715 visninger
|
Oprettet:
Højtalere 6/9 {{forumTopicSubject}}
Hej skal ha nye højtalere til min Opel Corsa og har disse 2 i tankerne. Hvad ville i vælge og er der måske et helt 3 mærke i vil mene er endnu bedre.
https://www.ice-shop.dk/gzrf-69al.html
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.093
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 4
Nogle bud på hvad det kunne være istedet for bare og komme med “ligegyldige” kommentare ! Søger hjælp til hvad der evt. Ville være en god ide.
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 4
Og nej der er ikke 6/9 højtalere i bilen/hattehylden nu.
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
Focal rainbow gladen eller andre gode mærker..
I min optik er jbl ikke fulgt med og er ikke pengene værd mere.. men har ikke været i lyd branchen i nogle år efterhånden.. men jeg køber ikk jbl
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.577
Det er folk der har med anlæg at gøre der skriver disse kommentarer til dig, så lyt og lær.
Få dem sat i bagdørene i stedet.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Den ligegyldige kommentar, var et reelt spørgsmål... Både for at finde ud af hvorfor du har valgt som du har... og samtidig for evt. at få dig til at tænke lidt over hvorfor du vil have mere lyd bag dig... Derhjemme sidder du vel ikke med ryggen til højttalerne når du skal lytte til musikken? Du står vel heller ikke med ryggen til scenen ved en koncert?
Men her er mine råd:
1: Drop helt ideen med højttalere i hattehylden... Hvorfor i alverden vil du have dem der? Så ødelægger du bare en hattehylde for at få fasefejl og unødvendige refleksioner i bilen... det er absolut det værste sted til højttalere...
2: Som en anden nævnte... et godt komponentsæt foran i bilen og så er du startet rigtig godt... I prisklassen 1500 - 2500 har du oceaner af forskellige rigtigt lækre sæt at bælge imellem...
3: Overvej at spendere de 2500 kr fordelt på 1500,- til et godt komponentsæt... (kontakt en forhandler... de kan ofte lege lidt med prisen Især hvis du hos samme forhandler bruger de resterende 1000 kr på en fornuftig gang Dæmpning til bilen... De fleste kompetente forhandlere rådgiver dig gerne i hvordan dette gøres bedst...
4: Dette er bare en gentagelse af mig selv... DROP de 6x9 højttalere... de er kun til at lave larm med... ikke til at få bedre lyd.. og hattehylden burde det være forbudt at montere højttalere i hvis det ikke er til showbrug..
Men hvad ved jeg... har kun haft med bilstereo at gøre i 20 år...
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
Som der er flere der har sagt, så brug pengene på et komponentsæt til dine fordøre og brug lidt penge på at dæmpe bilen, i sær de døre hvor højtalerne er monteret
Jeg kan ikke udpege hvilke brands der ligger i spidsen i dag - så tag hellere ned og lyt i en butik og se hvilke du synes lyder bedst
Højtalere 6/9