{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Nye højttalere HU og forstærker {{forumTopicSubject}}

Jeg er snart så vidt med mit projekt at jeg skal tænke på hvilke stereo jeg skal have i bilen.
Forstærkeren skal ligge under passagersædet.
I dørene foran sidder der originalt 4x6" højttalere, men der er plads til 6,5". Bagerst i siden sidder der 4x6". Der er ikke plads til større højttalere uden store modifikationer, men der er dog plads til 6x9" i hattehylden.

Min tanke er at finde 2 stk. 6,5" til dørene og 2 stk 6x9 til hattehylden, og lade være med at montere nogle i bagerst i siden. Muligvis kan der monteres 2 diskanter ved sidespejlene hvis dette er nødvendigt.

Men mht. forstærker samt ledninger og HU, så er jeg på bar bund.
Der er plads til både 1DIN og 2DIN, Dog vil jeg gerne have en med mulighed for at sætte bak kamera til, samt håndfri til mine telefoner.

Kort og godt, så er det et komplet system jeg skal have.

Mht. pris, så tænker jeg at omkring 5-6k burde være realistisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye højttalere HU og forstærker
  • #1   31. dec 2018 Hvorfor højttalere bag dig? Sidder du tit på bagsædet?

    Husk at forstærkere skal af med en del varme = under sædet er ikke optimalt... Dog kan det gå hvis du vælger Klasse D forstærkere...

    Hvis du kan få plads til 4x6" enheder Så bør der også være plads til 5,25" med få modifikationer... Det kommer an på hvilken bil det er selvfølgelig... 6x9" i hattehylden larmer fint, men lydmæssigt er det noget af det værste man kan gøre...


  • #2   31. dec 2018 #1
    Der er desværre allerede huller i hattehylden, så derfor jeg vil fylde dem ud. Og jeg tænker det vil give et mere komplet lydbillede at have højttalere både foran og bag fremfor kun i fronten.

    Der er kun plads til 4x6" eller mindre som du kan se på billedet.


    profilbillede
  • #3   31. dec 2018 #1
    Mht. forstærker, så vil jeg ikke have noget synligt i bilen, derfor jeg tænkte at det ville være smart at smide den under sædet. Jeg har ikke planer om at have et kæmpe anlæg i bilen, så tænker ikke at varmeudviklingen ville være så ekstrem.


  • #4   31. dec 2018 Ja ok.. hvis det er placeringen så er det ligegyldigt om du har 6x9 i hattehylden eller 4x6 i siden...

    Men så ville et par gode små klasse D forstærkere nok godt kunne opfylde behovet...


  • #5   1. jan 2019 med det budget er der ikke plads til 2 din og bakkamara.
    Du skal faktisk kigge dig godt for hvis du ikke skal ende op med noget skrammel.

    Hvis du køre ind til din lokale rigtige bilstereo forhandler så kan du sikkert få en god pris på et komplet anlæg. Det tror Jeg vil være midt bedste bud på ikke at komme hjem med en masse tvivlsomt grej


  • #6   1. jan 2019 #5
    kamera har jeg. Så det kræver bare en 1DIN eller 2DIN som har video input. Og så vidt jeg kan se, så har alle HU med skærme det.


  • #7   1. jan 2019 Ja men en ok hu med skærm koster også det halve af dit budget og så er der ikke meget tilbage til resten

  • #8   1. jan 2019 #7
    Hvis vi så ser bort fra at jeg skal have en HU. Hvad kan så anbefales til højttalere, forstærker og kabler uden det koster en krig?


  • #9   1. jan 2019 da jeg selv er forhandler må jeg ikke anbefale mine egne produkter i forum her inde.
    Men du er velkommen til at kontakte mig eller komme forbi mig i Silkeborg så kan du se og høre noget forskelligt og vi kan snakke om hvilken muligheder der er


Kommentér på:
Nye højttalere HU og forstærker

Annonce