{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

MDS subs {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har pt. en Alpine SBG1244bp subwoofer. Den spiller rædselsfuldt. Alt for langsom og brummende bass. Jeg savner en bass der "slår" lidt hårdere og er mere kontant så det giver en bedre lydoplevelse frem for blot larm.

Forstærkeren er en Magnat power core one, så den burde være fin nok. Den leverer 300 RMS i 4 ohm og 500 RMS i 2 ohm.

Egentlig ville jeg gerne have en Gladen M-line 2 x 12 sub, men den kan ikke være i mit bagagerum (Suzuki swift 2015). Jeg kigger derfor lidt på MDS.

Første mulighed er: MDS Dynamic XT40012D1ED
Den har 2 x 1 ohm, så den vil køre i 2 ohm. Gør det nogen forskel fra 2 x 4 ohm som jeg synes man oftest ser, som også vil køre i 2 ohm?

Anden mulighed er: MDS Colour RTX 12 BLACK
Den kører 4 ohm(2 x 2 ohm), men hvis jeg vælger denne bliver det to stk og så vil den køre i 2 ohm.

Sååå, hvad ville i vælge og hvorfor? Målet er selvfølgelig at det skal kunne trykke igennem, men det vigtigste er at det lyder ORDENTLIGT. Anlægget skal ikke bruges til at spille smart til træf, men til at give en god lydoplevelse.

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MDS subs
  • #1   3. maj 2017 Hvordan er den forstærker indstillet..? du burde fint ku få en stram bass ud af den enhed du har...

• #2   3. maj 2017 Den har snart været indstillet på 100 forskellige måder, uden jeg har nået det ønskede resultat. Jeg har skruet helt ned for bass boost, skruet omkring 75% op for forstærkeren (300 rms forstærker til 250 rms sub), indstillet subsonisk filter til 30 Hz men også justeret det lidt op og ned. Generelt har jeg prøvet rigtig mange forskellige indstillinger, uden at opnå en stram bass. Det er som om den slet ikke kan følge med musikken smiley

• #3   3. maj 2017 Hvad står din LPF på?

• #4   3. maj 2017 Jeg kan faktisk ikke huske hvor meget jeg nøjagtigt har stillet den på. Den har jeg nemlig også justeret lidt op og ned. Tror den står på omkring 80 stykker lige pt. Har både haft den højere og lavere end det, uden den egentlig blev hurtig og hårdtslående af det.

• #5   3. maj 2017 Der er så meget fedt på markedet.... SPL Dynamics. Audison, Hertz, B2, JL Audio, Audio System, og mange mange flere... MDS ville nok være en af de sidste jeg ville vælge...

• #6   9. maj 2017 Ja, Cody har nok fat i den lange ende. MDS er godt nok ikke det værste du kan tyre penge efter, men der er altså meget på markedet der er bedre. Har selv haft B2 Audio i min Octavia og det var satme gode subs. Haertz har jeg aldrig selv haft, men kun haft gode oplevelser med.

Men du skal nok holde dig til én en enkelt sub hvis du kun har 300 Wrms at gøre godt med.

Kommentér på:
MDS subs

Annonce