{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Alexander P
Alexander P
Tilmeldt:
13. mar 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Hyleri, hurtigt spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej BG, jeg er lige pt. ved at finde ud af, hvorfor mine to eftermonterede højttalere hyler, hvis de bare får den mindste smule gain fra forstærkeren.¨

Jeg har i den sammenhæng et hurtigt spørgsmål: Jeg føler at min stel til forstærkeren er så god som den kan blive, og kom derfor til at tænke på, om det er HU'ens stel den er gal med, men så slog det mig, de standard højttalere som bilen har, kører jo direkte på HU'en og ikke igennem min forstærker, og disse højttalere hyler slet ikke. Er vi så ikke enige om, at min HU har fin stel? Og at det så, på en eller anden måde er min forstærker stel den er gal med, da det kun er de to højttalere der er sat i forstærkeren, der hyler?

Har signal kabler i modsatte side af strøm og remote.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyleri, hurtigt spørgsmål.
  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #1   26. mar 2019 BONUS SPØRGSMÅL! Kan min stelbane være brændt af i headuniten? eller ville dette også forårsage støj i de standard højttalere der er sat i med iso stikket?

  • #3   27. mar 2019 Det er meget sjældent at højttalere sat direkte til din radio vil hyle... Selv om stelbanen er brændt, da det er stelbanen på phono udgangene der normalt brænder af... (Ja der er flere stelbaner i din radio)

    Har du hylen i dine højttalere der er sat til din forstærker kan der være flere ting galt...
    1: Stelbane i radio brændt af... Ses tit på Pioneer når folk ikke monterer korrekt... f.eks. Ikke frakobler batteriet når de monterer...

    2: Strømkabler og Phonokabler ligger for tæt... Det er faktisk det der ses oftest...

    3: Man har købt sine ting hos en forhandler der ikke gav korrekt rådgivning, og derfor har man brugt det tynde kabel der ofte sidder på billigere phonokabler som remote... (Dette er IKKE et remote kabel uanset hvor mange gange de skriver det på pakken...)

    4: Din stel er elendig og dette giver støj... Og resulterer ofte i afbrændt stelbane i din radio... Det er meget svært at fejlsøge på sin egen montering da det kræver man kan se sine egne fejl... og det kan vi mennesker sjældent... Så få en kompetent person til at gennemgå din installation...

    Og nu til et spørgsmål... Hvorfor faen har du monteret nye højttalere bag i bilen men fortsat kører med de elendige standard højttalere foran? Sidder du oftest bag i bilen da???


  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #4   27. mar 2019 #2, det er min gamle bil, nåede aldrig at oprette den, kan ske den nye ejer gør på et tidspunkt :)) Har dog snart en lækker E46 fuldt istandsat som kommer herind.

    #3 Jeg er klar over alle de normale ting der gør det. Strøm og phono er i hver sin side, og kommer kun i nærheden af hinanden i bagagerummet, men her er de også i hver sin side. Remoten er også i strøm siden, da jeg først havde kørt et phonokabel med den lille ledning, som ikke er en remote, men som bruges til det ofte i den side, og bruger derfor kun remoten fra det phono kabel, og så har jeg trukket et nyt phono kabel i den anden side, som kører i min forstærker.

    Derfor tænker jeg at alt er som det skal være, udover at jeg er i tvivl om min stel er god nok, eller om stelbanen er brændt af, tænker jeg afprøver med et nyt stelpunkt, og derefter en anden HU. For at svare på dit spørgsmål, så har jeg sat et par 6x9 i hattehylden da jeg havde dem liggende, forventer selvfølgelig at skifte hele møget, men jeg går og glæder mig til at være færdig med at gå i skole, så jeg har lidt flere penge at gøre med. smiley

    Fandt også dette, som skulle kunne være en fusket løsning til at fikse en brændt stelbane, virker det, eller er det noget der ender med at brænde min bil af? https://www.ecoustics.com//electronics/forum/car-audio/644225.jpg


  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #5   27. mar 2019 Derudover, hvis der er nogle nær Horsens som skulle have lyst til at lige checke efter, og hjælpe mig med at løse problemet, så skriv endelig, så finder vi på noget! Carsound vil hvae 600kr for at checke det, og det nægter jeg simpelthen at betale for noget som sikkert er banalt.

  • #6   28. mar 2019 Hvis de vil give en fast pris på 600 kr så lyder det da billigt det kan tit tage flere timer at fejlsøge en hel bil med mindre du har lavet en virkelig tosse fejl det der skriger til himlen smiley

  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #7   28. mar 2019 #6 600 kr i timen vel og mærke...


  • #8   29. mar 2019 Nå ok. Men hvis du sammenligner med hvad det koster at have bilen på værksted eller have en håndværker på besøg så er det jo ca. Det samme

Kommentér på:
Hyleri, hurtigt spørgsmål.

Annonce