992 visninger
|
Oprettet:
Subwoofer er stoppet med at spille op? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har 2 JBL 12" subwoofere, som kører med en j-sound 1.200 watts forstærker, men her på det sidste så har jeg ikke kunnet mærke bassen overhovedet. Sange som tidligere fik min nakke til at blive kastet frem og tilbage i nakkestøtten, lyder nu som en klassisk sang!...
Tidligere så hvis jeg skruede anlægget op på 30 (forholdsvist højt) så kunne man mærke at bassen selv kom mere og mere frem, men nu sker det intet.
Kan det være forstærkeren som ikke kan holde til det, og nu har sagt godnat eller hvad tror i at det kan være?
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
Er sikringen sprunget?
Hvis forstærker tænder, så tjek subben på en anden udgang eller dit suteanlæg eller lign, om den kan give lyd.
Det kan være et utal af ting, når man ikke kender mere til hvordan din anlæg er bygget op...
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Ingen modstand = sprunget subwoofer.
Når du bare siger 1200w forstærker kan det nemt tænkes at det er en 4 kanals forstærker hvor gain bare er måget op, og forstærkeren bare clipper derud af og har voldtaget dine enheder.
feb 2013
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 10 Svar: 15
Er ikke så fix på højttalere osv ??
Hvad mener du helt præcis med "Når du bare siger 1200w forstærker kan det nemt tænkes at det er en 4 kanals forstærker hvor gain bare er måget op, og forstærkeren bare clipper derud af og har voldtaget dine enheder"
Aries?
dec 2012
Hvis der står 1200watt på forstærkeren (som jeg gik ud fra i det her tilfælde), så er det med 99% sikkerhed MAX / PEAK watt som der ikke kan bruges til en fis, og bare er store tal der tiltrækker købere. Fordi jo større tal, jo bedre (ironi). Gå kun efter RMS watt.
Vi bliver nød til helt præcis at vide hvilken type forstærker du har og subwooferer, for bedst muligt at kunne hjælpe.
Har du f. eks 2 stk 4 ohms subwoofere der er parallel forbundet ned til 2 ohm og din forstærker f.eks ikke er 2 ohms stabil, så overbelaster du forstærkeren fordi det er den ikke bygget til. Det skader forstærkeren og du ender med at koge komponenterne i forstærkeren. Varme dræber elektronik.
Et model nummer eller billede af forstærker samt subwoofer ville (måske) hjælpe lidt
feb 2013
dec 2012
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
er det noget ebay gøjl? Eller wish eller noget i den retning? Jeg tør ihvertfald garanterer at den forstærker kun leverer 1200 watt hvis lynet slår ned i den...
Er det en monoblok? 2 kanals? 4 kanals? Hvad er det? Hvordan er den indstillet? Hvordan er subs koblet til?
Som du kan se mangler du vidst at komme med lidt info før man kan hjælpe... Det bedste er normalt at man kontakter den forhandler man har købt det ved, der normalt yder en service i henhold til fejlfinding osv, ofte gratis... (I sidste ende bliver det ofte dyrere at handle på ebay)
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
dec 2012
jun 2013
jun 2009
nu kan man heldigvis teste for hvor meget forstærkeren rent faktisk leverer... også ved forskellige belastninger... og flere og flere producenter er nu begyndt at opgive lavere RMS tal end forstærkeren faktisk kan levere... man er lige så stille ved at gå tilbage til at lave "Cheater amps" Som de blev kaldt førhen... Dette er en meget positiv udvikling efter min mening..
jun 2013
jun 2009
dec 2012
800 rms watt ved 1 ohm og prisen med fragt fra England var 1200kr.
Syntes ikke 1,5kr pr watt er dyrt overhovedet.
jun 2013
feb 2013
MEN, i går da jeg skulle ud at køre, så var der pludselig fuld knald på igen, og det samme gælder i dag. Den har spillet upåklageligt, med masser af overskud og bas.
Så gætter på at det måske er mine phonokabler, eller selve forstærkeren der er for dårlig.
Som i nok kan høre, så er stereo ikke lige min stærke side, hahah!
Jeg smutter ud og køber bedre phonokabel i morgen, i stedet for det jeg har i nu, som jeg har købt i Harald Skrald. Så må vi se om det hjælper, hvis ikke så smider jeg en større forstærker i.
Hvad tænker i?
Subwoofer er stoppet med at spille op?