sammensætning af komplet anlæg {{forumTopicSubject}}
hej bg.
jeg er ved at lave anlæg i min vogn.
jeg fik for et stykke tid siden carsound til at sammen sætte et komplet system da jeg ikke har så meget forstand på det MEN nu sad jeg lige og gennemgik det og blev egentlig interesseret i hvad man skal kigge efter
så hvad skal man gå efter ved de enkelte
jeg skal for eksempel have monteret 2 komponent sæt 1 sub og forstærker der til
jeg troede hvis de 4 højtalere og subben sammenlagt havde 2000 watt så skal forstærkeren også være på 2000 watt men ud fra carsounds tilbud skal den ikke.
en/nogle som kan uddybere nærmere hvad man skal kigge efter og når man skal have sat det sammen
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 190 Svar: 2.974
Og var det mig vil jeg vælge en mono forstærker til sub og så en 4 kanals til dine 2 komponentsæt
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 97 Svar: 622
det var mere om der var en som kunne uddybe lidt nærmere hvad man skal gå efter ved sammensætning
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
Spøg til side, håb på Cody dukker op. Han ved virkelig noget om det, og har også en forretning du evt kan besøge, dog vist på sjælland.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Eks køre jeg med min Audison LRx6.9 forstærker. 4x70+2x75watt det en kvalitets forstærker så den kan fint spille det meste op. men til min sub har jeg før brugt en SRx2S også fra Audison men er nu skiftet til B2 Mono.
Hvis du kigger på renegade pakken Fra Carsound få du noget billigt knald der fungere men det er vist også det pæneste jeg kan sige...
Som tommelfinger regl kan man tage forstærkerens forsikring Eks 40amp gang det med 12v og du har dens potentielle Watt effekt. 480watt hiv halvdelen fra i varme tab og divider det med antallet af kanaler. Og du ender ud med 60watt per kanal. Hvordan det så lyder og fungere er op til komponenterne i forstærkeren og hvad du giver af lyssignal... Som jeg altid har fået afvide "bull shit in = bull shit out"
Hvad bil, hvilken type enheder/radio og hvad budget?
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 257 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 255
tlcustoms.dk/ // Tonny
hilmars-audio.dk // Klaus
Der er med garanti en af dem der både kan, og vil hjælpe dig med alt det du spørger om.
De er alle meget erfarne, har deltaget i både dbdrag, og EMMA..
Tag kontakt til en af dem.. Så du godt på vej..
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.182
Så kan vi prøve at kigge lidt på nogle forskellige højtalere så du kan se lidt om der bliver bedere efterhånden som prisen stiger. Og hvad og hvordan jeg plejer at sammensætte et komplet anlæg.
der er utrolig mange ting der spiller ind så det er ikke til at skrive det hele her
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 97 Svar: 622
jeg er selv ret glad for hertz det har jeg haft i flere af mine biler og syntes det har spillet rigtig godt selv om der sikkert er noget der er endnu bedre
der er ikke lagt et budget da jeg hellere vil finde lige det jeg vil have og så købe det løbende som der er penge til det
det er til en vectra c hvor der standard er plads til 4 stk 6,5 tommer 1 i hver dør en diskant i hver dør og så den lille en midt i idstrument bordet
bassen ved jeg ikke endnu hvad jeg gør med da jeg egentlig ikke gider have en kasse i bagage rummet den er alt for tit i vejen
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.182
Hertz laver også nogle fede produkter når man kommer lidt op i klasserne
sammensætning af komplet anlæg