{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Forstærker virker ikke? {{forumTopicSubject}}

Dav.

Her forleden skulle jeg skifte en lys kontakt i min Golf 2. Det endte så med at der kom et ordenligt "Puff" med en masse røg... fedt. Derefter havde jeg ingen bass. Jeg har tjekket alle sikringer, både forstærker, bil, og den jeg har ude i motorrummet til forstærkeren. Der er intet lys i forstærkeren, men alle andre højtalere virker uden problemer.

Kan jeg være ret sikker på at den kortslutning har på en eller anden måde formådet at ristet forstærkeren?

Info:
Det er en Renegade 12" bass med en 1100W forstærker

Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker virker ikke?
  • #1   29. apr 2017 Lugter forstærkeren brændt ?

• #2   29. apr 2017 Nej det gør den ikke. Jeg havde endda haft åbnede op forden får at kigge på printpladen og der var udmeldebart ikke noget at se.

• #3   29. apr 2017 Det lyder mildest taget besynderligt, da lyset og forstærkeren næppe har noget at gøre med hinanden.
    Har du tjekket om der er strøm og stel til forstærkeren? Får den spænding fra remoten?
    Forstærkere bør som regel have ordentlig stelforbindelse. Ellers kan der ske en masse "sjove ting" når strømmen finder andre veje. Det samme kan ske, når noget pludselig trækker stel via baglygter e.l.

• #4   29. apr 2017 Tjeck et sikring og sub? Var der røg må der være lugt

• #5   29. apr 2017 #3

Ja jeg har målt, der kommer 12V ud til forstærkeren men der et intet lys i "Power" led'n

• #6   29. apr 2017 Sikring i forstærkere. Og brug næsen til at lokalisere hvad der røg. Og gennemtjeck din montering så der ikke er en tråd der rør noget den ikke må. Evt tryk blidt på bassen og føl for modstand (føles om om der er sandpapir i spolen hvis den er brændt af.)

• #7   30. apr 2017 Nu virker sub'n det var remote ledningen der var røget ud omme bag radioen.

Nu har jeg så et nyt problem.
    Jeg har fået indstillet den som den var til starte på: Sat SubW til normal og loudness til low.
    Der er stadig ingen bass nu laver den bare en rasle lyd.

Kommentér på:
Forstærker virker ikke?

Annonce