{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Inverting af subwoofere, hvis kassen er for lille? {{forumTopicSubject}}

Hey derude og godaften!

Jeg har en Peugeot 206 (ja, den skal nok blive oprettet her til sommer!) med et rimelig lummert anlæg i. Jeg kører lige pt.:

2x JBL S3-1224 subwoofere ( http://www.jbl.com/car-subwoofers/S3-1224_.html )
1x JBL GTR-1001 forstærker ( http://www.jbl.com/car-amplifiers/GTR-1001_.html )

Alt dette sidder inde i en MDS 2x12" kasse: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=26472&pk=27&produkt=Subwooferkabinet,_2x12%22,_2x41_liter

Der bliver nok smidt en ekstra forstærker i her til sommer også, så de begge kan komme til at køre 2 ohm separat. Lige pt. kører de 4 ohm.

Jeg har ikke lagt helt mærke til, hvor meget mine subwoofere faktisk skal have af luft, så det kom helt bag på mig, da jeg så de krævede 70 liter kasser (da det er en portet kasse), hvor mine kun er på 41 liter (well, hver rum er 41 liter).

Jeg tænkte derfor, om det kunne være smart at inverte dem og trække kablerne udenfor kassen. Man får en masse ekstra luft inde i kassen, og jeg har endnu ikke hørt noget dårligt om det fra andre.

Jeg får JBL rigtig billigt, så jeg vil helst ikke høre nogle dårlige kommentarer omkring "hurr durr køb SPL enheder til 6000 kroner stykket" osv. Dem har jeg hørt nok af og det er ikke lige mit behov haha.

Hvad siger I? Har I selv stået i samme slags situation? Hvad er jeres erfaring?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inverting af subwoofere, hvis kassen er for lille?
  • #2   15. jun 2017 Caveman: Jeps, det har jeg også overvejet, men jeg er nu mere til lyden fra en portet kasse smiley

• #3   16. jun 2017 det tager jo ikke lang tid at prøve at vende dem så kan du høre hvor stor forskel det giver. men jeg tror nu ikke det er det store.
    den rigtige løsning var jo at få bygget er kabinet der passer lige til subberne så du kan få det fulde udbytte af dem

• #4   19. jun 2017 Så fik jeg dem vendt og der er meget lille forskel på det. Jeg vil umiddelbart sige, at det er blevet lidt bedre, men det er svært at sige lige nu.

Det hele skal lige tætnes med noget silikone eller lignende (spørg mig ikke), da man ikke kan fjerne plastikrammen hvor skruerne kom fra, så den er ikke tæt hele vejen rundt i kanten.

Men det ser fandme godt ud haha.

Kommentér på:
Inverting af subwoofere, hvis kassen er for lille?

Annonce