{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Mads Bach K
Mads Bach K
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 4

Montering af anlæg i Golf 4 2.0 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg skal igang med mit første bilstereo projekt (har dog leget lidt med nogen pa-anlæg forhen) og søger derfor nogen gode råd.

Jeg har fundet anlægget som består af følgende:

Alpine type-R 6,5" komponentsæt (forhøjtalere)
Alpine type-R 6x9 (baghøjtalere)
Alpine type-R 12" subwoffere
Alpine forstærker 4x 150 rms
Alpine forstærker 1x 600 rms

Jeg bygger en kasse til wooferne og forstærkerne som skal stå lige bag bagsæderne. 6x9'erne kommer i hattehylden og komponentsættet erstattes foran. Højtalerkabel fra forstærkere og til woofer og 6x9 giver sig selv. Men hvordan trækker jeg kabler til 6,5"erne i fordørene? Det er jo første gang skal det lige siges igen! Og hvilke tykkelser bør højtalerkablerne have?

Mine næste problemer ligger i strøm til forstærkerne. Stel fra forstærker skal være mindst ligeså tyk som plus og så kort som muligt, i know. Hvad med batteris stel, skal der et tykkere på? Jeg regnede med at trække en plus fra batteriet og om til forstærkerne og derfra splitte dem op i to (50mm2 fra batteri og så splitte i 2 20-25mm2). Jeg ved jeg skal have det igennem (fra motorrum) et sted lige over pedalerne, men hvor/hvordan får jeg det videre om i bagagerummet? Jeg har regnet mig frem til en sikring på 2*30 ampere + 4*20 ampere = 140 ampere eller lige lidt mere.
Kan mit standard batteri godt levere strøm nok eller skal der også laves noget der?

Jeg har ikke valgt radio endnu, men den skal selvfølgelig have 3 lineout udgange til forstærkerne. Hvad med det her remote-kabel, skal det ikke bare forbindes mellem remote-udgang på radio og indgangen i forstærkeren? Og hvordan får jeg to, eller kan jeg bare fører det samme videre i næste forstærker?
Og er der så nogen der har et bud på hvor lange alle kablerne skal være (plus, phono, remote, højtalerkabel til 6,5"), så jeg får bestilt nok, men ikke for meget.

Har jeg overset noget/mere?

Håber i har lidt tid til at hjælpe en nybegynder i knibe;-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af anlæg i Golf 4 2.0
  • #1   17. nov 2017 Du har overset det fact at enhver ordentlig forhandler gladeligt havde hjulpet dig med vejledning i alle de ting du spørger om... ganske gratis endda da det er en del af den service man betaler for...

Du har simpelthen alt for mange spørgsmål til at det er noget der kan svares godt på over nettet i et forum... Med godt mener jeg at folk sagtens kan svare... hvor kompetent svaret bliver er dog en helt anden snak... Gå nu til din forhandler... han vil med 100% sikkerhed gerne hjælpe dig med alle dine spørgsmål... Medmindre du har MAX dummet dig og købt i tyskland...

• #2   17. nov 2017 Kast de 6x9 over nakken og få et par COAX til bagdøren istedet for. De behøver ikke spille forfærdelig højt. Har selv kun en Pioneer komp. sæt foran og det er længe fint.

Det er så træls at få spyttet en masse lyd i lige ind i nakken når man sidder på bagsædet.

• #3   18. nov 2017 Cody: jeg er helt med på den med forhandleren, men det er desværre noget jeg køber brugt:-) Jeg har dog som sagt ikke købt nogen kabler endnu, så jeg kunne da prøve at kører ud til en forhandler der og få nogen råd med på vejen, når nu jeg køber en lille smugle... Men tak for svaret!

Aries: det kan jeg skam godt følge. Jeg var også selv lidt træt af at skulle til at skære i hattehylden:-)

• #4   18. nov 2017 du skal være velkommen hos mig i Silkeborg så kan vi finde de kabler du skal bruge. Og jeg vil hellere end gerne hjælpe med alle de spørgsmål du skulle have eller få.

mvh. Tonny
    TL customs

• #5   18. nov 2017 Ahh ja så kan jeg godt se problemet... Men så kør ud til Tonny... Han har ihvertfald styr på tingene... smiley

• #6   18. nov 2017 Ved så ikke om en 3dørs G4 har højtalere i bag, hvis nu det er sådan en du har. Har selv en G3 3dørs og der kommer kun komp. sæt i og senere en Digital Designs Redline 608 subwoofer med 600 RMS watt i røven smiley

Har dog også set på en 8" B2 subwoofer, men kan ikke bestemme mig smiley

• #7   19. nov 2017 I forhold til redline... Så ville jeg vælge B2... Er muligvis farvet af at være forhandler... men er samtidig DD fanboy... (Har f.eks. deres fantastiske headphones og earphones)

• #8   19. nov 2017 Aries: det er en 5-dørs:-)

Tommy: Tak for tilbudet, det tror jeg meget gerne jeg vil! Havde kig på en butik i Esbjerg eller i Odense, men Silkeborg ligger langt tættere på. Har du en butik/showroom, eller er det privat?

• #9   19. nov 2017 Jeg har en deltids firma hvor jeg sælger og montere bilstereo.
    Jeg er ved at lave et demo rum men det er ikke færdigt før i starten af det nye år

• #10   20. nov 2017 Super, Tonny. Så vil jeg kigge ned til dig engang i næste uge:-)

Kommentér på:
Montering af anlæg i Golf 4 2.0

Annonce