{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Pioneer sub- åbent kabinet størrelse? {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Glæedelig jul og godt nytår til jer alle.

Står og skal til at bygg enyt anlæg i min nye bil. Har så tænkt mig at køre det i pioneer hele vejen igennem.

Men kan kun finde specifikationer på størrelsen af kabinet størrelsen hvis det er lukket kabinet. Har overvejet bare at lave et lukket kabinet og så lave det størst anbefalede og derefter prøve at lave en bassport i dette.

Det drejer sig om følgende sub: TS-W256DVC 10"

Nogen der har erfaring med denne sub og åbent kabinet? Eller giver det tryk nok at lade det være i et lukket kabinet.

Takker på forhånd for jeres svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pioneer sub- åbent kabinet størrelse?
  • #1   27. dec 2006 Så vidt jeg ved skal kabinettet være større hvis du vil lave det åbent..

  • #2   27. dec 2006 Når du bestiller en ny pioneer bass hjem så står der nogle specifikationer osv på et papir som følger med.

    Sådan har det været med begge 12" jeg har fået hjem. Henholdsvis på 1000w og 3000w.


  • #3   27. dec 2006 Er godt klar over at kabinettet skal være større ved et åbent kabinet. Men der står i specifikationerne at det anbefalede litermål er 18-35L så der er jo noget at give. Overvejer bare at lave det på de 35L og så lave et ekstra med en port i og se om jeg kan høre og mærke forskel.

    Men ville være dejligt hvis der var nogen der havde en afprøvet størrelse der lød godt.


  • #4   27. dec 2006 Lukas S <-- Har tjekket specs på pioneer dk's hjemmeside. Og der står kun anbefalet størrelse af lukket kabinet.

  • #5   27. dec 2006 På mine bassen kom der specs der så således ud fx.

    Åben kasse:
    Maximum : xx,xxliter
    Anbefalet : xx,xxliter
    Minimum : xx,xxliter

    Lukket kasse:
    Maximum : xx,xxliter
    Anbefalet : xx,xxliter
    Minimum : xx,xxliter

    Håber du forstår nu.. der var specs til både oven og lukket kasse smiley


  • #6   27. dec 2006 Ok... så er der jo ikke andet for at få bestilt tingene hjem.

    Skal sku til at i gang med det anlæg. Kedeligt når der ikke er noget ordentlig lyd i bilen.


  • #7   27. dec 2006 Bare en skam der er for koldt til at gå i gang med glasfiber. Skal have lavet en masse sjov nemlig...

  • #8   27. dec 2006 Hejsa, har lige to af nøjagtig denne model stående !

    Specs er følgende:
    Lukket - 22,6 L
    Åbent - 31,1 L
    Bandpass - 17 / 17 L

    Men Pioneer måler deres basser i åbent rum og ikk i bil så deres kurve skal tages med et stor gran salt !

    Jeg ville ha åbent kab. i min bil men trykket bliver mere buller og ikk så slag fast som ved et lukket kab, så jeg er ved at bygge to lukkede kab. og de fylder jo også mindre, men vær opmærksom på hvilken lyd du søger og byg så ud fra det..

    Du kan jo ved at bygge et lukket kab. snyde din bas til at tro det er størrer end det er ved at fylde det med dæmpningsuld.

    Er forøvrigt selv igang med glasfiber til den store guldmedalje.. Er min første gang men synes sgu det går ganske godt smiley

    Mvh Kristian D


  • #9   28. dec 2006 Kristian Dyrmann L <-- Takker... lækkert nok med glasfiber. Har selv lavet en del glasfiber efterhånden og har sku efterhånden også bygget en del anlæg i biler kombineret med mit glasfiberarbejde... Lavede kabinetter af glasfiber i min 405'er og fik dem også til at spille med en dejlig klar bass.

Kommentér på:
Pioneer sub- åbent kabinet størrelse?

Annonce