{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Mangler lidt hjælp til et komponentsæt {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Rockford Fosgate 4kanals forstærker fra Punchserien på 4 x 25 w og 4 x 50 w peak. Og den har nu trukket en 1500 w 12" alpine sub, og 2 pioneer baghøjtalere, og helt ærligt så har den gjort det godt. Nu har jeg fået en anden forstærker til subben, og skal nu ha et komponentsæt til fronten i bilen, men ka ikke helt finde ud af det med den fosgate forstærker? For det er jo ikke særlig nemt og finde nogle højtalere på 25 w og den har jo gjort det selvom den har trukket alt for mange watt. Jeg har kigget lidt på et komponentsæt fra vibe SE-K50 på 90 w RMS, men er det dumt når forstærkeren ikke er større? Og er Vibe noget lort?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler lidt hjælp til et komponentsæt
  • #1   19. okt 2006 et komponent sæt behøver ikk få ret mange watt jeg trækker mine igennem radioen kan klart anbefale MDS elelr Rainbow fra www.carsound.dk

• #2   19. okt 2006 er det en rockford p4004 forstærker du har.
    vibe er ikke lordt. tror ikke at det er dumt og købe det kompo sæt. du får jo ikke fuld power ud af det med det ville hjælpe en del i dit lyd billede i bil.

• #3   19. okt 2006 En forstærker trækker ikke i watt, den yder i watt.
    Og en højttaler kan tåle xx antal watt, så de watt en enhede kan tåle har intet med belastningen af forstærkeren at gøre.

Dog er det tit sådan at enheder med et højt watt antal også har en lavere førlsomhed, det er nemlig følsonheder den bestemmer hvor højt en enhed kan spille ved et xx antal watt. Jo lavere følsomhed, jo nemmere har forstærkeren ved at drive enheder.
    Den eneste faktor der afgøre hvor meget forstærkeren bil belastet er Impedancen, i bilstere ligge impedance normalt på ca 4 ohm. Ved subwoofere er den tit lavere.
    Jo lavere impedans jo større belastninge på forstærkeren og jo flere watt yder forstærkere, dog har forstærkere en max ydelse pga varme udvikling i forstærkeren, jo færre ohm jo mere varme.

Kommentér på:
Mangler lidt hjælp til et komponentsæt

Annonce