1.356 visninger
|
Oprettet:
Støjdæmpning {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg overvejer at få vores Avensis stationcar (2012) støjdæmpet for at tage lidt mere af vejstøjen, motorstøj osv
Hvad vil i mene at sådan en operation skulle koste? Jeg har kun indhentet et tilbud indtil videre men synes det lyder vildt dyrt (3600 for montering i dørene alene + materialer)
Jeg kan godt hjælpe til, men da jeg aldrig har prøvet det før tør jeg ikke hoppe ud i projektet, selvom jeg har set en masse YT videoer osv og det ser så let ud
Er der nogle herinde der gør sig i støjdæmpning? Evt på Sjælland/Midt sjælland eller kan henvise til firmaer der er til at betale
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 119
I en Peugeot 207 5-dørs monterede jeg støjdæmpning i form af "resonansplader" i følgende: alle døre, bagklap, motorhjelm, bagagerum og hjulkasser i bag. Der var bestemt en forskel, men ikke alle timer (og materialer) værd efter min mening. Dørhøjttalere spillede bedre efter monteringen.
Monteret i en gulpladet Seat Altea:
-Resonansplader: Døre, under hele bunden i bag, motorhjelm, hjulkasser i bag og bagklap.
-"Skum"plader (lydabsorberende): Døre, under bunden i bag og hjulkasser.
Gjorde en forskel, men igen kan det diskuteres hvorvidt det var timerne og materialerne værd. Hvis en fagmand skulle gøre dette var prisen nok også blevet rimelig høj.
Jeg gjorde ovenstående fordi jeg ville prøve at se/høre forskellen og rodede med anlæg i begge disse biler, så ville også se hvilken forskel støjdæmpning havde på lyd/bas kvalitet.
Konklusion: Det tager lang tid, men hvis man selv gør det kan det gøres til en rimelig pris. Jeg mener ikke det var bøvlet/pengene værd i forhold til den forskel jeg selv oplevede. Det kan være forskellen havde været større hvis jeg havde lyddæmpet hele bilen (dvs. tag og himmel medtaget).
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
apr 2017
Følger: 21 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 20
Støjdæmpning