{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Morten L
Morten L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Kabinet til 10" alpine swx1043d {{forumTopicSubject}}

Hej folkens skal til og bygge et kabinet til min 10"sub og kan ikke rigtig finde nogle ordenligt spec på om den spiller bedst med åbent eller lukket kabinet og hvor mange liter det skal være på da jeg gerne vil have så meget tryk/lyd ud af min enhed som muligt håber der er noget hælp at hente herinde og inspiration fra jeres projekter smiley tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabinet til 10" alpine swx1043d
  • #1   15. jul 2017 prøv og spørg på her på denne bilstereo gruppe https://www.facebook.com/groups/106993009385829/

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    jul 2017

#2   15. jul 2017 Lavede et opslag derinde sidste uge uden at få nogle svar/kommentarer smiley

• #3   15. jul 2017 Lukkede kabinetter er meget tilgivende og giver rigtig pæn lyd næsten uanset kabinet - men skal bruge noget mere effekt for at lave stort tryk. Denne konfiguration giver mest "stram" lyd.

Åbne kabinetter laver mere tryk end lukkede. Dog har de en skarpere roll-off og er mere kredsne mht design. Denne konfiguration giver ca. +3dB i lydtryk.

Båndpass har meget snævre frekvensområder, men de kan spille så højt at du tror det er løgn. Dog er de meget svære at konstruere da det kræver meget nøjagtige litermål og porte for de bliver ordenlige. Denne konfoguration giver ca. +5dB i lydtryk (endnu mere ved 6. eller 8. orden).

Hvis du smider mig T/S-parametrene på din enhed, så skal jeg da lige smide dem gennem computeren og give dig nogle litermål smiley

• #4   15. jul 2017 Ja, nu kom jeg dig lige i forkøbet og slog enheden op... Har du kigget i manualen? For der står sjovt nok alle mål på optimalt lukket kabinet og optimalt åbent kabinet smiley

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    jul 2017

#6   20. jul 2017 Syntes ikke lige jeg kan få øje på dem og hvordan er det nemmest at udmåle Rasmus med længder og så videre ang liter mål smiley

• #7   24. jul 2017 I manualen står der alle tal. Dimensioner og liter og det hele smiley

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    jul 2017

#8   30. jul 2017 Ja okay det er bare lige det at jeg ønsker at kunne lave godt med tryk og samtidig ikke før har prøvet at bygge et kabinet før så er et uudforsket område for mig både med at at finde ud af hvordan jeg udregner længde dybte og højde i liter altså det materiale jeg har købt hjem til det er 19mm mdf plade og så må jeg jo bare håbe på at du har mulighed for at hjælpe mig lidt på vej til hvordan jeg ender med et godt og tilfredsstillende resultat smiley

Kommentér på:
Kabinet til 10" alpine swx1043d

Annonce