Bass i Sedan (Uden Sub?) {{forumTopicSubject}}
Hello.
Jeg har en Hyundai sonata EF som jeg god vil have noget mere larm i (Læs, Musik, bass, lyd)
Jeg har GLADEN SQL 165 sæt(2x 225/150 Watt) i fordørene med diskant i forruden. (Delefilter monteret)
De er Bridge koblet på GLADEN M-line 75,4, som får signal fra HU pioneer DEH-p77MP. Alt sammensat med Thansen kabler.
Jeg forstår, at montering af SUB i en sedan er omstændigt og jeg vil egentligt helst undvære.
i Hattehylden siden der 2 6x9'er som IKKE er tilsluttet (Mest fordi de er sprunget) - Kan man tage dem ud, og erstatte med andre 6x9er og KUN lade dem spille bass? eller skal jeg finde en større forstærker, som bedre kan kan drive mine forhøjtaler, når de kommer på høj volume? eller skal jeg udskifte forhøjtalerne?? Nogle forslag??
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 25 Svar: 353
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 13
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.494
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
At tilføje noget larm fra hattehylden vil jeg bestemt aldrig anbefale... Din forhandler burde også have rådet dig til at dæmpe dine døre,,,
montering af sub i sedan er ikke mere omstændigt end man gør det til... medmindre du vil have max dB ud af din sub så vil en subwoofer til helt normal understøttelse af bass området være lige så simpelt som i enhver anden bil...
aug 2014
Mine døre er ret og sagt amatør dæmpet med noget billigt skidt fra Thansen -Bavares, de er mere døde i lyden når man banker på dem udefra nu, end inden jeg smed det i.
Der er KUN det der asfalt måtte i.. Ingen skum eller æggebakker mm. (??)
1:Mener i ikke, at det setup egentligt er ''Fornuftigt'' nok? - det var nemlig det jeg troede det var, men er faktisk lidt skuffede, for jeg synes at der var pænere lyd i original højtalerne (Dog uden bas overhovedet)
2: Hvor meget bør man smide i fordørene (Starter der)
3: Der er 3-4 gange så meget bas/rumlem på bagsædet! -Det lyder ikke særligt godt, men der er fanme meget bas, i forhold til forsæderne (Husk, jeg har KUN højttaler foran i bilen) -HVORFOR?!
4: Skal der også delefilter mellem forsærker og mid/woofer??
#Carsten - Det er en 4 kanals forsærker, (Se vedh.)
#Sø-Propel - Hvilken fx? hvormange RMS skal jeg hente? og vil det giver en markant forskel? - har ikke lyst til at ligge 3000 i en forstæker, uden at få noget nevneværdigt ud af det.
#Cody - Dørene larmer af h-til udefra&indefra -rasler og banker når bassen spiller, men selv ved fuld blæs på musikken, så er der bestemt ikke meget lyd(ud over bas) der slipper ud af bilen. // Ang. sub, så var det faktisk mest tiltænkt for at aflaste mine forhøjtaler fra at skulle spille musik, og samtidigt lave bas? -Giver det mening? (Skuer jeg ned for bassen, kan jeg skrue højere op for volumen = Mere lyd?? (Men så mangler BASSEN!)
Håber alle forstår hvad jeg mener.
aug 2014
okt 2010
Mht forstærker så skal den bare være kraftig nok og af god kvalitet heller 60 Audison watt end 200 xsound watt.
Der fra er det meget justering of forstå jeg det rigtigt at du har delefilter på mellem forstærkere og enheder eller køre du uden og derved smider full tone til dine mid bass og delefilter mellem radio og diskanter?.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
aug 2014
Hvad med dem her,, bør jeg benytte dem ?
https://bilstereoklub.com/produkt/65-skum-kabinet/
Og evt en der kan linke til et OK dør kit? - jeg aner ikke hvilke og hvad jeg skal bruge.
#Søpropel Jeg har mid/bass koblet direkte til forstæker. Men der et delefilter mellem diskant og forstærker.... Så.. det lyder til at jeg har gjort noget forkert der, mht til manglende filter mellem Mid/bas og forstærker?
okt 2010
Bass i Sedan (Uden Sub?)