Montering af anlæg i Golf 4 2.0 {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg skal igang med mit første bilstereo projekt (har dog leget lidt med nogen pa-anlæg forhen) og søger derfor nogen gode råd.
Jeg har fundet anlægget som består af følgende:
Alpine type-R 6,5" komponentsæt (forhøjtalere)
Alpine type-R 6x9 (baghøjtalere)
Alpine type-R 12" subwoffere
Alpine forstærker 4x 150 rms
Alpine forstærker 1x 600 rms
Jeg bygger en kasse til wooferne og forstærkerne som skal stå lige bag bagsæderne. 6x9'erne kommer i hattehylden og komponentsættet erstattes foran. Højtalerkabel fra forstærkere og til woofer og 6x9 giver sig selv. Men hvordan trækker jeg kabler til 6,5"erne i fordørene? Det er jo første gang skal det lige siges igen! Og hvilke tykkelser bør højtalerkablerne have?
Mine næste problemer ligger i strøm til forstærkerne. Stel fra forstærker skal være mindst ligeså tyk som plus og så kort som muligt, i know. Hvad med batteris stel, skal der et tykkere på? Jeg regnede med at trække en plus fra batteriet og om til forstærkerne og derfra splitte dem op i to (50mm2 fra batteri og så splitte i 2 20-25mm2). Jeg ved jeg skal have det igennem (fra motorrum) et sted lige over pedalerne, men hvor/hvordan får jeg det videre om i bagagerummet? Jeg har regnet mig frem til en sikring på 2*30 ampere + 4*20 ampere = 140 ampere eller lige lidt mere.
Kan mit standard batteri godt levere strøm nok eller skal der også laves noget der?
Jeg har ikke valgt radio endnu, men den skal selvfølgelig have 3 lineout udgange til forstærkerne. Hvad med det her remote-kabel, skal det ikke bare forbindes mellem remote-udgang på radio og indgangen i forstærkeren? Og hvordan får jeg to, eller kan jeg bare fører det samme videre i næste forstærker?
Og er der så nogen der har et bud på hvor lange alle kablerne skal være (plus, phono, remote, højtalerkabel til 6,5"), så jeg får bestilt nok, men ikke for meget.
Har jeg overset noget/mere?
Håber i har lidt tid til at hjælpe en nybegynder i knibe;-)
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Du har simpelthen alt for mange spørgsmål til at det er noget der kan svares godt på over nettet i et forum... Med godt mener jeg at folk sagtens kan svare... hvor kompetent svaret bliver er dog en helt anden snak... Gå nu til din forhandler... han vil med 100% sikkerhed gerne hjælpe dig med alle dine spørgsmål... Medmindre du har MAX dummet dig og købt i tyskland...
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Det er så træls at få spyttet en masse lyd i lige ind i nakken når man sidder på bagsædet.
nov 2017
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 4
Aries: det kan jeg skam godt følge. Jeg var også selv lidt træt af at skulle til at skære i hattehylden:-)
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.182
mvh. Tonny
TL customs
jun 2009
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Har dog også set på en 8" B2 subwoofer, men kan ikke bestemme mig
jun 2009
nov 2017
Tommy: Tak for tilbudet, det tror jeg meget gerne jeg vil! Havde kig på en butik i Esbjerg eller i Odense, men Silkeborg ligger langt tættere på. Har du en butik/showroom, eller er det privat?
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.182
Jeg er ved at lave et demo rum men det er ikke færdigt før i starten af det nye år
nov 2017
Montering af anlæg i Golf 4 2.0