{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Hjælp! Kan noget af det her samsættes {{forumTopicSubject}}

Hej BG folk

Har lavet nogle rigtig tåbelige køb åbenbart, fordi jeg ikke helt har forstået hvad der betyder hvad! 

lige nu ligger jeg inde med: 

10" jbl gto1014 1400 watt 350 rms watt, single svingspole 

12" ( alien ) sub, Max pwr ukendt, men efter flere spørgelser omkring menes det at den er på 500 watt rms, dobbelt svingspole! 

xzound sdx-490 4ch 

terminator 2 MB-800 monoblock 800watt peak 300 watt rms! 

er der overhovedet noget af det jeg kan sætte sammen uden at brænde enten det ene eller det andet af? 

lige nu sidder 12" tilsluttet i monoen på kun den ene coil, afprøvet og det virker, har ikke spillet med det som sådan, kun afprøvet, for noget siger mig at det ikke er gangbar! 

plz hjælp 

vh Kennet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Kan noget af det her samsættes
  • #2   3. jul 2017 eeeeeeej hold nu op med de overskrifter der! smiley

så du mener at jeg godt kan nøjes med at spille på den ene spole sæt til mono blokken er det korrekt forstået? smiley

• #4   3. jul 2017 Hvis du vil bruge din dobbelt svingspole ( 2 sæt plus/minus på selve bassen ) og din monoblok med et sæt plus/minus, så kører du en plus fra forstærker til den ene plus på bassen, og så videre til den anden med en ny ledning, eller de stykker metal der normalt følger med.. Det samme til minus..

• #5   3. jul 2017 så langt er jeg med, men det der er problemet er at jeg så mange steder har læst mig frem til at rms watt på højtaler og forstærker skal være ens eller brænder forstærker en af!

I og med at subben er på 500 w rms og monoblokken kun er på 300 så vil monoen jo brænde af hvis jeg sætter begge svingspoler til!

eller er det forkert?

• #6   3. jul 2017 Hellere at forstærkeren er kraftigere end bassen.. Så justere man det bare ind så når din HU er skruet 70% op, så yder bassen det den kan, og ikke mere.. For lille forstærker svarer til at spænde en m24 møtrik med en 8" svensknøgle.. Du kan sagtens bruge forstærkeren til din bas, det er bare ikke sikkert den spiller godt smiley

• #7   3. jul 2017 Du brænder ikke noget af, det kan højst blive pløret lyd pga forstærkeren ikke kan trække bassen..

• #9   3. jul 2017 super!

Tak for alle jeres svar!

Det var super brugbart, nu må jeg hellere finde en anden forstærker

• #10   4. jul 2017 Ved subs, skal du hellere bruge en for stor forstærker end en for stor sub. Men ved komponentsæt bør du have et sæt der kan klare mere effekt end du har forstærker.

Ville som udgangspunkt ikke køre med én svingspiole hvis subben har to. Ofte halvere du mængden af effekt der må afsættes deri samt enheden ikke spiller som den er designet.

Hvilke impedans har spolerne? Ellers kan du evt køre serie eller parallel koblet og derved bruge begge spoler.

• #11   4. jul 2017 der er 2x4 ohm

• #12   4. jul 2017 Hvis du sætter dem i parallel kører den 2 Ohm. Det burde den sagtens kunne holde til

Kommentér på:
Hjælp! Kan noget af det her samsættes

Annonce