200a på.. men satser på et nyt kabel gør det. Tak for hjælpen smiley

  • #13   16. apr 2017 Hør dog nu efter for hulen. Du må ikke sætte det 200 A på det 35mm2 kabel Brænder kablet over det forkerte sted kan der gå ild i bilen. Det er fuldstændig hul i hovedet at du ikke vil lytte efter.

  • #14   16. apr 2017 Må have en ny sikring så. På de to 25mm2 kabler det skal deles ud i, skal de så have en sikring hver?

  • #15   16. apr 2017 Ja men køb en fordeler blok hvor der er sikring holder i. noget ala http://www.au2sound.dk/shop/connection-bfd-41-2905p.html
    eller http://www.hilmars-audio.dk/shop/connection-bfd-21-1466p.html


  • #16   16. apr 2017 Arh de guides er lavet meget konservativt og tager ofte højde for at folk bruge de elendige CCA kabler og ikke OFC kabler som altså tåler næsten det dobbelte af hvad CCA tåler...

    Der burde laves en guide til CCA Kabler (Bør man aldrig bruge) Og en guide for OFC kabler...

    Man kan ikke finde fejlen ud fra lidt beskrivelse på nettet... du må ned til en kompetent forhandler / montør og få det gennemgået... fejlen du beskriver lyder ret underlig... Og du har lavet mange begynderfejl... det har vi alle gjort da vi startede med at rode med bilstereo...

    Hvor er du fra? Det er nemmere at anbefale en dygtig montør hvis man ved hvor i landet du er...


Kommentér på:
Ballade med forstærkere..

Annonce