{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.483 visninger | Oprettet:

Flemming C
Flemming C
Følger: 10 Emner: 3 Svar: 6

ny radio gemmer ikke indstillinger {{forumTopicSubject}}

Hej!

jeg har en audi a3 fra 2002.
jeg har skiftet den gamle blaupunkt radio ud der sad deri da jeg købte den med en pioneer.

jeg har sidst rodet med radio i 2004 smiley så det kan godt være jeg ikke længere kan finde ud af det. men...

Den gamle radio skulle altid slukkes manuelt.

der er tre ledninger at tilslutte strøm til.
en rød, en orange og en brun.

den røde er konstant strøm.
den brune stel.
den orange er tændingen.

jeg tilslutter radioen efter hvad der står i manualen.
der sker intet. der står så at man kan skifte rød og gul der går fra radioen over til stikket der møder ledningerne fra bilen. så virker radioen.

jeg finder nogle stationer og gemmer på radioen.

jeg starter bilen, slukker den, tager nøglen ud og sætter den i igen og starter bilen. alt er gemt. jeg laver nogle flere indstillinger. tjekker igen ved at starte bilen, slukke den og tage nøglen ud og starte bilen igen. alt er gemt.
dagen efter er alt slettet.....

kan i sige mig hvorfor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny radio gemmer ikke indstillinger
  • #1   14. jan 2019 Det lyder som om at den konstante strøm ikke er så pokkers konstant alligevel smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   14. jan 2019 Du har ingen konstant strøm til radio, men kun tændningsstrøm. Så du skal have fundet en konstant plus

• #3   14. jan 2019 Orange er ikke strøm, men illumination.

Sort, gul og rød, er dem der skal bruges, til strøm.

• #5   14. jan 2019 hmmm.... altså der er kun tre ledninger at gøre godt med fra bilen af.

en rød, en brun og en orange.

den gamle blaupunkt der sad i bilen da jeg kønbte den, huskede indstillingerne, men var også kun på konstant strøm. man skulle selv tænde og slukke den manuelt...
    så den konstante strøm skulle da gerne være 100% konstant.

jeg har prøvet nogle forskellige løsninger. jeg er begyndt at tro det er radioen der er noget galt med...

• #6   15. jan 2019 en blaupunkt radio husker ALTID stationerne - også uden fast plus !
    polobjørn

• #7   15. jan 2019 MultiPeter på. Mål uden nøgler i træningen hvilken der giver konstant 12v ("stel måles fra en bolt der gå til karros for at undgå fejl) nå den er fundet, så leder du efter stel. Det er den der har gennemgang på (biiiip) mellem karros og ledning (måle med og uden tænding) og til sidst så mål hvad der kommer 12v på nå du sætter tænding på og forsvinder igen nå nøglen tages ud. Og vupti så har du de 3 du skal bruge.

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 10 Emner: 3 Svar: 6
    #8   15. jan 2019 tak for det. jeg har haft multimeter på.
    men prøver en sidste gang smiley

• #9   15. jan 2019 Rød er plus
    Brun er stel
    Orange er instrumentlys
    Hilsen polobjørn

• #10   15. jan 2019 Hvorfor har TS 2 profiler??
    Det er en anden profil der bruges i #5

profilbillede
  • #11   15. jan 2019 Ja godt spørgsmål, det har jeg ikke nogen forklaring på ??

• #12   15. jan 2019 Ja godt spørgsmål, det har jeg ikke nogen forklaring på ??

• #13   15. jan 2019 Orange = instrumentlys? Så er det vel også tændingen?

• #14   16. jan 2019 Spænding når lyset tændes måske også ved tænding MEN det kommer fra dæmperen til instrumentlyset og derfor nok ikke fuld spænding
    Polobjørn

• #15   16. jan 2019 Nu har jeg igen prøvet slavisk at følge manualen.

Rød fra bil på gul fra radio. Der står gul skal forbindes til konstant strøm.

Orange fra bil på rød fra radio. Der står rød skal forbindes til tænding.

Brun fra bil til sort fra radio. Det er stel.

Når jeg så slår bilen til tænding, så sker der ikke noget.
    Så bytter jeg rød og gul fra radioen. Så tænder radioen.
    Jeg prøver at gemme et par radiokanaler og skifte farve i displayet.
    Jeg starter bilen og slukker den. Tager nøglen ud.
    10 sekunder senere starter jeg den og radioen har gemt indstillingerne.
    Så slukker jeg. Stiger ud af bilen og låser dørene.
    Så åbner jeg, går ind og sætter bilen til tænding, og så har radioen glemt indstillingerne....

• #16   17. jan 2019 Læs nu det jeg skrev til dig #9 - orange er IKKE tænding !
    prøv at samle rød og gul fra radio og tilslut dem til rød fra bil
    sort fra radio til brun fra bil og prøv så hvad der sker !
    polobjørn

• #17   17. jan 2019 Det har jeg prøvet. det giver jo bare konstant strøm hele tiden og gør at jeg altid skal slukke radioen manuelt.

kan jeg trække en ledning fra en sikring eller andet der gør at radioen tænder og slukker sammen med motoren?

• #18   17. jan 2019 Nu tror jeg sgu at jeg langt om længe har løst problemet.

i stedet for at bruge orange ledning som tænding, har jeg trukket en ledning fra en sikring til baglyset, som jo aktiveres når man starter bilen. jeg har nu afprøvet det to gange ved at tænde og slukke, låse bilen osv. det virker når man tænder igen.

Jeg skriver lige en besked i morgen om det stadig virker smiley

Kommentér på:
ny radio gemmer ikke indstillinger

Annonce